Ga naar inhoud

SB X-FI XtremeMusic Problemen.


Aanbevolen berichten

Ik heb een Deja Vu... Zo'n 5 jaar geleden kocht ik een Sound Blaster Live! 5.1 die gekraakt en haperen veroorzaakte, tot de viaproboplosser er was en later de VIA4in1 was 'aangepast'. Mijn Sound Blaster X-Fi XtremeMusic geeft nu dezelfde problemen, in een nieuw systeem. Hij geeft af en toe problemen bij gebruik van rechtermuisknop en gebruik van computer, hij kraakt of het geluid valt even weg en bij aansluiting van koptelefoon geeft de kopfoon alleen links geluid. De koptelefoon en speakers zijn oke, ik heb ze getest op andere computer. Drivers zijn opnieuw geinstalleerd, ik heb ondertussen geformatteerd en opnieuw geinstalleerd en de probs blijven bestaan. Mijn systeem Asus A8V moederbord, AMD64 3000+, Seagate SATA 160 GB, 512 MB geheugen, speakers Logitech X620 en kopfoon Sony MDR-CD380.
Link naar reactie
De X-Fi kan nog wel eens problemen opleveren met nForce4 en bepaalde VIA chipsets. Dat hij problemen geeft met de Nforce4 is een ding wat zeker is, zelf heb ik het ook gehad, na een BIOS updat van mijn mainboard was het probleem verholpen. Mijn problemen waren alleen anders. Mijn systeem crashte wanneer de drivers werden geladen. Niets hielp. Pas na een BIOS flash was het probleem verholpen. Of jouw VIA chipset ook problemen oplevert met de X-Fi (of liever gezegd, andersom) weet ik niet zeker maar je kan in ieder geval een BIOS update proberen voor je mainboard, mocht je dit nog niet gedaan hebben.
Link naar reactie
  • 4 maanden later...
Het ligt dus niet aan mijn systeem achteraf gezien, dat kon eik ook niet anders alle onderdelen zijn het afgelopen jaar vervangen door nieuw op de grafische kaart na. Het geval wil dat Creative een dijk van een kaart heeft geleverd met slechte software en er is nog geen fix beschikbaar, dit geldt trouwens voor de hele X-Fi serie het regent klachten bij Creative en nu is het wachten op een fix.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...