Ga naar inhoud

Maxi Studio ISIS / emulator?


Aanbevolen berichten

Hallo! Onlangs kocht ik een Maxi Studio ISIS van Guillemot; een mooie geluidskaart met een goede wavetable, een break-out-box en 8 inputs en 4 outputs + MIDI in-out-thru. Hiermee kan ik dus mooi een beetje 'studio spelen'. Probleem is echter dat de kaart door Windows XP niet ondersteund zou worden. Ik zou dan een dual-boot moeten maken om 'm te kunnen gebruiken... ...dat wil ik natuurlijk liever niet, dus langs deze vraag of iemand bekend is met bijvoorbeeld emulators o.i.d. waarmee ik 'm alsnog gewoon onder XP kan laten functioneren? Alvast bedankt! Groet'n, Ericske 8)
Link naar reactie
[quote:12436969e7="strahovsky"]...dat wil ik natuurlijk liever niet, dus langs deze vraag of iemand bekend is met bijvoorbeeld emulators o.i.d. waarmee ik 'm alsnog gewoon onder XP kan laten functioneren?[/quote:12436969e7]Nee, dat kan niet. Er bestaan geen w2k/xp drivers voor dat ding en die zul je echt nodig hebben om er überhaupt mee te kunnen werken. Emuleren is het "imiteren van hardware in software", niet andersom, dus ik zie niet wat je daarmee zou willen oplossen. De enige optie is dus dual-boot. Of een andere audiokaart kopen natuurlijk, want een kaart die enkel en alleen in win95/98 ondersteund wordt is natuurlijk gewoon bagger.
Link naar reactie
[quote:6121441a76="rwilligen"]Zelf nog nooit gebruikt maar het schijnt wel goed te werken...[/quote:6121441a76]Het klopt dat VMWare en Virtual PC goed werken, maar die emuleren beide een machine met voorgedefiniëerde hardware. Je kunt niet zomaar een fysieke audiokaart toevoegen; in de virtuele machine zit een virtuele audiokaart (SB16 compatible) die via het de VM applicatie de geluidskaart van het onderliggende OS aanspreekt om geluid te produceren. Maar dan heb je in het onderliggende OS nog altijd de standaard drivers nodig voor de audiokaart.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...