Ga naar inhoud

DVD deels kopieren met behoud van menu's


Aanbevolen berichten

Heb een eigen gebrande "home"DVD maar het origineel heb ik niet meer. Nu wil ik deze DVD kopieren waarbij een deel van de film weggelaten moet worden. Effe wat duidelijker: de film kent 1 hoofdmenu en 3 submenu's. Twee fragmenten die onder het derde submenu staan moeten NIET mee worden gekopieerd, de rest, dus de twee overige fragmenten + de menu's wil ik wel op de kopie hebben. DVDShrink kan dit niet omdat die de menu's omzet in filmjes. Ik realiseer me dat er dan 1 menu onderdeel dood loopt, maar dat is niet erg. Als het maar werkt. Welke software kan dit aan?
Link naar reactie
Ik begrijp je niet helemaal als je zegt "shrink maakt van de menus filmpjes" Menus ZIJN filmpjes, als het gewone stille menus zijn dan zijn het filmpjes van 1 frame, bij bewegende menus zijn het volledige filmpjes maar het blijft hetzelfde. Dit lijkt me toch een typisch klusje voor shrink; je opent de film ,vinkt de video items die je niet wilt hebben af en zet shrink aan het werk.
Link naar reactie
Nee, zo werkt het dus helaas niet. Omdat ik er een stuk film tussenuit wil, moet de knop Re-author worden ingedrukt. Als je vervolgens een menu naar de linkerkant wil slepen, krijg je al een mededeling te zien dat je menu's verloren zullen gaan en dat klopt ook. De menu's worden dan als filmpjes van indadaad ca. 1 seconde afgespeeld. Je kunt de menu's dus niet meer gebruiken om hoofdstukken te kiezen. En dat wil ik nou juist behouden.
Link naar reactie
Ik weet 't niet helemaal zeker maar: Je opent in shrink de video in de full disc mode, opent links de main movie, zoek de title die je niet meer wilt zien en selecteer, kies rechts onder "video" uit het klap menu "still image" en kies een geschikt plaatje. Wil je de kijker niets laten zien dan maak je in paint een plaatje van 720x576 pixels in geheel zwart, het plaatje sla je op als bmp. De kijker zit dan wel gedurende de tijslengte van de originele video naar een zwart scherm te kijken of je gebruikt het standaart plaatje van shrink "the video has been removed" , dan weet de kijker iig waar ie aan toe is en kan ie op het knopje "next" drukken. Beperking; je kunt allen de video uitschakelen die ingedeelt is in de menu structuur als een menu playlist item Wil je daadwerkelijk video eruit gaan snijden die niet corespondeert met een menu item dan gaat 't met shrink idd niet. Is dit wat? Wil je meer dan zul je denk ik moeten kijken naar IFoedit , daar is zo'n beetje alles mee mogelijk op dvd structuur gebied maar houd er dan wel rekening mee dat het daadwerkelijk verwijderen van dvd items over het algemeen problemen oplevert met de navigatie eea afhankelijk van de ernst van de ingreep en de speler waarmee je later probeert af te spelen. Goed voorbeeld daarvan zijn de eerste dvd-rips van een paar jaar geleden waarvan menu items met ifoedit werden verwijdert waarna de dvd niet meer correct navigeerde en sommige andere menu's niet meer te bekijken waren of bv bepaalde ondertitels niet meer wilde werken. Vandaar dat shrink ook de methode hanteerd om niet het hele item te verwijderen maar in plaats daarvan word de video vervangen door een plaatje of een stroom van plaatjes, de navigatie structuur blijft zo volledig behouden.
Link naar reactie
ik goeie ervaringen met [url=http://www.softpedia.com/get/CD-DVD-Tools/CD-DVD-Images-Utils/DVDStripper.shtml]DVDstripper[/url] of met [url=http://www.dimadsoft.com/dvdremakepro/index.php]DVDRemake[/url] met beide programma's is het mogelijk om van alles weg te halen (fragmenten, extra's ) of om wat bij te werken (links uitschakelen in menu's) enzz...
Link naar reactie
Wel even gekeken naar DVDRemake maar ik ken dat progje niet erg goed. Daarna de tip over het Still Image uitgeprobeerd en dat werkt perfect! Probleem opgelost. Ik ga nog wel even dieper duiken in DVDRemake want dat zag er wel erg interessant uit, met het weghalen van menuonderdelen en zo. Beiden bedankt voor de antwoorden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...