Ga naar inhoud

cmaudio.sys fout


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik heb een probleem met een spel van mij. Mijn geluidskaart doet het prima, zonder problemen, maar bij het spel Exile 3 gaat het ding vaag doen. Als ik geluid uitzet bij dat spel, en ook geen geluid op de achtergrond draai, dan gaat het goed. Maar zodra ik geluid inschakel bij dat spel, of als ik geluid op de achtergrond draai, dan krijg ik een blauw scherm met witte letters, waarop staat dat er een probleem is met cmaudio.sys. Dan kan ik fijn mijn computer gaan resetten... Hoe dan ook, ik heb met zoeken mijn hele computer doorzocht voor cmaudio.sys, en het ding heeft een bestand gevonden, in een folder waar mijn download staat van mijn geluidskaart-driver(dus niet de geinstalleerde drivers). Dus ja, ik heb die hele map verwijderd, maar het probleem doet zich nog steeds voort. Hieronder staan mijn systeem dingen: - Intel Pentium IV processor met 3,2 GHz - ASUS P4P800 SE moederbord - ATI Radeon 9600 Pro videokaart - Trust 5.11 geluidskaart(of zoiets) - 768 MB Ram geheugen - Logitech 2.1 speakerset - 290 GB harde schijfruimte(onder 2 harde schijven) Heeft er iemand misschien een ideetje van wat ik eraan zou kunnen doen?
Link naar reactie
De bestandsnaam doet me vermoeden dat je een cmedia geluidschip in je systeem hebt. Dit kan op de geluidskaart zijn, maar ook op het moederbord. Kijk eens of het onboard geluid aan of uit staat in het bios. Als die aan staat en gebruikt wordt, kan er soms een conflict optreden. In dat geval uitzetten.
Link naar reactie
Ik heb in de BIOS gekeken, en daar stond het onboard audio of AUTO, dus ik heb het op Disabled gezet. Ik denk eigenlijk niet dat dit het probleem oplost, want ik heb de drivers ervoor nooit geinstalleerd, en ik gebruik het ding dus ook nooit, maar laat ik toch maar hopen dat dat het probleem was. Ik ga het nu testen... p.s. ik heb deze middag ook al geprobeerd mijn geluidskaart opnieuw te installeren, maar dat werkte blijkbaar niet, want het ding crashte daarna alsnog.
Link naar reactie
[quote:d7db2bccee="gerben"]Dit kan op de geluidskaart zijn, maar ook op het moederbord.[/quote:d7db2bccee]Op de website van Trust zie ik 3 5.1 geluidskaarten, die zo te zien allemaal een CMedia chippie gebruiken. Wanneer de drivers van Trust geen oplossing bieden, zou je even kunnen kijken welke CMedia chip er gebruikt wordt en bij CMedia zelf drivers downloaden.
Link naar reactie
AI AUDIO AI series motherboards employed the world's first intelligent audio CODEC. The 6-channel AD1985 audio CODEC automatically detects and identifies what types of peripherals are plugged into the audio I/O jacks and notifies users of inappropriate connection, meaning there will be no more confusion of Line-in, Line-out and Mic jacks. Zit op je moederbord, ook gewoon 5.1. Lijkt me niet beter of slechter dan de aparte geluidskaart dus dat kun je gewoon effe proberen
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...