Ga naar inhoud

PC naar Audio/TV


Aanbevolen berichten

Ik twijfel. Ik wil mijn mp3 en film/foto bestanden die op mijn pc staan op mijn audio/tv installatie afspelen. PC staat beneden en de rest boven. Mogelijkheid is een showcenter of media/netwerk dvd of soortgelijke apparaten. Mijn vraag: Is het makkelijk om de pc via een kabel te verbinden met mijn woonkamer apparaten en dan via een laptop draadloos verbinding maken met de pc, die op afstand bedienen via de laptop en op die manier muziek etcetera kunnen afspelen in de woonkamer? Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Practische tips, kwaliteit van deze data via de kabel (zo'n 15 meter). Waar moet ik deze kabels op aansluiten? Waarom? Muziek etc afspelen via een streamium apparaat moet je de tv voor aanzetten en dat is nu net wat ik niet wil. Laptop op de schoot en browsen door m'n media en afspelen. Dat lijkt mij wel wat.
Link naar reactie
als ik goed begrijp wat je bedoelt, dan: kan je je laptop aansluiten op je 'muziek-server-pc' die boven staat via (draadloos)netwerk en dan vervolgens je laptop aan je stereo-installatie (of wat je ook heb) aan te sluiten Waarna je met je laptop altijd via het netwerk door de muziek collectie browst die op de pc boven staat
Link naar reactie
voor het geluid vanuit je laptop naar je geluidsinstallatie heb je 1xminijack --> 2x tulp nodig (volgens mij max 15 meter) Voor het beeld vanuit je laptop naar je tv heb je waarschijnlijk een SVIDEO aansluiting nodig op je laptop, en dan een SVIDEO kabel (deze heeft ook een andere naam, maar daar kom ik zo snel niet op) Ik betwijfel eigenlijk of je laptop een SVIDEO aansluiting heeft!
Link naar reactie
Ik zal trachten wat duidelijker te zijn: PC via bekabeling aansluiten op tv en audio, zo'n 8 meter. Dus in principe kan je dan via de pc alles afspelen op de tv/audio. Laptop maakt draadloos verbinding met de pc. Laptop neemt control over de pc (is dacht ik specifieke software voor). Op de laptob zie je dus alles wat je op de pc ziet. Laptop kan dus browsen door al mijn mediabestanden op de pc en deze dus ook afspelen op de tv audio..
Link naar reactie
[quote:6e07d9e775="fonzzz"]Laptop neemt control over de pc (is dacht ik specifieke software voor). Op de laptob zie je dus alles wat je op de pc ziet.[/quote:6e07d9e775]Moet kunnen, heet dacht ik in Windows extern bureaublad. Of dit de meest praktisch oplossing is, dat weet ik niet. Hoe vaak wil je dit gebruiken?
Link naar reactie
Vaak. Ik wil het eigenlijk gebruiken elke keer wanneer ik een cd oid wil draaien. Deze draai ik dan op de pc , bekabeld naar naar de audioapparatuur, dus via de pc naar de apparatuur en de boxen. Ben dus ook voornemens al mijn cd's op de harde schijf te zetten zodat ik nooit meer een cd hoef te zoeken en te laden etc..
Link naar reactie
Toch nog een vraagje. In verband met de geluidskwaliteit, is het wellicht raadzaam een hele goede geluidskaart te plaatsen, of heeft dat er niets mee te maken, omdat het geluid door de audioversterker wordt afgespeeld? Mijn huidige geluidskaart zal hier wel tussen staan: -Bluetooth AV/HS Audio -C-Media High Definition Audio Device -MEDION SAA7134, Hybrid Capture Device -Unimodem Half-Duplex-audioapparaat
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...