Ga naar inhoud

Ervaringen Aristona ARV663 DVD-recorder


Aanbevolen berichten

Vroege vogels waren gisterochtend in het V&D Prijzencircus nog onder de "gelukkigen" die een Aristona ARV663 DVD-recorder hebben kunnen bemachtigen (waaronder ook ik, maar ik heb 'm bij m'n ouders neergezet). [URL=http://img166.imageshack.us/my.php?image=aristonaarv663kh6.jpg][img:51ede27e51]http://img166.imageshack.us/img166/230/aristonaarv663kh6.th.jpg[/img:51ede27e51][/URL] Eenmaal weer thuis meteen aan het googlen geslagen over wat de ervaringen met deze DVD-recorder zijn, maar ik kwam niet veel verder dan de sites van [url=http://www.kieskeurig.nl/review/95662080921A8895C12571BE004EACB6.htm]Kieskeurig[/url] en [url=http://www.dvd.nl/forum/viewtopic.php?t=77839]DVD.nl[/url]. In ieder geval via die weg er wel achter gekomen hoe je dat ding regiovrij kunt maken. Bizar is dat deze speler geen supportsite kent, ik vind trouwens helemaal geen website van dat hele Aristona? Bestaat ie gewoon niet? De DVD-recorder lijkt wel verdomd veel op die van Philips, maar op de site van Philips zie ik ook geen toestel met precies dezelfde specs. Op de site van Kieskeurig is iets te lezen over de ondertitel-ondersteuning bij DivX (MPEG4): mensen schijnen problemen te hebben met de lengte van bepaalde ondertitels, deze worden aan het eind van de regel afgekapt wanneer deze boven een bepaald aantal karakters zit. Ik heb het zelf eigenlijk nog niet geprobeerd van die ondertitels, hier kom ik binnenkort nog op terug. Er zit blijkbaar recente firmware-versie op (28-02-2006), het kan zijn dat het ondertitelprobleem daarmee opgelost is. Bij bepaalde Philips DVD-recorders kan trouwens de character set gewijzigd worden, ik ga nog proberen of dat bij deze Aristona ook kan. Misschien zijn er creatievelingen die bepaalde Philips firmware gemod hebben voor deze Aristona? Of misschien kun je gewoon de firmware van een bepaald type Philips erin flashen? Dan heb je via een omweggetje toch firmware support. Ik ben benieuwd of er iemand ervaringen heeft met het firmware flashen van dit apparaat en wat ie voor voordeel ermee gehaald heeft! Want je gaat immers niet firmware flashen als het toch geen toegevoegde waarde heeft ...
Link naar reactie
[quote:723d16f452="M.V. Wesstein"]Aristona=Philips met een lager prijskaartje.[/quote:723d16f452]Maar ook minder features, bijv. geen iLink. Dus wil je digitale camcorder-opnames ook met zo min mogelijk kwaliteitsverlies naar DVD halen, dan moet toch nog de PC met FireWire ingeschakeld worden ... [quote:723d16f452="M.V. Wesstein"]Maar ook dus minder support etc.[/quote:723d16f452]Minder support had ik wel verwacht, maar helemaal geen support? [quote:723d16f452="M.V. Wesstein"]verwacht er geen wonderen van ...[/quote:723d16f452]De recorder is aangekocht voor drie doeleinden: 1. Vervanging VHS videorecorder; 2. Overzetten analoge video-opnamen naar DVD; 3. Afspelen van MPEG4 met ondertitels. Daar voldoet ie gewoon aan. Maar alles wat ie extra kan, is toch mooi meegenomen? :wink:
Link naar reactie
[quote:c76c3e378f="Obi-wan-kenobi"]Ik heb het zelf eigenlijk nog niet geprobeerd van die ondertitels, hier kom ik binnenkort nog op terug.[/quote:c76c3e378f]Zoals beloofd: De .SRT-ondertitels zijn relatief klein, maar passen wel goed op het scherm. Het zal dus wel gefixt zijn in de firmware waarmee die ARV663 nu geleverd wordt. :wink:
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb (Prijzencircus V&D) de dvd-recorder van Aristona (type 636) gekocht. De eerste twee video-banden die op via het appartaat op dvd-schijf werden gezet, kwamen gaaf op de schijf. De schijf was afspeelbaar op andere dvd-spelers en op mijn pc. De volgende schijven zijn opeens niet meer op mijn pc af te spelen, wel op (andere) dvd-spelers. Ik zocht om antwoord op mijn vraag te krijgfen hoe dat kan naar een servicenummer van Aristona. Nergens gevonden, en bij Philips ( die toch een link met Aristona heeft) , zeggen ze geen telefoonnummer van Aristona te hebben. Wie kan me helpen?
Link naar reactie
Ik was niet zo'n vroege vogel dus viste achter het net. Maar gelukkig kon hij nog wel nabesteld worden en zou hij er dan ca. drie weken later ongeveer wel zijn (nu zo ongeveer dus). Toen ik vandaag navraag deed werd mij verteld dat het nog tot week 46/47 gaat duren voordat ze geleverd gaan worden. Ook wordt het een ander/nieuwer type: de Aristona ARV 510 mét I-link. Ik heb een A4-tje met specs gekregen maar zo te zien is dat dan ook het enige verschil met de ARV 636 (verkoper gaf aan dat hij ook nog als +punt heeft dat hij ook DivX ondersteunt maar dat doet de ARV 636 volgens mij ook). Kon op het web nergens iets over dit type vinden. Heeft er al iemand ervaringen mee?
Link naar reactie
[quote:6301677a63="sipala"]..... Toen ik vandaag navraag deed werd mij verteld dat het nog tot week 46/47 gaat duren voordat ze geleverd gaan worden. Ook wordt het een ander/nieuwer type: de Aristona ARV 510 mét I-link. Ik heb een A4-tje met specs gekregen maar zo te zien is dat dan ook het enige verschil met de ARV 636 (verkoper gaf aan dat hij ook nog als +punt heeft dat hij ook DivX ondersteunt maar dat doet de ARV 636 volgens mij ook). .....[/quote:6301677a63][color=DarkBlue:6301677a63] Hallo Sipala, Ik heb toevallig vandaag ook met V&D gebeld en kreeg exact hetzelde te horen. Helaas heb ik geen specs ervan gekregen. Staat op de specs die jij hebt ook het formaat (grootte) van de recorder. m.n. de breedte? Bij voorbaat bedankt. Ron [/color:6301677a63]
Link naar reactie
Goh, ik was even m'n eigen topic vergeten ... :lol: [quote:5ef2b83900="sipala"]de Aristona ARV 510 mét I-link.[/quote:5ef2b83900]Hmmm. En hoef je hiervoor niets bij te betalen? :roll: [quote:5ef2b83900="sipala"]verkoper gaf aan dat hij ook nog als +punt heeft dat hij ook DivX ondersteunt maar dat doet de ARV 636 volgens mij ook.[/quote:5ef2b83900]Yup, dat kan de ARV663 prima!
Link naar reactie
[quote:cd190c8b80="Ron Bos"][color=DarkBlue:cd190c8b80] Hallo Sipala, Ik heb toevallig vandaag ook met V&D gebeld en kreeg exact hetzelde te horen. Helaas heb ik geen specs ervan gekregen. Staat op de specs die jij hebt ook het formaat (grootte) van de recorder. m.n. de breedte? Bij voorbaat bedankt. Ron [/color:cd190c8b80][/quote:cd190c8b80] Excuses voor de late reactie: de afmetingen zijn (BXHXD) 498 x 124 x 413 mm [i:cd190c8b80][size=9:cd190c8b80][edit] [color=blue:cd190c8b80]de hierboven genoemde afmetingen zijn die van de doos, die van het apparaat zijn: (BxHxD) 360 x 43 x 322[/color:cd190c8b80][/edit] [/size:cd190c8b80][/i:cd190c8b80] Er hoeft niks bijbetaald te worden, maar dat vind ik ook niet meer dan logisch gezien de extra levertijd.
Link naar reactie
[quote:12efdea1f3="sipala"] Excuses voor de late reactie: de afmetingen zijn (BXHXD) 498 x 124 x 413 mm [/quote:12efdea1f3][color=DarkBlue:12efdea1f3] Dat is dan een stuk groter dan de oorspronkelijk aangeboden ARV663. De afmetingen van de ARV663 zijn volgens kieskeurig: (H x B x D) 7 x 43 x 29 cm. Ron[/color:12efdea1f3]
Link naar reactie
[quote:dc0478b33d="sipala"]Hierbij alsnog de 'set dimensions' volgens het A4-tje dat ik kreeg: (BxHxD) 360 x 43 x 322[/quote:dc0478b33d][color=DarkBlue:dc0478b33d] Bedankt voor de informatie Sipala, ook al word ik er niet vrolijk van, maar dat is uiteraard niet jouw schuld. :) Waar ik stevig van baal is dat door de breedte van 36 cm het vervangende apparaat slecht bij mijn overige apparatuur met een breedte van 42/43 cm past, hetgeen niet geldt voor de oorspronkelijke aanbieding (43 cm breed). Wat mij ook wat zorgen baart is dat, hoewel er over de ARV663 welliswaar ook niet veel te vinden is, een zoektocht naar gegevens van de ARV510 helemaal niets oplevert. Ron[/color:dc0478b33d]
Link naar reactie
[quote:2f81fa3aff="kid jansen"]Typfoutje wellicht, het is ARV510[/quote:2f81fa3aff][color=DarkBlue:2f81fa3aff] Bedankt, klopt, heb ik nu verbeterd.[/color:2f81fa3aff] [quote:2f81fa3aff][url=http://www.google.nl/search?hl=nl&q=arv510&btnG=Google+zoeken&meta=]Google[/url] weet nog aardig wat te vinden[/quote:2f81fa3aff] [color=DarkBlue:2f81fa3aff] Valt nogal tegen, deze vier hits waarvan er drie alleen maar aangeven dat de ARV510 "DivX Certified" is en één alleen een kopers/verkopers waardering op eBay geeft had ik ook al gelezen, maar bevatten geen enkele informatie. Ron[/color:2f81fa3aff]
Link naar reactie
Hopelijk door de resultaten af te gaan, je mag ook hopen dat je ze niet allemaal hoeft af te gaan. Maar ik kan zelf ook niet echt iets vinden, zou voor mij al reden genoeg zijn om hem niet te kopen. Sowieso worden DVD spelers en recorders steeds goedkoper, ook van goede merken, dus ik zie het nut niet meer in van zo'n budget dingetje, zelf vind ik van de niet pro merken Panasonic nog altijd één van de betere.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...