Ga naar inhoud

Platte TV Kaduuk? ? ?


Aanbevolen berichten

Ik neem aan dat die luidsprekers magnetisch afgeschermd zijn, anders moet je ze iig niet zo dicht bij die TV zetten? Speelt het probleem alleen via de Sub-D DVI aansluiting, of ook via de SCART en COAX aansluitingen? Ik neem tenminste aan dat je DVD speler via SCART oid is aangesloten en daar treed het ook bij op. Grote kans dat dan idd de TV gewoon stuk is. Wanneer je zeker weet dat je geen garantie meer hebt, kun je 'm zelf nog wel open maken en kijken of je iets opvallends ziet. Wellicht is het een grote stof-vlok oid die kortsluiting maakt. Anders moet je hem aanbieden bij een reparateur of een nieuwe TV kopen. Soms gaan die dingen 15 jaar mee, soms nog geen 2. That's life. BTW, ik zou je wel aanraden om die TV niet 24/7 standby te laten staan, zeker niet wanneer je bijna nooit TV kijkt. Al was het maar om energie te beparen (niet elke TV is even zuinig in standby mode) en brandgevaar te beperken idd. Oh en nog wat; 1) Je sig is 2 regels lang en dat is er 1 teveel. 2) Die foto's zijn veel te groot: ik scoll mezelf de takke op 1400x1050! Daarnaast laadt de pagina daardoor erg traag, dus verklein ze even. 3) Minder belangrijk: houd je topic een beetje to-the-point; dat je moeder dat ding met biljetten van €50,- heeft betaald is leuk en aardig, maar voor ons totaal niet boeiend en alleen maar extra leeswerk...
Link naar reactie
[color=red:ceab68025d] Ik heb de links aangepast, ons forum kent geen verschalings mechanisme, dat zul je zelf moeten doen. 7 Megapixel fotos van 2.5 MB zijn miz ook niet zo to-the-point voor dit probleem. Je kunt natuurlijk ook gewoon ff de plaatjes wat kleiner maken mbv Irfanview. Op 600x450(of kleiner) past het wel gewoon in het forum en is het voor de lezers nog steeds prima te zien wat je probleem is. [/color:ceab68025d]
Link naar reactie
je hebt zelf nog nooit gen**kt ?? OMFG, hoe jong ben je wel niet ??? zijn jullie rijk ofzo ?? ------- ontopic: Heel veel mensen weten het niet, of dingen het af omdat ze het niet geloven, maar een TV op standby hebben staan, vooral plasma/LCD TV's, verkort de levensduur enorm. Ik heb een Philips Matchline III 29" TV (wel CRT gebeuren, en grootbeeld ipv breedbeeld), en daar staat duidelijk in de handleiding dat je de TV bijvoorbeeld 's nachts of als je weg bent, of op vakantie bent, gewoon helemaal uit moet zetten, en niet op standby. Standby vreet trouwens ook stroom !!
Link naar reactie
[quote:fb1667a2c0="phong huynh"]Zojuist heb ik nog in de garantievoorwaarden van mijn TV gekeken. Er staat echter 12 maanden garantie vanaf aankoopdatum en die is allang verstreken.[/quote:fb1667a2c0]Als Thomson zelf 12 maanden zegt, is dat wel erg kort voor een dergelijk produkt. Je kan er als consument immers van uit gaan dat een dergelijk produkt bij normaal gebruik wel langer meegaat dan 2 jaar. Ik zou in ieder geval eerst contact opnemen met de winkelier (je eerste aanspreekpunt voor garantiegevallen), daarna bij Thomson en krijg je daar ook je recht niet, dan kun je een consumentenorganisatie inschakelen. Lees ook (bij "defect aan het produkt"): http://www.justitie.nl/publicaties/brochures_en_factsheets/factsheets/consumentenkoop_en_garantie.asp [quote:fb1667a2c0="MReLecTro"]je hebt zelf nog nooit gen**kt ?? OMFG, hoe jong ben je wel niet ??? zijn jullie rijk ofzo ??[/quote:fb1667a2c0]Kan ook uit geloofsovertuiging/cultuur zijn hoor, niet iedereen doet het op z'n eerste kampeerreisje zonder de ouders erbij. En trouwens, zonder vrouwen als dure hobby houd je geld over voor andere leuke dingen. Hmmm, vandaar al bijna twee jaar geen upgrades ... :roll: :P :lol:
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
1x posten lijkt me voldoende :P Anyway, ik zou de Consumentenbond ff bellen en vragen wat zij voor je kunnen doen in dit geval. Ze zouden je op z'n minst kunnen vertellen wie hun Duitse zusterorganisatie is en hoe je die kunt bereiken. Wellicht kunnen ze je een algemeen beeld geven van wat er in Duitsland nou zo anders is aan het consumentenrecht dan in NL, doorgaans lopen we hier hopeloos achter op de Oosterburen ;) Hoe dan ook, laat je niet afschepen met de mededeling 'dat het in Duitsland allemaal anders is' want daarmee komt elke winkelier goedkoop onder z'n plichten uit. Hij rekent er nl op dat je die uitleg accepteert, wat hem geld scheelt (en mss wel meer geld oplevert: reparatiekosten enzo...)
Link naar reactie
Tja, dit wordt lastig en moeilijk. Je hebt ze een stok gegeven om mee te slaan(de ingebrande windows startbalk) en die zullen zo ook gebruiken, bovendien moet je er rekening mee houden dat in winkels bij een substantieel schade bedrag er meestal erg halstarrig gezegd wordt dat ze er niets aan kunnen doen en dat het allemaal je eigen schuld is. Dat er in Duitsland andere wetten gelden dan in nl is duidelijk maar consumenten recht is een europese aangelegenheid en het "basis recht" dat een consument mag verwachten dat een product goed functioneerd en dat het goed BLIJFT functioneren voor een bepaalde ,te verwachten, periode geldt overal. Van een tv mag je nu eenmaal verwachten dat ie langer dan 2 jaar goed werkt aangezien de gemiddelde levensduur van een tv ,als je het heel minimaal inschat, zo'n 6 jaar is. Bovendien kun je wel aannemen(zoals al eerder gezegd) dat in duitsland met zijn streng consumenten recht het waarschijnlijk nog wel beter is geregeld dan in nl. Ik lees regelmatig de duitse versie van c't magazine en ook de consumenten rubriek en weet daarom dat het wat dat betreft in duitsland niet anders is dan in nl. Maar recht hebben is 1 zaak, recht krijgen is weer wat anders.... Je zult je nu moeten gaan beraden wat te doen en erg goed afwegen hoe eea aan te pakken aangezien je het al een keer hebt geprobeert en bij deze laatste actie de winkel , min of meer, heeft "gewonnen". Zaak is dus om deze keer beter voorbereid ten strijde te gaan en jezelf ook goed er van te overtuigen dat je gelijk hebt. Ga er ook daarbij van uit dat de winkel de "vijand" is en dat je ze niets meer moet mededelen dan strikt noodzakelijk is, dat de tv 24 uur per dag heeft aangestaan, dat je de pc er op hebt aangesloten enz enz is allemaal niet ter zake en ieder stukje info wat je de vijand geeft is weer een volgende stok waarmee ze je kunnen slaan. Wat jouw betreft is het volgende het geval: je hebt een dure tv gekocht om er gegarandeert meerdere jaren plezier van te kunnen hebben (anders had je toch wel een goedkopere gekocht?), je het hem "normaal" gebruikt (zoals in de handleiding staat omschreven) en niet misbruikt en nu is ie stuk terwijl je van een dergelijk product mag verwachten dat de levensduur hoger is en dus stel je de leverancier aansprakelijk voor kosteloze reparatie. Niets meer of minder. Als er bij de oorzaak van het defect sprake is van misbruik jouwerzijds dan is het aan de leverancier om dat te bewijzen, in schrift(eisen!). Er kan dus alleen sprake zijn van betaling van de reparatiekosten als de leverancier jouw een schade raport van de reparatiedienst kan overleggen waaruit blijkt dat het defect veroorzaakt is doordat je het apparaat hebt misbruikt. Zolang de leverancier niet schriftelijk kan bewijzen dat de schade het gevolg is van jouw eigen mishandeling kan men ook niet verwachten dat jij zomaar klakkeloos de rekening voldoet. Maar zelfs als je van de leverancier een schaderapport krijgt dan doe je daar op dat moment niets mee en neemt het mee naar huis om het thuis te bestuderen en er een strategie voor te bedenken. Probeer hoe dan ook altijd te voorkomen dat je daar in de winkel een uitspraak doet waar je later spijt van krijgt. Of je daarbij hulp in moet roepen van de consumenten bond oid is aan jou, je zult je wat moeten verdiepen in de materie om te zien of dat "zin" heeft, bezoek eens wat van de websites van consumentebond,HCC (heeft ook een goede consumentendienst) ed. Dat je op dit moment geen lid bent van 1 van deze organisaties helpt wat dat betreft niet echt, je kunt verwachten dat men bij een dergelijke organisatie er niet echt op zit te wachten om iemand te helpen die geen lid is aangezien men bij zo'n organisatie er meestal geld voor moet uittrekken om zo'n probleem op te lossen. Dat is dus net zoals een verzekering afsluiten nadat je een ongeluk hebt gehad. Dreigen (met bv een advocaat) kan helpen maar als je niet bereid bent (of kunt zijn) om je dreigement om te zetten in actie kan het averechts werken want dan vervalt je dreigement tot bluf en daar raakt niemand van onder de indruk. Het zou dus bv een goed idee zijn om eens te bellen met juridisch advies, ik weet niet precies hoe het zat maar er is gratis hulp voor 1 gesprek met een gesubsidieerde advocaat en er is ook een regeling waarbij 1 gesprek met een advocaat "maar" 50 eu (oid) kost. Dat ene gesprek zou voldoende kunnen zijn voor het bespreken van 1 brief waarin de advocaat de leverancier aanschrijft om kracht achter de zaak te zetten. In de gouden gids staan telefoon nummers ed voor dergelijke diensten.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...