Ga naar inhoud

Geluidprobleem [Hulp AUB]


Aanbevolen berichten

Hallo, Een tijdje geleden heb ik een PC samengestelt en in elkaar gezet. Alles werkte naar behoren, alleen het geluid liet het afweten. Normaal gesproken plug je je speakers in de groene uitgang van je moederrbord, als ik dit deed dan werkte er dus niets. Heb daarna meerdere uitgangen geprobeert, en kwam erachter dat het geluid het wel deed als ik mijn speakers in de roze uitgang van het moederbord plugte. In de blauwe uitgang heb ik mijn mengpaneel van mijn draaitafels aangesloten, zodat ik in Adobe Audition mijn mixen kan opnemen. Verder is er niks aangesloten. (En alleen op deze manier werkte alles goed) Dit is heel lang goed gegaan, totdat ik van de week iets probeerde op te nemen van mijn Playstation 2 (audio). Ik was wat aan het rommelen met kabeltjes etc. Het was me niet gelukt om het geluid van me Playstation op mijn PC te krijgen, dus had alles maar weer op de oude manier aangesloten. Op het moment dat daarop volgde kwam ik erachter dat alle Windows Standaard geluiden het niet meer deden (ook MSN geluiden laten het afweten) en als ik geluid ging opnemen van mijn draaitafels in Adobe Audtion, dit loei en loei hard werd opgenomen. Als ik het opgenomen geluid wou afspelen, dan liet me PC ook niets horen Verder kwam ik erachter dat het geluid van spelletjes en MP3's het nog wel gewoon doen. Kan iemand mij vertellen wat hier gaande is? Wat nadere informatie over hoe eik het geluid door mijn speakers laat komen: Ik heb geen gewone PC speakers, ik laat het geluid van mijn PC naar mijn versterker lopen. Vanuit de versterker hoor ik het geluid door 4 speakers in mijn kamer. Misschien dat dit er wat mee te maken heeft, ik denk het eerlijk gezegt niet, want zoals ik al eerder vermelde, MP3's laat me PC nog wel gewoon horen.
Link naar reactie
Lange reply met kleurtjes: [b:160f276848]Aller eerst even 2 dingen uit mekaar houden: [color=blue:160f276848]Geluidspoorten doen het niet. (hardware probleem)[/color:160f276848] [color=green:160f276848]Msn/windows standaard geluiden doen het niet. (software probleem)[/color:160f276848][/b:160f276848] [color=blue:160f276848]Geluids poorten doen het niet.[/color:160f276848] Weet je toevallig het merk moederbord? Via en nVidia bordjes hebben soms problemen en hebben daarvoor kleine programma's om de uitgangen om te wisselen, en dus soms weer geluid tevoorschijn te toveren. En uit wat ik kan lezen moet je zowel je draaitafels als de psp om de blauwe aansluiten bij jou computer, wat normaal in de roze moet. Ook moet je bij recording device wel het juiste device doen, wat bij roze normaal micro foon is... maar jij moet misschien in windows daardoor wel een andere aanvinken [i:160f276848]Ook hebben microfoon/line in ingangen boosters die het geluid x2 doen, wat sommige programma's soms aanzetten als ze het binnenkomende geluid te zacht vinden.[/i:160f276848] ***********dit doen zodra je je moederbord type hebt gezegt :)***** [b:160f276848]Dus wat ik als ik jou was zou doen, is: mij vertellen welk moederbord je hebt (dan zal ik jou verwijzen naar de site om je een tooltje te geven om geluid te wisselen) alle geluid stekkers uit je pc halen een simpel headsetje met speaker en mic achterin stoppen in respectievelijk de groene (koptelefoon) en roze (microfoon). Dan een mp3-tje aanzetten en kijken of de koptelefoon klopt. Dan naar het geluidsicoontje rechtsonderin gaan, dan opties, dan eigenschappen, dan opnemen aanvinken, dan in het lijstje daaronder zorgen dat de mic is aangevinkt, en dan op OK drukken. Vervolgens een vinkje zetten bij de mic. Nou het programma poortjes switch programma weer erbij pakken, en de windows wave recorder, en dan gaan babbelen netzolang tot de wave recorder geluid pakt.[/b:160f276848] ********************************************************* [color=green:160f276848]Msn standaard geluiden doen het niet. (software probleem)[/color:160f276848] dat je mp3's het dus wel doen betekent dat er iets mis is met je binnenkomende geluid, en waarom msn en standaard geluiden het niet doen: staat hij op bezet? bij deze computer --> configuratie scherm --> geluiden kan je daar de msn geluiden afspelen? of windows geluiden? En mp3's wel? dan heeft wrs 1 programma je wavfilter verstoord. Maar vertel eerst maar wat de antwoorden zijn van deze vragen.
Link naar reactie
Dit type moederbord heb ik: GIGABYTE GA-K8NF9 Ik weet me echt geen raad :cry: Heb even geen headset hier liggen om te proberen wat je me adviseerde(maar ga het nog wel proberen) MSN staat niet op bezet. Ik snap ook nie waarom die geluiden het opeens laten afweten. Je hebt het over die boosters, ook dat vind ik raar, alles werkte gewoon prima, tot het moment datik ging klote om geluid van mijn PS2 op te nemen. Ik hoop dat je me nog verder kunt helpen :)
Link naar reactie
[quote:4db2de2049="Chimeara"] MSN staat niet op bezet. Ik snap ook nie waarom die geluiden het opeens laten afweten.[/quote:4db2de2049] Probeer eerst dit nog even man, als je niet weet waar ik het over heb, zeg dan bij welke stap je het spoor bijster bent en ik leg het uitgebreider uit. Daarna pakken we de poortjes aan. dat je mp3's het dus wel doen betekent dat er iets mis is met je binnenkomende geluid, en waarom msn en standaard geluiden het niet doen: staat hij op bezet? bij deze computer --> configuratie scherm --> geluiden kan je daar de msn geluiden afspelen? of windows geluiden?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...