Ga naar inhoud

Wav/Flac van PC (digitaal uit) naar CDRecorder (Digitaal In)


Aanbevolen berichten

Ik luister al twee jaar naar mijn Wavs/Flacs op mijn PC. Geluidskaart is Creative SB Audigy en vandaar naar twee tulpjes naar versterker. Dus analoog! Ik wil graag de digitale weg opgaan en mijn prima DAC converter in mijn Marantz CD Recorder deck gebruiken om de Wavs/Flacs van PC naar de DAC door te lussen. Dus digitaal! Kan dit nu al met mijn huidige kaart?>SPDIF-uit via koptelefoonstekkertje naar Marantz deck (coaxiaal of optisch?) en is dit soort kabels wel op de markt? Of wordt de kwaliteit niet veel beter door deze actie en ben ik verplicht een betere geluidskaart te kopen waar "echte" coaxiale en optische uitgangen opzitten? Vele vragen>wie kan mij op weg helpen in deze materie. Veel dank voor jullie tijd en expertise. Groet uit NrdNed.
Link naar reactie
Voor zover ik weet is de 'digitale' uitgang van Creative gewoon via een verloopplugje (3,5 mm mono-stekker -> tulp-plugje). Je hoeft daarna alleen in de drivers van je geluidskaart de digitale uitgang aan te zetten. Of je 'betere' kwaliteit krijgt is niet zo maar te garanderen. In theorie zou je betere kwaliteit moeten krijgen omdat de D/A-converters van je Marantz stukken beter zijn dan die van je geluidskaart. Maar of je dat ook echt hoort ? Ik betwijfel het omdat je anders nu al geklaagd had over het 'slechte' geluid.
Link naar reactie
Yep, bedankt. Ik heb een verloopplugje 3.5 minijack<>tulp gekocht en..... inderdaad prachtig geluid via mijn DAC in mijn Marantz DVD recorder. Dank voor de tip! Dit houdt in dat bij een nog duurdere losse DAC converter het geluid in theorie nog beter zou kunnen zijn. Ala, ik ben hier dik tevreden mee en ga starten met mijn CD's naar Flacs om te zetten en me verdiepen in de Foobar Playlists. Groet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...