Ga naar inhoud

99 min cd's (929mb) branden lukt niet meer


Aanbevolen berichten

Vroeger op een oude plextor konden we de overburn aanzetten en lukte het om deze cd's te branden. Nu heb ik en redelijk recente NEC 3540A. Ik krijg maar 139mb grootte te zien en deze cd's zijn onbeschreven... Ik heb nu 200+ cd's en dvd's gebrand met deze brander, kan echt niet klagen werkt perfect. Maar had toch graag de nog 30 resterende 100min cd's kunnen opgebruiken...
Link naar reactie
[quote:f8f1af5bec="HardwareSchorum"]ik weet het niet waar kan ik de firmware zien? [/quote:f8f1af5bec] Die zou je kunnen zien via [url=http://www.nero.com/nero7/enu/Info_Tool.html]Nero InfoTool.[/url] Zie ook deze [url=http://www.beareyes.com.cn/2/lib/200507/19/224/neroinfotool.png]afbeelding[/url] van Nero InfoTool.
Link naar reactie
Je hebt ,min of meer, al zelf het antwoord gegeven. Updaten is te proberen maar de kans dat je daarna wel dergelijke cd's kunt branden is klein, dergelijke functies vind je over het algemeen alleen op cd branders en niet op dvd+cd branders. Ik zou het overigens nog eens overwegen, 100 min cd's zijn ondingen, de groeven staan veel te dicht bij elkaar, echt betrouwbaar is de opslag niet aangezien de meeste lezers niet op zulke smalle groefjes zijn ingesteld. Bovendien is data verlies reeel omdat de cd's zo gevoelig zijn.
Link naar reactie
ik zou gewoon cd's branden om 'stuk' te spelen in de auto. Gaan lekker lange setjes op, is de cd stuk dan is die stuk. Overigens ik heb er een heel pak gebrand met die ouwe plextor en daar is geen enkele mee mislukt en ze werken ook nog allen steeds... Mijn data wordt enkel gebacked op tayo yuden cd of dvd hoor :wink: interessant om weten dat die combo's niet geschikt zijn voor dergelijke dingen, wist ik niet
Link naar reactie
Nou ja, mijn oude plex dvd+cd writer 708 vreet ze wel.... het is typisch zo'n verschijnsel uit de tijd dat er nog geen dvd's waren, vanuit technologisch punt gezien is het natuurlijk waanzin om met een dvd brander 100 min cd's te gaan branden. Wellicht op marktplaats zetten? Er is wel een typisch doel voor: mensen met een dl limiet van de provider die alleen maar vcd en svcd dl en te lui zijn of het te moeilijk vinden om een vcd/svcd om te zetten naar dvd. Een kennis van me zit in die situatie en ik heb hem dus mijn laatste restje 100 min cd's verkocht....
Link naar reactie
eigenlijk is het simpel: niet alle branders kunnen "even ver" brander. Het is gewoon een hardware matige beperking. De ene brandt net over de 80 minuten, anderen 90 andren 95 en ga zo maar door. Als het een eis van je is om 99 te kunnen branden dan moet je bij de specificaties kijken, meestal zal je hun support desk moeten mailen. Lite-on (weet niet voor de laatste modellen) deden zonder meer 99
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...