Ga naar inhoud

Soundcard problemen...


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Sinds een tijdje heb ik een nieuw systeem en al allerlei problemen gehad. Het zoveelste probleem is nu dat wanneer ik een stem (rap) opneem, de stem ietjes versnelt (lees smurf-effect) opgenomen wordt. Nogal ignoring als de rap juist op een bepaald/exact tempo moet zijn. Voor de duidelijkheid: Systeem is AMD Athlon 64 X2 Core Processor 3800+ met XP SP2. Soundcard is Alesis iO 2 (extern). Opname software is Cool Edit Pro 2. Kan iemand mij helpen? Timo
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb ook een dual core en Unreal Tournament draait bij mij op dubbele snelheid. Mijn theorie is dit: Cool Edit is verouderd en kan niet omgaan met je snelle moederbord en Dual Core processor. Ik zou adobe audition 1,5 of versie 2 kopen (opvolger van cool edit) of de gratis variant "audicity" downloaden. Audicity is open source.
Link naar reactie
Dat laatste is vrees ik niet waar. Een "te snelle" cpu en de daarbij horende problemen stamt uit de 2-3-486 tijd , je hebt het dan over voor 1995 oid maar met moderne cpu's en software speelt dat probleem niet meer. Het is een interpretatie probleem van de kloksnelheid of samplerate van je audiokaart. Drivers geheel verwijderen, directX opnieuw installeren, audio drivers opnieuw installeren verhelpt zo'n probleem meestal wel. Als windows uit zichzelf het hele hapje heeft geinstalleerd dan is het bezoeken van de fabrikant site en daar specifiek drivers ophalen ook idd het proberen waard, dergelijke drivers kunnen beter geschikt zijn, windows installeert meestal een set "generic" drivers die geschikt is voor een hele range aan kaarten. Dat kan betekenen dat voor sommige kaarten welliswaar drivers geinstalleerd worden maar een bepaalde functie van zo'n driver kan dan toch niet helemaal goed zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...