Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Aardlus: beide apparaten zijn geaard, maar niet op dezelfde aardleiding. Andere mogelijkheid: beide apparaten zijn aangesloten op verschillende fases v/h net. (bijna elk huis heeft een 3-fase aansluiting v/d energieboer, doorgaans worden verschillende groepen in het huis op verschillende fases aangesloten om de belasting v/h stroomnet gelijk te houden) In beide gevallen te verhelpen door 1 apparaat aan te sluiten op dezelfde wandkontaktdoos als de andere.
Link naar reactie
[quote:5cff4ceec2] (bijna elk huis heeft een 3-fase aansluiting v/d energieboer, [/quote:5cff4ceec2]Niet waar, kleinverbruikers hebben meestal een éénfase-aansluiting, kijk naar je meter. Alleen als de apparatuur in huis daar aanleiding toe geeft, wordt een driefasen-aansluiting gerealiseerd en worden inderdaad de fasen over de groepen verdeeld. Maar in normale gevallen wisselen de fasen per woning. Jij hebt b.v. fase A, je buurman fase B, buurman daarnaast fase C en daarnaast weer fase A (als het goed wordt gedaan tenminste, want ik heb wel eens vernomen dat een uitvoerende monteur er nogal slordig mee was omgegaan). Elk huis heeft daarentegen wel alle drie fasen in de meterkast, en dáár kiest de monteur één van de drie. Die aardlus is inderdaad een mogelijkheid. Kwestie van experimenteren. Sowieso is het in verband met zulke problemen raadzaam om alle betreffende apparaten op dezelfde wcd aan te sluiten.
Link naar reactie
Welke speakerset gebruik je? Tog niet de Z-5500 van Logitech? [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1140621/0]Link naar het "logitech plopjes probleem" op GoT[/url]. (Daar hebben ze het ook over de brom in de subwoofer) Hopelijk komt er nog een oplossing want ik zit met datzelfde probleem :roll: grtz, Thommich
Link naar reactie
Gaat het eigenlijk of een PC speakerset of een HiFi of surround systeem? Om aardlus tegen te gaan alle apparatuur die de lus veroorzaken op hetzelfde stopcontact gooien met een geaarde stekkerdoos. In jouw geval zijn dat waarschijnlijk niet meer dan twee apparaten: PC + PC speakerset of CD/DVD speler + receiver/versterker. Ik weet trouwens niet wat voor stekker een PC speakerset heeft, een CEE 7/7, dat is met tweezijdige randaarde en een gat voor belgische/franse geaarde wandcontactdozen. Of een eurostekker, zo'n platte stekker zonder aarde. Maar als één van de apparaten die onderdeel van de lus zou moeten zijn een eurostekker heeft, of om wat voor reden dan ook geen randaarde heeft, dan is het sowieso geen aardlus.
Link naar reactie
Inderdaad het is de Z-5500 van Logitech. Er zijn geen wasmaschines in de buurt of borende buurmannen. Subwofer hoor ik helemaal niets van. Maar brom blijft lekker ook al zit alles goed vast. Inderdaad heb ik wel een microfoon aangesloten, weer van logitec, die het overigens erg goed doet, maar die staat natuurlijk uit. Als het wat koeler is loop ik alle tips eens na en dan zien we verder............ Werner
Link naar reactie
[quote:9b512c209a]Inderdaad het is de Z-5500 van Logitech[/quote:9b512c209a] [quote:9b512c209a]Als het wat koeler is loop ik alle tips eens na en dan zien we verder............ [/quote:9b512c209a] Ik vrees dat je geen oplossing zult vinden in de tips... De Z-5500 heeft een ontwerpfout waardoor hij niet voldoende afgeschermd is tegen signalen van buitenaf... (Ik ken er ook niet alles van) Lees de startpost van het topic op GoT eens na, dan zal je weten waarover ik het heb... grtz, thommich (ook in het bezit van de Z-5500)
Link naar reactie
Je zou het apparaat open kunnen maken (= garantieverlies!!) en de binnenzijde voorzien van alu-folie. Zorg er voor dat alle vlakken contact met elkaar maken en verbindt het geheel met de massa v/d ingang. Let wel, ik ken het apparaat verder niet, [color=red:994667a8aa]dus geheel op eigen risico![/color:994667a8aa]
Link naar reactie
[quote:7bb080ffbb="M.V. Wesstein"]Je zou het apparaat open kunnen maken (= garantieverlies!!) en de binnenzijde voorzien van alu-folie. Zorg er voor dat alle vlakken contact met elkaar maken en verbindt het geheel met de massa v/d ingang. Let wel, ik ken het apparaat verder niet, [color=red:7bb080ffbb]dus geheel op eigen risico![/color:7bb080ffbb][/quote:7bb080ffbb] R.C. is daar mee bezig geweest, staat beschreven in dat topic en die van hem is totaal plop en bromvrij. Zoek zijn post is op in een van de delen, en probeer het is. [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1114672/5]Deze[/url] post dus.
Link naar reactie
[quote:ca88cac4ff="werner gerth"][b:ca88cac4ff]Plotseling[/b:ca88cac4ff] hoor ik een behoorlijke brom uit mijn speakers komen. Ik kan niet ontdekken, waardoor dit komt. Kun je me een tip geven ? Werner[/quote:ca88cac4ff] Hoe wou je dan die plotseling verklaren waar de TS het over heeft, hij zou het echt wel gezegd hebben als de brom er pas was als hij de Z-5500 set aansloot. Dus dan moet het toch van andere apparaten komen. Dat de Z-5500 die golven kan opvangen kan inderdaad wel verholpen worden met bovenstaande manier.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...