Ga naar inhoud

Specifieke vragen Pioneer DVR-540H-S


Aanbevolen berichten

Ik heb 2 vragen over de Pioneer DVR-540H-S 1.Kan je op Hard disk het ene programma opnemen en [b:61be03a59c] tegelijkertijd[/b:61be03a59c] ook vanaf hard disk het andere afspelen? 2. Ik heb een tv in de slaapkamer, nu gebruik ik de Kabel(RF OUT) uitgang van de videorecorder die het uitgangssignaal ook meestuurt . maar kan dit wel bij een/deze DVd recorder?Zoniet is er een oplossing. Erg bedankt door de reactie [/b]
Link naar reactie
(1) Ik vermoed dat het alleen gaat als je vanaf dvd iets aan het bekijken bent (en de speler dus in dvd-modus staat). Maar misschien dat de handleiding daar iets meer over zegt. (2) Dat gaat gewoon. Ik kan tenslotte ook gewoon tv kijken als de harddisc-recorder aan het opnemen is. Enige uitzondering is als je digitale tv hebt, maar dan had je met je videorecorder ook hetzelfde probleem gehad.
Link naar reactie
Chase Play Gebruik uw tijd nuttig en mis nooit een programma, dankzij de handige functie Chase Play. U kunt voortaan een programma opnemen en het iets later al gaan kijken, terwijl de opname nog loopt, ongeacht op welk moment u het programma wilt bekijken. < U hebt de aftrap van een belangrijke voetbalwedstrijd gemist? Geen probleem. Bekijk de wedstrijd vanaf het begin, sla herhalingen en reclameboodschappen over totdat u de achterstand op de reële duur van de wedstrijd hebt ingelopen. De wedstrijd wordt ondertussen zonder enige onderbreking verder wordt opgenomen. U kunt ook een programma opnemen dat momenteel wordt uitgezonden, terwijl u een vorige opname bekijkt. Neem nieuwe inhoud op en maak tegelijkertijd razendsnel een kopie op een DVD-disc van eerder opgenomen materiaal op de harde schijf of voer op hetzelfde moment een schijf-backup uit. Dat is pas Multi-tasking! Chase Play en gelijktijdig opnemen en weergeven, nog nooit eerder kon u zo flexibel en comfortabel kijken. http://www.pioneer.nl/nl/product_detail.jsp?product_id=12224&taxonomy_id=42-125
Link naar reactie
dank voor de reactie.. IK had de verwarring al aan zien komen. :wink: die chase functie ken ik een bedoel ik niet, dit betreft het bekijken en opnemen van [b:26b05ff9b5]dezelfde [/b:26b05ff9b5] opname, mijn vraag betreft verschillende opnamen/weergave. Het gaat om deze situatie: Het is 20.00 uur. Ik kijk een film vanaf HDD. Er is een andere geprogrammeerde opname om 20.10, ook op HDD . Moet ik om 20.10 stoppen met kijken en de recorder in standby oid zetten of kan ik doorkijken. Ik heb inmiddels al antwoord via diverse winkels, helaas is het antw op beide vragen : nee. 1. de recorder kan niet tegelijk vanaf HDD ene programma opnemen en andere afspelen 2. Via De Coax kabel uitgang wordt alleen de zender ontvangst mee gezonden, niet het uitgangssignaal van de HDD/ DVD, omdat dit digitaal is, dit gaat alleen via Scart. Maar wat nu een oplossing is is niet geheel duidelijk.. Weet iemand dat? Ik hoor dat er Kastjes zijn die Scart omzetten naar Coax uitgang (RF)?
Link naar reactie
Over vraag 2, de aansluiting van 2e tv: Ik heb nu dus via de Coax (RF out) van videorecorder een kabel naar mijn tv in de slaapkamer en kan via PLay kijken. Dit kan dus niet met een DVD recorder. Ok. Ik bedacht me ineens het volgende, gaat dit werken: Ik sluit de Scart Uitgang van de DVD recorder aan op de Scart ingang van mijn Videorecorder. Als ik nu op de videorecorder dit kanaal kies ( E2 ofzo) , stuurt hij toch het hele signaal over de coax, RF OUT ?
Link naar reactie
[quote:8219e2539f="basics"]........................ Ik bedacht me ineens het volgende, gaat dit werken: Ik sluit de Scart Uitgang van de DVD recorder aan op de Scart ingang van mijn Videorecorder. Als ik nu op de videorecorder dit kanaal kies ( E2 ofzo) , stuurt hij toch het hele signaal over de coax, RF OUT ?[/quote:8219e2539f] Ja, dit is denkbaar en goed mogelijk. Of het in de praktijk het geval is, hangt af van de eigenschappen van de videorecorder in dit geval. Even proberen, of het uit de handleiding weten te distilleren, is de oplossing.
Link naar reactie
Hee! dank dat is wat ik zocht: iemand die het apparaat heeft. dus voor alle duidelijkheid( omdat velen mijn vraag interpreteren als de timeshift functie, wat ik niet bedoel): Het voorbeeld: Het is 20.00 uur. Ik kijk een film vanaf HDD. Er is een andere geprogrammeerde opname om 20.10, ook op HDD . Moet ik om 20.10 stoppen met kijken en de recorder in standby oid zetten of kan ik doorkijken. Het antwoord is dus volgens jou: Ik kan doorkijken?
Link naar reactie
Inderdaad ... je kunt gewoon kijken naar een opname die je op de harde schijf hebt staan. Ik kwam er min of meer bij toeval achter dat dat gewoon ging. Het signaal dat je via de antenne-uitgang krijgt is niks meer/minder dan het normale antenne-signaal. Dus als je in een andere kamer de inhoud van de harddisk wilt bekijken dan moet je via de scart-uitgang gaan. Er zijn diverse oplossingen die zoiets mogelijk maken voor video-recorders (Marmitek is dacht ik een bekend merk op dat gebied), maar of het handig is is een tweede. Overigens : de meeste verkopers weten niet eens waar ze over praten of ze herkauwen gewoon de reclamefolder. Ik zou er iig niet blindelings op vertrouwen. // chase-play : Klinkt leuk he ? Wat ze niet vertellen op de site is dat je daarvoor een volledige SCART-kabel nodig hebt die zonder enige onderbreking aan je tv zit gekoppeld. Daarnaast moet je tv dit ook ondersteunen. Vooral tv's met meerdere scart-aansluitingen missen de ondersteuning op hun andere aansluitingen ...
Link naar reactie
Dank voor de reactie, fijn om te horen dat ik kan ene programma kan opnemen en andere tegelijk kan kijken. Het lijkt me nl ideaal dat je bij het kijken vanaf HDD niet meer rekeing hoeft te houden met wanneer je de recorders( zoals bij Video) uit moet schakelen ivm geprogrammeerde opname Het uitgang probleem naar slaapkamer is op te lossen vo;gens mij door wat ik meldde: Ik sluit de Scart Uitgang van de DVD recorder aan op de Scart ingang van mijn Videorecorder. Als ik nu op de videorecorder dit kanaal kies ( E2 ofzo) , stuurt hij toch het hele signaal over de coax, RF OUT ? Dit heb ik getest met mijn DVD speler en het werkt perfect. Chaseplay? Dat is toch begin uitzending alvast kijken terwijl opname doorloopt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...