Ga naar inhoud

HD films. x264. Lopen niet soepel. VLC de oorzaak?


Aanbevolen berichten

Hi, Ik ben bezig mijn dvd verzameling om te zetten in een hd verzameling. (dvd blijven als orgineel uiteraard). Nou zit ik met een klein probleem, sommige hd's lopen schokkerig. Ik gebruik voor de hd's die wat schokkerig lopen VLC media player. Alleen hij gebruikt 100% van mijn cpu. Zijn er betere spelers te krijgen die soepeler lopen? De minder lekker lopende films zijn van het type x264. WMP en MPC kunnen dit niet afspelen. Iemand tips?
Link naar reactie
[quote:b0d07dd80a="gerben"]HD is een behoorlijke belasting voor de huidige generatie videokaarten. Er zitten er aan te komen met een ingebouwde hardware HDTV decoder. Softwarematig blijft denk ik een probleem.[/quote:b0d07dd80a] Het lijkt me sterk dat ik nu sommige films neit goed af zou kunnen spelen, ik heb ook een groot deel van de films die heerlijk soepel lopen, alleen de hd films met x264 hebben een probleem. En zijn er niet al videokaarten die een decoder hebben? Daarnaast levert het alleen problemen op met vlc. De cpu wordt meteen naar 100 % getrokken.
Link naar reactie
De aanslag van H264 op de cpu is behoorlijk ivm mpeg2 of bv wmv en gecombineerd met het 5x hogere aantal pixels van 1080i levert dat een belasting op die een p4 @3.4 Ghz volledig aan het werk zet, vandaar dat men er aan werkt om videokaarten een deel van de H264 codering te laten uitvoeren. Maar als je denkt dat decoderen een snelle cpu nodig heeft; probeer maar eens een hdtv video te COderen. Bv met de trial van Main concept: http://www.mainconcept.com/site/index.php?id=925 Ik dacht na 15 minuten coderen van een 1 minuut video dat mijn pc was vastgelopen aangezien de voortgang leek stil te staan... Dat is met een p4@3.8 Ghz.... Bij de trial krijg je overigens een H264 decoder zodat windows mediaplayer h264 kan afspelen.
Link naar reactie
[quote:bce13c1080="sound"]het kan ook zijn dat je cpu te weinig is, voor HD moet hij ongeveer 3Ghz zijn, hoeveel is die van jou?[/quote:bce13c1080] Specs staan eronder, een AMD64 3400+. Volgens microsoft zou je voor het spelen van een 720p film (wat het ook allemaal is) een 2,6 P4 of 2600+ AMD. Bij een 1080i/p volstaat minimaal een 3ghz P4. Maar goed ook dat zou ik hebben. Daarnaast heb ik eerder gezegt dat alle films goed werken behale dit type bestand dat alleen via VLC gespeeld kan worden. [quote:bce13c1080="rwilligen"]De aanslag van H264 op de cpu is behoorlijk ivm mpeg2 of bv wmv en gecombineerd met het 5x hogere aantal pixels van 1080i levert dat een belasting op die een p4 @3.4 Ghz volledig aan het werk zet, vandaar dat men er aan werkt om videokaarten een deel van de H264 codering te laten uitvoeren. Maar als je denkt dat decoderen een snelle cpu nodig heeft; probeer maar eens een hdtv video te COderen. Bv met de trial van Main concept: http://www.mainconcept.com/site/index.php?id=925 Ik dacht na 15 minuten coderen van een 1 minuut video dat mijn pc was vastgelopen aangezien de voortgang leek stil te staan... Dat is met een p4@3.8 Ghz.... Bij de trial krijg je overigens een H264 decoder zodat windows mediaplayer h264 kan afspelen.[/quote:bce13c1080] Het gaat bij mij dus om 720p films, wat toch echt wel te doen zou moeten zijn. Ben nu de trial aan t downloaden voor de codec, bedankt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...