Ga naar inhoud

Codecs opfrissen


Aanbevolen berichten

Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk kunnen zien horen en bewerken en audio alleen streamen. [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=1138473#1138473]Hier[/url] staan een paar basis-codecs, maar is dit ook voldoende voor mijn gebruik? Wilde het betreffende topic niet verstoren. Ik heb momenteel 2 codec-packs Lame, DivX, QT, real, en Xvid en allerlei spelers geïnstalleerd (waaronder PowerDVD, Winamp en BSplayer en nog steeds af en toe hebben filmpjes geen geluid. Bedacht dat ik ondertussen al een lange tijd de huidige XP-installatie in gebruik heb. En vroeg me af of het volgende mogelijk was: - álle audio/video codecs weg (hoe?) - en nieuwe installeren, alleen alle benodigde (welke?)
Link naar reactie
Je hebt er idd niet zo veel nodig. Alle codecs verwijderen is niet erg verstandig aangezien er bij zitten die je niet meer terug kunt installeren(microsofts video1 bv.), geloof me, daar ga je spijt van krijgen. Domweg maar wat installeren in de hoop dat je daarmee het probleem tackelt is ook niet de weg. Wat dan wel? Zoals Johnny321 al zei kun je mbv Gspot van een bestand te weten komen wat er voor audio en video in zit en zodoende kun je dan de juiste codec installeren. dat lijkt een hels karwei maar valt erg mee en voor wat betreft de audio zou het zelfs hooguit 1 of 2 kee moeten aangezien windows icm mediaplayer 9 of 10 bijna alles op audiogebied al afspeelt. Je hebt dan ook grote kans dat je problemen worden veroorzaakt door conflicten tussen de twee codec packs. Om je enig idee te geven van de narigheid die je staat te wachten bij het verwijderen van codec's: windows heeft standaart een mpeg1 videocodec aan boord. Stel je installeerd een andere mpeg1 codec die de standaart codec "verdringt", de originele wordt immers niet verwijdert maar alleen ge-de-activeerd, of nog anders eigenlijk: als je een mpeg1 video afspeelt dringt de nieuwe codec gewoon voor waardoor de originele nooit aan de beurt komt. Nu verwijder je de zelf geinstalleerde mpeg1 codec. Je verondersteld dan dat de originele mpeg1 codec weer zijn taak zal hervatten?..... Niet dus, en als ie het wel doet dan werkt ie brak. Probeer dat maar eens weer te repareren.... Voor systemen die erg vervuild zijn met codec packs en andere narigheid zit er dan meestal ook niet veel meer op dan een herinstallatie van windows om de boel weer knap te krijgen. Maar....: mocht je aan de gang willen gaan: [url=http://home.hccnet.nl/r.vanwilligen/Aps/rlfm_bin1_4.zip]deze[/url] laat je alles op codec en filter gebied deinstalleren, inactiveren,preferent maken,inherent maken en ga zo maar door. In principe staat alles wat je zelf installeerd in het rijtje "direct show filters" Gebruik VOORZICHTIG.
Link naar reactie
Bedankt voor de uitleg, maar het probleem is er deels nog. Gspot ken ik en die gebruikte ik eerder vaak om 'aanvullingen' op de aanwezige set codecs te vinden. Maar ik weet niet hoe ik die kan gebruiken met dit filmpje dat ik bijvoorbeeld wil kijken: h[b:9a11f9a2f1]XX[/b:9a11f9a2f1]p://www.ncrv.nl/ncrv/tv?nav=vuztuCsHfHEIJcFdE Ik heb ondertussen DivX en Xvid en K Lite Codec Pack verwijderd en alleen een nieuwe DivX geïnstalleerd. Werkt niet. En VLC werkt bij dat online filmpje ook niet voor mij. (Maar een video die eerder geen audio had heeft dat nu wel.)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...