Ga naar inhoud

800 MB is maar 700 MB


Aanbevolen berichten

Ik heb enige tijd geleden CDR gekocht van het merk platinum van 800 MB of 90 minuten, nu ik hier wat op wil gaan branden geeft mijn cd rom speler maar aan dat zij maar 700 MB zijn, terwijl duidelijk op de cd gedrukt staat 800 MB, de leverancier zegt dat mijn brander niet up to date is (firmware) ik geloof hier niet direct in, wie heeft dit probleem ook wel eens gehad ? of weet misschien een oplossing.
Link naar reactie
Ik heb nog nooit gezien dat degelijke cd's wat betreft grootte correct door het brandprogramma worden gezien. Brandprogramma's kunnen , in principe, ook alleen maar uitgaan van de standaart en dat is 74 of 80 minuten en niet meer. Het branden van nog grotere cd's is een beetje een gok als je ze helemaal vol wilt krijgen. Je kunt dan het beste mbv nero cd/dvd speed met de "overburning test" bepalen hoeveel er daadwerkelijk op een cd past en zelf er voor zorgen dat je niet probeert er meer data op te branden. Zo deed ik dat altijd...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...