Ga naar inhoud

DVD opnemen op de HD van een stand-alone DVD-recorder


Aanbevolen berichten

Enkel dvd's die je ooit zelf opgenomen hebt met datzelfde apparaat kun je terugzetten op de hd... Zoek daarvoor in het menu naar iets als "inhoud synchroniseren" of "dvd kopieren" Gekochte dvd's of dvd's die met een ander apparaat opgenomen zijn kunje (bij mijn weten) niet op de hd zetten. Mss handig indien er andere tips zijn als je even het type van je standalone dvd-recorder geeft :wink: grtz, thommich
Link naar reactie
[quote="thommich"] Gekochte dvd's of dvd's die met een ander apparaat opgenomen zijn kunje (bij mijn weten) niet op de hd zetten./quote] DVD's die zijn opgenomen op een andere recorder, hebben geen copieerbeveiliging, en kunnen gewoon naar de harde schijf geschreven worden (bijvoorbeeld opnamen van een DVD camcorder). Aangekochte DVD's hebben een copyprotection en opnemen hiervan op HD wordt geweigert door de recorder. Ook het aansluiten van een player via de scart werkt niet, weerom door de copyprotection.
Link naar reactie
De player zal wel het signaal op de scart-bus veranderen als het om een dvd gaat die beveiligd is, mogelijk op basis van detectie van de Macrovision beveiliging: Product Detail ACP technology is activated when a rights owner instructs the authoring facility to set Macrovision analog content protection control bits during the authoring process. The activation bits instruct an integrated circuit within the playback device to add ACP to the outgoing analog video. The content protection is transparent when content is viewed, but prevents or substantially degrades copies made on DVD recorders, DVRs, PCs, Media Center PCs, D-VHS recorders and VCRs. The DVD application process for ACP and RipGuard DVD can be transparently combined at the replication facility, regardless of the type of manufacturing systems used. Macrovision ACP is also available for VHS.
Link naar reactie
[quote:27b095f2fe]DVD's die zijn opgenomen op een andere recorder, hebben geen copieerbeveiliging, en kunnen gewoon naar de harde schijf geschreven worden (bijvoorbeeld opnamen van een DVD camcorder). [/quote:27b095f2fe] Ah, vreemd :-? . Mijn hd-dvd-recorder kan dat niet (volgens de handleiding), maar mss is dat bepaald volgens merk en type :wink: [quote:27b095f2fe]Aangekochte DVD's hebben een copyprotection en opnemen hiervan op HD wordt geweigert door de recorder. Ook het aansluiten van een player via de scart werkt niet, weerom door de copyprotection.[/quote:27b095f2fe] En als je de geel-rood-witte stekkertjes gebruikt (naam ontglipt me ff :oops: )? Gaat dat signaal ook daardoor? Kwaliteit is dan wel minder natuurlijk, maar dat moet doenbaar zijn denkik... :wink: [quote:27b095f2fe]Regeling thuiskopie: zolang het voor eigen gebruik is, mag je een kopie maken van je films.[/quote:27b095f2fe] Waarom steken ze daar zo'n beveiliging op, als het toch toegestaan is? :-? . Ik kan me niet voorstellen dat iemand op grote schaal (dus illegaal) op zo'n manier dvd's gaat kopieren (veel te veel werk/tijd :wink:) Grtz, thommich
Link naar reactie
[quote:a8f552257b="Rene Z"]Waarom werkt het niet met een scartkabel? Via de scart krijg je toch dan alleen de beeld/geluid, en niets met beveiligingen en zo door? Hoe werkt dat dan?[/quote:a8f552257b] De copyprotection zit in het videosignaal verwerkt, en wordt gewoon doorgegeven zowel via scart als de rood-gele-witte stekkers (CVBS). Dit signaal wordt gedetecteert door de recorder. Hier heb je nu twee mogelijkheden, ofwel weigert de recorder gewoon om op te nemen, ofwel gaat hij gewoon door, maar heb je een opname waarbij het luminantieniveau (lichtsterkte) continu varieert samen met het geluid. Wil dus zeggen dat legaal gekochte DVD's of VHS banden, niet legaal gecopieert kunnen worden. Tussen stand-alone toestelen kan je een Macrovision "verwijderaar" plaatsen. Maar. Apparaatjes die de Macrovisionprotectie verwijderen mogen niet meer verkocht worden in Nederland, maar niets belet je om over de grens te shoppen. Het verwijderen gaat natuurlijk ook softwarematig met de daarvoor geschikte programma's. Eigenlijk is dit een mooie voorzet tot wat de toekomstige DRM overeenkomst ons gaat geven. Gegeven: je koopt een film, zo'n tiental jaar later is alle hardware alweer verandert, adieu CD/DVD/BlueRay. Je wil die film bewaren op een nieuw medium (holo DVDRAM of wat dan ook). Maar door de DRM restricties is dit niet mogelijk. Moet je dus een nieuwe film aankopen :)
Link naar reactie
[quote:8ac9377027="thommich"]Ik kan me niet voorstellen dat iemand op grote schaal (dus illegaal) op zo'n manier dvd's gaat kopieren (veel te veel werk/tijd :wink:) Grtz, thommich[/quote:8ac9377027] In de overeenkomsten van de meeste spellen staat ook dat je een kopie mag maken voor eigen gebruik of archivering, maar dit lukt ook niet altijd door de beveiliging. [quote:8ac9377027="Tiberian Sun"] You also may not copy, modify, adapt, translate, create derivative works of, publicly perform, publicly display, distribute, transmit, decompile, disassemble or otherwise reverse engineer or attempt to reverse engineer or derive source code from, all or any portion of the Product or anything incorporated therein, including any screen display, sound or accompanying documentation, or permit or encourage any third party to do so. Notwithstanding the foregoing, if the Product contains personal computer software, you may either [b:8ac9377027](a) make one copy of the software solely for backup or archival purposes, or (b) transfer the software to a single hard disk provided you keep the original solely for backup or archival purposes.[/b:8ac9377027][/quote:8ac9377027]
Link naar reactie
Vrij nutteloos dat ze een beveiliging eropsteken, het mag toch. Maar misschien is dat internationaal niet zo... Wie weet wat de volgende manier zal zijn om de "rechten" van de consument in te perken. Als ik het goed begrijp, mag je het van de wet wel doen (voor eigen gebruik dus), maar ontzegt de uitgever van het spel/de film je dat recht. Klinkt strafbaar, niet? :wink: sry dat we hier fééééérm offtopic gaan :oops:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...