Ga naar inhoud

DTS-geluid via C-media 8738/C3DX naar Z-5500


Aanbevolen berichten

Beste forumleden, Ik heb dus bovengenoemde geluidskaart en surroundset. Vroeger kon ik op mijn pc een dvd afspelen met dts-geluid dat dan netjes werd doorgegeven via de SPDIF uitgang naar de logitech decoder (kon je ook zien op het schermpje). Nadat ik mijn computer geformatteerd heb, heb ik geen powerdvd meer, waarmee ik dat dus deed. Hoe kan ik in windows media player instellen dat dts-geluid moet doorgestuurd worden naar de surroundset? Of zijn er andere programma's die dat kunnen (freeware :wink: ) Voor alle duidelijkheid: stereogeluid komt wel via de SPDIF uitgang, maar geen dts-geluid meer :( Bedankt :wink: Thommich
Link naar reactie
Welk freeware programma raad je me dan aan? Ik heb k-lite codec pack geïnstalleerd. Als ik dan jouw aanwijzingen volg kom ik bij "AC3 filter". Daar staat op het tabblad "main" wel SPDIF, en dat heb ik ook aangevinkt, maar ernaast staat "(disabled)" :-? Hoe kan ik het alsnog aan de praat krijgen? Danku voor je reactie :wink: grtz, thommich
Link naar reactie
Dit komt bij mij :wink: : [URL=http://img441.imageshack.us/my.php?image=screenie2nu.jpg][img:284b881ce0]http://img441.imageshack.us/img441/5797/screenie2nu.th.jpg[/img:284b881ce0][/URL] Enig idee wat ik kan doen? Dit komt uit wmp... Waar komt jouw screenshot uit (welk programma?) en met welke codec? tnx a lot :wink:
Link naar reactie
Je moet SPDIF "enabelen", lijkt erop in je ScreenShot dat deze disabled is. Dolby Digital en DTS werkt icm met een Z5500 als een "pass through" signaal (AC3), dit signaal wordt dan door de decoder in een 6ch geluid omgezet. Als je PowerDVD of een equivalent gebruikt moet je dit ook in configuratie en audio -> Use SPDIF Suc6, ik hoop dat dit helpt.
Link naar reactie
Als in powerdvd "SPDIF-output" kies, heb ik geen geluid meer :( . Op het scherm van de decoder staat dan: "no digital data" Om radeloos van te worden... Nogmaals, is er niemand die een freeware programmatje kent, dat dvd's kan afspelen en het geluid via SPDIF doorlinken naar mijn decoder? :-? Bedankt voor jullie hulp thommich
Link naar reactie
[quote:eac200d21a]Het kan helpen als je een SPDIF kabeltje van de DVD rom "SPDIF uit" naar je geluidskaart "SPDIF in" aanlegt. Zo werkt het tenminste bij mij.... [/quote:eac200d21a] Is dit dan aan de binnenkant van mij pc? Want mijn dvd-rom heeft ad buitenkant geen digitale uitgang... (NEC 3550) Maar het moet mogelijk zijn zoals het nu aangesloten is, het heeft in het verleden gewerkt, dus het moet softwareprobleem zijn... grtz, thommich :wink:
Link naar reactie
[quote:1546f635e7="thommich"]Waar komt jouw screenshot uit (welk programma?) en met welke codec?[/quote:1546f635e7]Mijn screenshot komt uit wmp 10, als je de handelingen volgt die ik eerder beschreven heb. Ik heb mijn z5500 op een audigy 2 zs aangesloten, dat verklaart misschien het verschil. In ieder geval moet ik naast het afspeelprogramma ook via de creative audio console instellen dat hij niet de ingebouwde decoder gebruikt, maar s/pdif passthrough.
Link naar reactie
Ik heb nu K-lite codec pack full geïnstalleerd, en kan eindelijk weer dvd's bekijken met dts... Het probleem blijft echter met dat verschil dat dts-geluid nu softwarematig gedecodeerd wordt... Ik zou liever hebben dat het doorgelinkt word, maar dat lukt me nu dus niet... Idiote driver van goedkoop cmedia ding doet natuurlijk ook niet veel goeds :evil: help? :cry: tnx :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...