Ga naar inhoud

Provision dvd divx speler wel geluid maar geen beeld


Aanbevolen berichten

Ik heb afgelopen zaterdag bij Blokker een Provision dvd divx speler gekocht. Ik sloot deze aan via een scart-kabel op mijn oude Tandy ctv 2100 fst stereo tv. Ik plaats een video-dvd en druk op play. Dan hoor ik wel het geluid van de video-dvd. Maar zie niet het bijbehorende beeld. De tv toont dan nog steeds het beeld van de tv-uitzending. Als video dvd heb ik geprobeerd een zelf opgenomen dvd-r met mijn Provision dvd-recorder. Deze heb ik laten afronden. En een in de winkel gekochte video-dvd. Regio 2. In de gebruiksaanwijzing bij veel gestelde vragen staat: Heeft u de kabels goed aangesloten? -> sluit de kabels op de juiste manier aan. Is er draad breuk in een van de kabels ? -> vervang de kabels. Heeft u de juiste TV systeem geselecteerd? Ik heb de indruk dat dit bovenstaande alleen van toepassing is, voor dat bijgeleverde wit geel rood tulp snoertje. Want hoe kun je een scart-kabel verkeerd aansluiten? Bovendien werkt deze scart-kabel wel goed op mijn pas aangeschafte Provision dvd-recorder. Er staat in de gebruiksaanwijzing bij de voorbereiding nog wel, selecteer op het televisietoestel het video kanaal. Maar dat is op mijn Tandy tv niet van toepassing. Zo een knop heeft die tv niet. De dvd-speler zou dat via de scart-kabel behoren te doen. Dus is er iets mis met de Provision dvd divx speler, zodat ik terug moet naar Blokker om deze daar te laten testen. Of kan het toch de scart-kabel zijn. Dus ondanks dat deze het wel doet op de Provision dvd-recorder.
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Het is dus deze [url=http://www.service.shop.nl/modules/product/productdb/default/viewcontent.aspx?itemid=3&contentid=1085]dvd-speler.[/url] Ik heb inmiddels kunnen vaststellen dat het inderdaad de dvd-speler is, die niet het signaal via de scart-kabel wil geven, die nodig is om de tv om te schakelen van tv-antenne naar scart-kabel. Dit heb ik als volgt gecheckt. De dvd-speler via scart-kabel aangesloten op de ingang van mijn Provision dvd-recorder. En de scart-uitgang daarvan aangesloten op mijn tv. Als ik nu mijn Provision dvd-recorder via knopje source de scart-kabel selecteer, zodat deze het signaal aan de tv geeft om te schakelen naar de scart-ingang, dan wordt een video-dvd in de dvd-speler wel getoont op de tv. Zet ik de Provision dvd-recorder uit, dan schakelt de tv weer terug naar het tv-programma. Want dan zou dat signaal om de tv op de scart-ingang te laten, weer van de dvd-speler moeten komen. Dat betekent dus dat ik morgen naar Blokker ga om de dvd-speler om te ruilen. Overigens die regel in het Nederlandstalige deel van de gebruiksaanwijzing: [quote:ecf158eb94] Voorbereiding Schakel uw televisietoestel in, en selecteer het video kanaal. [/quote:ecf158eb94] kan ik niet vinden in het Engelstalige deel van de gebruiksaanwijzing.
Link naar reactie
[quote:361ce10a0a="jolo"] Dat betekent dus dat ik morgen naar Blokker ga om de dvd-speler om te ruilen. [/quote:361ce10a0a] Ik heb 'm vandaag omgeruild. Als ik nu die Provision dvd divx speler via een scart-kabel aansluit op mijn oude Tandy tv, heb ik nu wel beeld en geluid. Het probleem is dus opgelost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...