Ga naar inhoud

Computer loopt vast bij elk videobestand


Aanbevolen berichten

  • 3 weken later...
Tsja, das jammer want er helaas niets verkeerds aan te zien. Dat betekent dat de afspeel software waarschijnlijk wel goed zijn werk doet, er is iig geen conflict wat betreft codecs ed. je zou eens kunnen denken aan hardware die te heet wordt of instabiel is. Loopt de boel meteen vast( na enkele seconden) of is dat pas na een tijdje? Meteen vast lopen zou bv kunnen voortkomen uit instabiel geheugen, dat kun je checken door memtest te draaien. Memtest in een progiie welke draait zonder windows, je moet ervoor een bootdiskette of bootcd aanmaken en daar de pc mee opstarten waarna memtest gaat draaien, dat zou iig een aantal uren goed moeten gaan zonder enige fout meldingen. Loopt de pc pas na enige tijd vast dan zou je kunnen denken aan een voeding/videokaart of cpu die te heet wordt. Terug klokken of iig de instellingen in de bios controleren kan dan geen kwaad. Evengoed is software ook nog niet helemaal uit te sluiten, je moet dan denken aan een videokaartdriver of audiokaart driver die niet goed zijn werk doet maar ook DirectX kan problemen veroorzaken. Overigens: geef eens wat gegevens van je pc zoals wat voor hardware er in zit maar ook wat voor windows en software je gebruikt.
Link naar reactie
ik zag juist dat dat ene videobestand werkte, maar dat ie bij de meeste bij Graphedit eveneens vastloopt... Als ik een videobestand open loopt hij vrijwel meteen vast, ik kan totaal niets van dat bestand zien... Er staat een windows 2000 op, en meestal heb ik die wel redelijk recent geupdate. Deze draait op een 800mhz met 1 gig aan ram... De videokaart is een redelijk magere kaart, maar ik weet niet juist dewelke het is... Sotware zijn gewoon windowsmedia player, real player e.d. Het probleem doet zich bij elke van deze programma's voor. Er valt dan volledig niets meer mee aan te vangen, alleen resetten helpt dan... Opvallend vind ik wel, dat als er muziek opstaat in winamp, deze gewoon verderloopt... Hoe kan ik uitzoeken of het probleem mss aan men directx ligt? groetjes...
Link naar reactie
Je kunt dxdiag draaien, (start/uitvoeren/dxdiag) , de tests in dxdiag op het tapblad beeldscherm zijn een indicatie , het gaat dan hoofdzakelijk om de "directdraw" test. Onderaan ieder tapblad staan nog wat andere opmerkingen over drivers ed. Het is niet echte wetenschap want als dxdiag goed gaat dan wil dat nog steeds niet zeggen dat directX 100% ok is maar het is beter dan nix, ik ken geen andere manier. Je zou ook simpelweg directX opnieuw kunnen installeren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...