Ga naar inhoud

Problemen met beschrijfbare dvd's


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb een probleem met het branden van dvd's. Bij elke lege dvd of dvd die ik heb beschreven in de laatste drie weken geeft Windows de melding: "Windows kan niet van deze schijf lezen. Deze is mogelijk beschadigd of de schijf is in een indeling die niet compatibel is met Windows". Dit is pas de laatse paar weken, en gebeurt met dvd's van elk merk, behalve met dvd's die gebrand zijn op een andere computer of voor dat dit probleem begon. Dvd's die ik heb gebrand de laatste weken geven dezelfde foutmelding. Het brandprogramma geeft een melding dat de dvd is gelukt, maar als ik daarna de dvd in de dvd-speler van de PC doe dan komt die foutmelding weer. Wanneer ik echter deze dvd op mijn Proline dvd speler afspeel, doet deze dvd het wel, maar bij andere dvd-spelers doet de dvd het weer niet. Wie weet wat er aan de hand is? Gr Steven
Link naar reactie
[quote:b575a6a770="gerben"]Dat komt wel voor, evenals andersom. Je kunt voor de zekerheid de kabels ook nog even checken c.q. vervangen. Een heel enkele keer wil ook de controller van het moederbord wel eens defect zijn.[/quote:b575a6a770] Tja ik heb een laptop dus dan gaat dat volgens mij erg moeilijk.
Link naar reactie
Een vieze lens zou kunnen, maar ik wil graag nog even terug komen op het feit dat de dvd's perfect afspeelbaar zijn in mijn Proline dvd-speler (die aan de televisie gekoppeld zit), maar verder doen de dvd's het in geen enkele dvd-speler, zowel een dvd-speler in een computer als de gewone dvd-speler in de huiskamer. Hoe is dat te verklaren? Blijkbaar doet de dvd-brander het toch nog wel maar misschien gaat er wat mis bij het schrijven van de lead in of out, en is mijn proline dvdspeler daar niet gevoelig voor?
Link naar reactie
[quote:af84c498c2="M Z"]Heb je je brandprogramma wel op Disc at once gezet? Oftewel geen multisessies. Dan maakt ie de cd niet af, dan kan het ook dat die (vooral in gewone dvd-spelers) niet leesbaar is.[/quote:af84c498c2] ja dat heb ik gedaan, ik heb aangeklikt "geen multisessie" en bij het andere programma heb ik "finalise" aangeklikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...