Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

:oops: Ik dacht "op de markt is je euro een anderhalfje waard" dus kocht ik daar een cakebox met 10 DVD-RW's van het merk Philips, dus dacht ik "dat zit wel goed". Maar de schijven ratelen zowat mij stand-alone DVD-speler(s) uit, kennelijk doordat de balancering incorrect is. Na veel heen en weer geplak met cellotape is het gelukt een tweetal schijfjes redelijk 'in balans' te krijgen, maar bij andere werkt dit weer niet want ze blijven tijdens het afspelen steeds hangen waarna de speler er de brui aan geeft en ze 'op het menu' zet. Overigens heb ik hier geen last van bij de speler en brander in mijn PC... Heeft iemand anders hier (ook) ervaring mee? M.a.w. is er een truc of methode om die schijfjes recht c.q. weer in balans te krijgen of zijn mijn beide DVD-spelers hier extra gevoelig voor... Of heb ik een slechte kwaliteit DVD-RW's gekocht, wellicht ten onrechte de naam Philips dragend (illegale namaakproductie en/of import)? Laat dat dan een waarschuwing aan anderen zijn: goedkoop is in dat geval dus beslist duurkoop... Reacties van harte welkom!
Link naar reactie
Wat wel eens voorkomt is dat de dikte van de schijfjes een fractie te dun is waardoor ze niet goed door het speler mechanisme worden aangeklemt en dus feitelijk "los" in de aandrijving zitten. De herrie die daar van komt is angstaanjagend, ik spreek uit ervaring. Of dat het geval is kun je eenvoudig checken door op het heldere center van een schijfje een cirkeltje plakband te plakken zodat het schijfje iets dikker wordt. Philips zegt idd op zich niet zo veel meer , ik heb hier ook wel meerdere spindels gehad uiteenlopend van goede kwaliteit tot hopeloze rotzooi. Er zijn diverse namaak in de omloop, of daar ook philips tussen zit weet ik niet, het is eerder waarschijnlijk dat het een slechte productie is. Wat is de mediacode? Twee merken die , wat betreft de originele variant, minder last hebben van dergelijke "productie schomelingen" zijn Verbatim en Tayo Yuden. Verbatim is overal te koop, Tayo Yuden in principe alleen maar als het "eigen merk" van Plextor. Helaas worden deze twee merken wel wel meer illegaal na gemaakt..... Tip voor de volgende spindels: koop gewoon bij een goede online winkel zoals bv Opus, bij vooruitbetaling heb je alleen de verzendkosten en zelfs met 1 spindel van 10 stuks is het dan vaak al goedkoper dan dat je in de winkel of op de markt koopt en je hebt de zekerheid dat je geen rotzooi krijgt. Kijk maar [url=http://www.opus.nl/produkten_detail.asp?l=ned&pdid=5477]hier[/url] €8,50+€5,50=€14,00 "jouw" philips schijfjes vallen zelfs nog 2 eu goedkoper uit. Wat heb jij voor je spindel betaald?, en is het verschil het nu nog steeds waard?
Link naar reactie
Hartelijk bedankt voor je informatieve en snelle reactie! Ik heb voor de 10 DVD-RW's op spindel E 9,00 betaald. Ik verwacht dat de 'DVD-man' a.s. donderdag weer op de markt zal staan en ik overweeg dan met de schijfjes terug te gaan... Wellicht krijg ik niet m'n geld terug maar misschien is de man bereid mijn cakeboxje om te ruilen voor een nieuwe... Doordenkend zal dat misschien niet zoveel zoden aan de dijk zetten, want de kans is redelijk aanwezig dat de schijfjes op de markt te lang in de zon liggen en daarvoor wellicht vervormen c.q. verkrommen(?). Mocht ik bot vangen dan zal ik je tip opvolgen door in het midden van de 'storings'-schijfjes een 'verdikking' d.m.v. tape o.i.d. te maken... Inderdaad heeft Opus vaak goede aanbiedingen maar ik dacht met deze 'Philips-deal' de kosten van verzending uit te sparen... Je hebt inderdaad gelijk: beter wat meer betalen en zeker zijn dat je goede waar in huis krijgt dan deze ergernis. Ik heb in ieder geval wel 'leergeld' betaald... Overigens, hoe kan ik de media code ontwaren? Ik lees tussen de regels je interesse door deze van me te vernemen.
Link naar reactie
Bedankt voor je aanvullende info! Ik zal je, als het je interesseert, eind van de week laten weten hoe het donderdag bij de marktkoopman is afgelopen. Opus heeft nu 10 x Memorex DVD+RW's in cakebox in de aanbieding voor E 5,99 - is dat naar jouw mening een goeie koop? Hieronder het DVD Identifier report over de onderhavige 'Philipsen'. Ben benieuwd naar je mening hierover: ---------------------------------------------------------------------------- Unique Disc Identifier : [DVD+RW:INFODISC-A10-001] ---------------------------------------------------------------------------- Disc & Book Type : [DVD+RW] - [DVD+RW] Manufacturer Name : [Infodisc Technology Co. Ltd.] Manufacturer ID : [INFODISC] Media Type ID : [A10] Product Revision : [001] Blank Disc Capacity : [2,295,104 Sectors = 4.70 GB (4.38 GiB)] Recording Speeds : [1x-2.4x , 1.6x-4x] ---------------------------------------------------------------------------- [ DVD Identifier V4.3.0 - http://DVD.Identifier.CDfreaks.com ] ----------------------------------------------------------------------------
Link naar reactie
Aha, infodisc....... :roll: Nou das duidelijk..... Voordat je nieuwe koopt is het wellicht ook het overwegen waard om bij je brander fabrikant in de "media compatability list" te kijken wat er voor jouw brander wordt geadviseerd. Memorex is ook een dozen schuif merk van een bepaalde kwaliteit, maw memorex maakt zelf geen schijfjes, die kopen ze per partij aan van het 1 of andere merk. je koopt overigens met die memorex zo goed als dezelfde schijfjes als die van Philips beide hebben de InfodiscA10 mediacode zei dan wel met een verschillende revisie.
Link naar reactie
Dubieus is niet het goede woord. Er zijn niet veel schijfjes die echt dubieus van kwaliteit zijn, gemiddelt is het allemaal niet echt slecht vooropgesteld dat ze op de correcte snelheid en met de juiste parameters gebrand worden. En daar zit nu de kneep; mensen denken dat als het doosjes 4x speed vermeld dat ze dan ook gegarandeert op die snelheid te branden zijn en dan is niet zo. Dat is alleen zo in het ideale geval dat de brander en schijf combinatie ideaal is en de brander het schijfje met exact de juiste parameters brandt, dat gebeurt zeeeer zelden. Als je op de hoogste snelheid wilt branden zul je sowiezo je brander met regelmaat moeten voorzien van een nieuwe firmware, die vind je bij je brander fabrikant, in de firmware ligt opgeslagen met welke parameters de diverse merken schijfjes worden gebrand. beter is het om sowiezo niet meer dan de helft van de snelheid in te stellen die op het doosje staat en als je geen haast hebt zelfs liever gewoon op de langzaamste stand, de brandkwaliteit kan er alleen maar beter van worden(en dat gebeurt ook) en niet slechter. Wat betreft pure levensduur kun je er , tot op zekere hoogte, vanuitgaan dat je krijgt waarvoor je betaald; je kunt nu eenmaal niet verwachten dat de goedkoopste kwaliteit schijfjes een bijzonder goede levensduur hebben, als je data of video brandt die absoluut niet verloren mag gaan is dat iets om beslist goed over na te denken want als digitale media niet meer leesbaar is dan is het praktisch gezien uitgesloten dat je de data nog terug kunt krijgen, weg=weg. En dan terug ontopic; infodisc heeft niet echt een goede reputatie, ik heb er zelfs gewoon een aangebroken spindel van 10 dvd+r van weggegooid en de al gebrande schijfjes overgebrand op andere.... let wel; er kunnen zich nu 10talle mensen melden die allemaal verklaren dat het uitstekende schijfjes zijn, nix-nooit geen problemen mee. Het is geen exacte wetenschap en dat maakt het dus lastig, als je werkelijk je data veilig wilt stellen dan ga je op zkereheid en koop je datgene waarvan gemiddelt wordt beweert dat het de betere zijn; Tayo Yuden en Verbatim. Ik ben zelf al lang het punt voorbij dat die 20 of 40 cent extra per schijfje een criterium is, gemoedsrust is ook wat waard....
Link naar reactie
Hartelijk dank voor de leerzame informatie; ik heb er zeker wat van opgestoken! Het bevestigt maar weer eens het nut van het HCC-forum; het 'instituut' dat ik altijd het eerst raadpleeg als ik met vragen en/of problemen zit. Ik heb alle onderhavige DVD+RW's gewist en ben met de spindel terug naar de marktkoopman gegaan. Hij zei geen klachten over deze Philips DVD+RW's te hebben gekregen maar was wel bereid mijn doosje om te ruilen voor een nieuwe spindel. Deze zijn overigens ook van InfoDisc... Na het branden van de eerste DVD+RW liet deze in mijn stand-alone DVD-speler dezelfde ratelgeluiden horen, maar speelde wel normaal af... Althans de fragmenten die ik controleerde... Conclusie: 1) Met het omruilen ben ik tot dusver niet echt opgeschoten, tenzij de andere DVD+RW's uit deze verpakking beter zijn... 2) Inderdaad is het beter iets meer uit te geven, alhoewel je met al die 'productieverstrengeling' nooit echt weet wat je binnen haalt. 3) Het op de markt kopen van dergelijke artikelen houdt een risico in; de koopman was weliswaar coulant, maar dat wel nadrukkelijk éénmalig. Nomaals hartelijk dank voor alle nuttige informatie!
Link naar reactie
Toch nog even een kort nabericht: Nu ik uit de nieuw verkregen verpakking enkele DVD+RW's heb gebrand kom ik tot de volgende constatering: De eerste schijf was, zoals in mijn vorig bericht reeds gemeld, niet in orde (het eerder omschreven geratel en vastlopen). Echter, ik heb inmiddels vier volgende DVD+RW's uit dezelfde cakebox gebrand en deze functioneren zonder problemen! Je zou daaruit dus kunnen concluderen dat temperaturen door zonlicht op de markt op deze verpakking ook, maar in beduidend mindere mate dan de eerst aangekochte, van invloed is geweest. Wil men dus op de markt blanco DVD's of CD's kopen, vraag dan altijd naar een verpakking uit de voorraaddoos en accepteer geen verpakking van de kraamtoonbank! De marktkoopman was in mijn geval zo coulant de cakebox eenmalig om te willen ruilen waardoor de schade (naar verwacht) wordt beperkt tot één defecte schijf. maar de volgende keer bestel ik via een goede internetshop mijn schijfjes. Wellicht een fractie duurder door de portokosten maar je weet vrijwel zeker dat je goede schijven in huis krijgt terwijl de kans op een soepele behandeling van eventuele klachten groter is. Een gewaarschuwd mens telt dus voor twee...
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...