Ga naar inhoud

Nut van een goede geluidskaart


Aanbevolen berichten

Ik lees her en der dat een goede geluidskaart de geluidskwaliteit verbeterd (doh), maar ik vraag me af in hoeverre een geluidskaart van 50 ~ 100 euro het geluid verbeterd? Ga ik veel verschil horen tussen een dergelijke kaart en mijn onboard 7.1 van Realtek? En is dat verschil ook 100 euro waard?
Link naar reactie
Of het 100 euro waard is, hangt idd. helemaal van jezelf af. Het verschil ga je trouwens ook alleen maar horen als je ook een hele goede speakerset hebt of als je het geluid via een goede stereoinstallatie laat lopen. De goedkoopste Audigy al trouwens al voldoende voor die AEX 4.0 effecten in games, dus aan ca. 50 euro heb je al genoeg. :wink:
Link naar reactie
al wat oudere reviews, maar het geeft wel een beeld (en de reden waarom soundstorm rules :lol: ) http://www.twitchguru.com/2003/04/05/sound_can_be_hazardous_for_games/index.html volgende verhaaltje wil niet echt overtuigen maar wel leuk: http://www.tweaktown.com/articles/695/the_forgotten_component_what_s_up_with_computer_audio/index.html
Link naar reactie
[quote:247d866a5c="NoepZor"]Ik lees her en der dat een goede geluidskaart de geluidskwaliteit verbeterd (doh), maar ik vraag me af in hoeverre een geluidskaart van 50 ~ 100 euro het geluid verbeterd? Ga ik veel verschil horen tussen een dergelijke kaart en mijn onboard 7.1 van Realtek? En is dat verschil ook 100 euro waard?[/quote:247d866a5c]20 euro meer , en ge heb een 24bits kaart . Dan merk je het verschil :wink:
Link naar reactie
[quote:95a2d08b51="JaFO"]het verschil op je bankrekening zul je bedoelen ;) een 'normale' audio-cd is tenslotte ook maar 16-bits geluid :P[/quote:95a2d08b51]En een audio-DVD is 24bits. Over 2jaar :lol: worden er echt geen 16 bits kaartjes meer verkocht. Je ziet nu dus al de dump prijzen van de 16 bits kaartjes
Link naar reactie
'tuurlijk ... probleem is alleen dat er geen enkele audio-dvd's bestaan. (of beter gezegd ... niet in de normale niet-audio-freak cd-winkels) dat 16-bits kaarten gedumpt worden heeft meer te maken met het feit dat moederborden ge-integreerde audio hebben dat net zo goed is als die kaarten. Dat heeft op zich weer meer te maken met het feit dat er buiten Creative geen enkele audio-kaarten fabrikant meer over is voor de 'normale' consument. Daardoor is er geen concurrentie en dus geen innovatie meer. Je ziet het aan de prijzen die Creative voor z'n "nieuwe" kaarten durft te vragen ...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...