Ga naar inhoud

Pc ook als mediacenter


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik heb een net nieuwe pc amd 64 3800+ tv kaart 2 gb geheugen en alles erop en der aan. Nu wil ik echter ook mijn pc als media center gebruiken. Met afstand bediening in me bed via me server muziek afspelen films kijken enz.. Je pc via je tv out ziet er niet uit.. Is er mischien speciaal software om je pc als media center te gebruiken. Of een speciale tv out kaart.. Ik hoor graag.
Link naar reactie
[quote:badd843bf7="crazyme"]Hallo allemaal. Ik heb een net nieuwe pc amd 64 3800+ tv kaart 2 gb geheugen en alles erop en der aan. Nu wil ik echter ook mijn pc als media center gebruiken. Met afstand bediening in me bed via me server muziek afspelen films kijken enz.. Je pc via je tv out ziet er niet uit.. Is er mischien speciaal software om je pc als media center te gebruiken. Of een speciale tv out kaart.. Ik hoor graag.[/quote:badd843bf7] Ja, daar hebben ze windows media center voor uitgevonden. Hier is ook een afstandsbediening voor verkrijgbaar. [img:badd843bf7]http://www.pcalchemy.com/images/philips/philips-mce-remote.jpg[/img:badd843bf7]
Link naar reactie
[quote:7977f0d13d="InZane"][quote:7977f0d13d="crazyme"]Hallo allemaal. Ik heb een net nieuwe pc amd 64 3800+ tv kaart 2 gb geheugen en alles erop en der aan. Nu wil ik echter ook mijn pc als media center gebruiken. Met afstand bediening in me bed via me server muziek afspelen films kijken enz.. Je pc via je tv out ziet er niet uit.. Is er mischien speciaal software om je pc als media center te gebruiken. Of een speciale tv out kaart.. Ik hoor graag.[/quote:7977f0d13d] Ja, daar hebben ze windows media center voor uitgevonden. Hier is ook een afstandsbediening voor verkrijgbaar. [img:7977f0d13d]http://www.pcalchemy.com/images/philips/philips-mce-remote.jpg[/img:7977f0d13d][/quote:7977f0d13d] Ja maar ik wil me pc ook gewoon als pc gebruiken.. Ben een multimediale vormgever en gebruik mij pc dagelijks maar wil savonds ook in bed wel een dvdtje of muziek kunnen luisteren...
Link naar reactie
je moet is kijken watvoor aansluitingen je op je tv heb zitten, als er niks meer dan alleen maar een composiet ingang op je tv heb dan kan je zoizo geen betere kwaliteit beeld krijgen. als je toch een nieuwe tv zoekt zoek er dan een met een vga in ofzo dat je die met je computer monitor kan delen dan heb je goeie kwaliteit
Link naar reactie
[quote:f492dc1f47="sound"]je moet is kijken watvoor aansluitingen je op je tv heb zitten, als er niks meer dan alleen maar een composiet ingang op je tv heb dan kan je zoizo geen betere kwaliteit beeld krijgen. als je toch een nieuwe tv zoekt zoek er dan een met een vga in ofzo dat je die met je computer monitor kan delen dan heb je goeie kwaliteit[/quote:f492dc1f47] nog een tip wat voor tv dan en met welk software kan ik een soort mediacenter van me pc maken die ik met een afstandsbediening kan bedienen?
Link naar reactie
Windows Media Center gebruiken. Heb je overigens al een TV-kaart met afstandsbediening? Zo ja, welk merk/type? Deze moet wel voor MCE geschikt of je zal de bij de TV-kaart geleverde software moeten gebruiken. Soms zijn ook andere programma's te gebruiken. Of je kan 1 van de vele "MCE" vervangers gebruiken. De getoonde afstandsbediening werkt in principe op alle WIndows XP versies zolang ook de MCE specifieke roll-update 2 geinstalleerd is. Mocht je vrij veel eisen hebben, dan weet ik zo niet of MCE aan die eisen zou kunnen voldoen.
Link naar reactie
[quote:4245d47d68="Hans.Vosman"]Windows Media Center gebruiken. Heb je overigens al een TV-kaart met afstandsbediening? Zo ja, welk merk/type? Deze moet wel voor MCE geschikt of je zal de bij de TV-kaart geleverde software moeten gebruiken. Soms zijn ook andere programma's te gebruiken. Of je kan 1 van de vele "MCE" vervangers gebruiken. De getoonde afstandsbediening werkt in principe op alle WIndows XP versies zolang ook de MCE specifieke roll-update 2 geinstalleerd is. Mocht je vrij veel eisen hebben, dan weet ik zo niet of MCE aan die eisen zou kunnen voldoen.[/quote:4245d47d68] kan je windows media center zo op je pc installeren en als je dan opstart selecteren welke windows die op moet starten? ik ga een nieuwe tvkaart kopen want die ernu inzit is kut! kan ik dan ook opnemen via me tv? met me pc.. is het niet mogelijk software te draaien die het gelijktijdig doet op me tv als ik gewoon aan het werk ben met photoshop of iets dergelijks?
Link naar reactie
[quote:d2d454aca2="crazyme"] kan je windows media center zo op je pc installeren en als je dan opstart selecteren welke windows die op moet starten?[/quote:d2d454aca2] Dat hoeft helemaal niet. In feite is Windows MCE gewoon XP Professional met Media Center als toevoeging. Hij is dus ook gewoon als desktop te gebruiken. Doe ik zelf namelijk ook.
Link naar reactie
[quote:c6b33cf5a3="InZane"][quote:c6b33cf5a3="crazyme"] kan je windows media center zo op je pc installeren en als je dan opstart selecteren welke windows die op moet starten?[/quote:c6b33cf5a3] Dat hoeft helemaal niet. In feite is Windows MCE gewoon XP Professional met Media Center als toevoeging. Hij is dus ook gewoon als desktop te gebruiken. Doe ik zelf namelijk ook.[/quote:c6b33cf5a3] ok klinkt leuk! dus je installeerd het inplaats van windows pro... ik zit ook op een domein geeft dat problemen? kan je dan via je tv bv muziek afspelen terwijl je gewoon photoshop open hebt op je pc leg eens uit hoe dat werkt. hoe kan je op je tv een ander scherm hebben als op je pc? of start je het een soort van op?
Link naar reactie
[quote:c762b91133="crazyme"]ik ga een nieuwe tvkaart kopen want die ernu inzit is kut! kan ik dan ook opnemen via me tv? met me pc.. is het niet mogelijk software te draaien die het gelijktijdig doet op me tv als ik gewoon aan het werk ben met photoshop of iets dergelijks?[/quote:c762b91133]Wat is het probleem? Wanneer je tegelijkertijd TV wil kijken, video wil opnemen en wil photoshoppen, dan roept dat in eerste instantie nog wat meer vragen op. Alles op 1 scherm, of TV apart. Ingeval het laatste, dan is daarvoor een TV kaart nodig die zoiets ondersteunt (2 schermen, of extra groot bureaublad met het ene deel op scherm 1 en het andere deel op scherm2. TV kijken op zich hoeft niet veel resources te kosten, echter MCE vraagt standaard toch wel wat resources (bij mij zo'n 40%). Opnemen kost normaliter niet zoveel extra (wel afhankelijk van de TV-kaart, zonder bv hardware MPEG2 encoder, zal de CPU wel druk zijn). Jouw computer is goed genoeg. Zelf draai ik op veel minder geheugen, geen probleem. Beeldkwaliteit afhankelijk van video aansluiting en beeldscherm instellingen. Dat kan in ieder geval veel gepuzzel opleveren. Kwaliteit in het algemeen wel goed te krijgen. Welk merk/type TV-kaart gebruik je nu?
Link naar reactie
[quote:d0295c36a2="Hans.Vosman"][quote:d0295c36a2="crazyme"]ik ga een nieuwe tvkaart kopen want die ernu inzit is kut! kan ik dan ook opnemen via me tv? met me pc.. is het niet mogelijk software te draaien die het gelijktijdig doet op me tv als ik gewoon aan het werk ben met photoshop of iets dergelijks?[/quote:d0295c36a2]Wat is het probleem? Wanneer je tegelijkertijd TV wil kijken, video wil opnemen en wil photoshoppen, dan roept dat in eerste instantie nog wat meer vragen op. Alles op 1 scherm, of TV apart. Ingeval het laatste, dan is daarvoor een TV kaart nodig die zoiets ondersteunt (2 schermen, of extra groot bureaublad met het ene deel op scherm 1 en het andere deel op scherm2. TV kijken op zich hoeft niet veel resources te kosten, echter MCE vraagt standaard toch wel wat resources (bij mij zo'n 40%). Opnemen kost normaliter niet zoveel extra (wel afhankelijk van de TV-kaart, zonder bv hardware MPEG2 encoder, zal de CPU wel druk zijn). Jouw computer is goed genoeg. Zelf draai ik op veel minder geheugen, geen probleem. Beeldkwaliteit afhankelijk van video aansluiting en beeldscherm instellingen. Dat kan in ieder geval veel gepuzzel opleveren. Kwaliteit in het algemeen wel goed te krijgen. Welk merk/type TV-kaart gebruik je nu?[/quote:d0295c36a2] ik heb nu een nieuwe pci expres g-force videokaart kan er 2 aan elkaar koppelen me tvkaart doet het niet meer het was een pinnacle. Dus ik ga een nieuwe kopen welke beveel je aan? Het aansluiten van je tv en beeldscherm doe je trouwens toch via je videokaart en niet je tv kaart!
Link naar reactie
hauppauge kaartjes zijn idd niet slecht heb er zelf ook een (een PVR 150) okej wat je kan doen is: een videokaart zoeken met 2 uitgangen, 1 dus voor je normale computermonitor en 1 voor je tv let wel wat je koopt qua dvi, dvi-d, dvi-i of vga ofzo je kan een kaart zoeken door te kijken wat voor aansluiting je computermonitor heeft en watvoor aansluiting je nieuwe tv gaat krijgen voor je nieuwe tv raad ik je aan om er eentje te zoeken waar een vga, dvi of een dvi-i input op zit voor goede beeldkwaliteit. voor geluid, ga je dat cerieus over je tv laten klinken? nee toch? het kan wel daar niet van. maar k zou even een leuk setje zoeken (2.1 of 5.1) en dan kan je ook gewoon muziek luisteren zonder dat je tv aan staat
Link naar reactie
[quote:adea49b263="sound"]hauppauge kaartjes zijn idd niet slecht heb er zelf ook een (een PVR 150) okej wat je kan doen is: een videokaart zoeken met 2 uitgangen, 1 dus voor je normale computermonitor en 1 voor je tv let wel wat je koopt qua dvi, dvi-d, dvi-i of vga ofzo je kan een kaart zoeken door te kijken wat voor aansluiting je computermonitor heeft en watvoor aansluiting je nieuwe tv gaat krijgen voor je nieuwe tv raad ik je aan om er eentje te zoeken waar een vga, dvi of een dvi-i input op zit voor goede beeldkwaliteit. voor geluid, ga je dat cerieus over je tv laten klinken? nee toch? het kan wel daar niet van. maar k zou even een leuk setje zoeken (2.1 of 5.1) en dan kan je ook gewoon muziek luisteren zonder dat je tv aan staat[/quote:adea49b263] ik heb al een nieuwe video kaart met 2 uitgangen... een digitale zo witte die zit aan mijn beeldscherm die heeft de zelfde soort uitgang en nu heb ik nog zo zelfde over voor dus mijn tv.. hoe heet zo uitgang trouwens? mijn geluid doe ik natuurlijk niet via mijn tv ik heb een versterker met 2 goede magnat speakers! Verder wil ik dus gewoon vanuit me bed muziek kunnen kiezen via mijn tv of even een tvprogamma opnemen... filmpje opzetten.. enz.. alvast bedankt voor alle hulp wordt steeds wijzer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...