Ga naar inhoud

Twijfel: Logitech Z4 of Z2300


Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuwe PC set kopen aangezien een box van m'n stereoinstallatie kraakt op hogere volumes en ik een iets "compactere" en makkelijkere oplossing wil. Ik heb een beetje gekeken en de setjes die me wel wat lijken zijn de Z4 en de Z2300 van Logitech. Z4: Mooi compact, elegant design, gunstige prijs (65 euro), Z2300: Veel vermogen, strak uiterlijk. Kost wel 120 euro Waar ik mee aan het twijfelen kom is het vermogen. De Z4 heeft een vermogen van 40 watt RMS, de Z2300 200 watt RMS. Ik heb een slaapkamer van 3,5 bij 2,5 meter, ongeveer 20 kuub dus. Ik vraag me af of die 40 watt genoeg is voor de nodige herrie in deze ruimte. En ik vraag me tevens af of die 200 watt niet overkill is in deze ruimte anders? Meeste tijd luister ik toch meestal op lagere volumes. Is de meerprijs van die Z2300 het dan waard of kan ik beter de Z4 kiezen?
Link naar reactie
Tjah, wat versta je onder "nodige herrie", ik heb een Logitech Z-5500 (moet mr ff kijken op de logitech site :wink: ), als ik die op een voor mij acceptabel volume zet, zaagt men ma over het feit dat er teveel bassen door het huis gaan :-? Kwestie van smaak. Wat je wel kunt afvragen is wat je stereo is (qua wattage) en hoeveel meer je wilt. Stel dat je stereo ook 35W is, dan ga je het verschil met die Z4 niet goed horen... Is ie daarentegen maar 10 Watt (lijkt me onwaarschijnlijk), dan kun je 4x zoveel geluid krijgen met de Z4... Gaat er dus om hoeveel "geluidswinst" je wil maken... grtz, thommich :wink:
Link naar reactie
Watts zegt niet alles ik heb een Aiwa met 2x35 watt, maar volgens mij is het ingangsvermogen maar 50 watt totaal. Efficiency van de versterker er af en de overige apparatuur er in en ik zit op 2x20 watt ofzo. Ongeveer gelijk aan zo'n Z4 set, maar dan weet je het SPL nog niet. De ene speaker kan met 1 watt veel meer dB leveren dan de andere.
Link naar reactie
Mja zal wel beter zijn dan m'n huidige ding (zon aiwa miniset met 2x 35 watt muziek) plus dat het compacter is. Nu staat er zo'n unit met 3 cd wisselaar ed bovenop een box en aan andere kant van bureau ook een box. Kan straks mooi de sub naast bureau kwijt in de hoek (waar nu die unit + box staat) en de twee sattelieten op m'n bureau. Scheelt me een box ruimte die tussen de deur en m'n PC instaat.
Link naar reactie
[quote:95e364889a="matel"][quote:95e364889a="Martijn Hogendorf"]Heb je ook last van plopjes ?[/quote:95e364889a] Dat is alleen van toepassing op de Z-5500 en de Z-530. De andere sets van Logitech hebben daar geen last van.[/quote:95e364889a] [url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1140621/0]Niet[/url] waar.
Link naar reactie
Logitech heeft officieel toegegeven dat de Z-530 en Z-5500 er last van hebben. De Z-230, Z-4 of Z-2300 hebben nergens last van en mensen die toch problemen zeggen te hebben hebben moeten de kabels in hun huis eens grondig na laten kijken... Ik heb zelf een aantal setsjes in huis (gehad) en ik had bij de Z-5500 inderdaad last van het plopjes probleem.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...