Ga naar inhoud

s/pdif aansluiting op creative X-fi extrememusic


Aanbevolen berichten

Beste forummers, Ik ben sinds kort in het bezit van de creative X-fi ExtremeMusic. Nu heb ik ook de Logitech Z-5400 aangeschaft. Nu wil ik deze graag via een digitale verbinding met elkaar connectoren. Ik heb hiervoor de Sitecom s/pdif optische kabel 3 meter gekocht. Nu zou deze in theorie in mijn geluidskaart moeten passen lijkt mij. Maar ik krijg hem er met geen mogelijkheid in en ik wil de boel niet forseren. Wie heeft er raad voor mij? Zegt creative dit te kunnen maar kan het toch niet of doe ik iets fout? alvast bedankt
Link naar reactie
Je hebt aan de achterzijde 4 miniplugs zitten. De meest linkse daarvan (digital_IO) krijgt een Miniplug to female RCA kabel. Van daaruit (RCA naar RCA) gaat de kabel verder naar je digital in van je speakerset. Overigens werkt denk ik het digitale signaal niet bij het afspelen van DVD's Kijk anders [url=http://www.creative.com/products/speakers/howto/?f=5]hier[/url] eens
Link naar reactie
Het verschil is dat je met de analoge kabels het dts signaal door de kaart laat decoderen. Met de s/pdif aansluiting laat je het signaal door je speakers decoderen. Veel geluidskaarten kunnen geen dts aan, dus moet je wel digitaal. Andersom, heb ik de z5300, die geen decoder heeft, dus sluit ik hem analoog aan.
Link naar reactie
In de creative audio console (via start) moest ik nog aangeven dat ik de externe decoder wil gebruiken ipv de decoder op de kaart. Mogelijk heb je als het goed staat ingestelt nog een upmix effect aanstaan die van stereo surround maakt? Als ik de externe decoder gebruikte, kon ik analoog alleen nog stereo krijgen, of zelfs helemaal niks. [img:1c5cfcfaf6]http://home.wanadoo.nl/martietebrake/PC/aconsole.png[/img:1c5cfcfaf6]
Link naar reactie
ik heb dus ook zoiets bij mij staat er alleen niet via spdif maar alleen dit: dolby digital/dts-bitstroom uit (opmerking externe decoder vereist) ingebouwde decoder gebruiken die twee keuzes heb ik. bijna hetzelfde als jij hebt maar iets anders dus, vandaar dat ik geen spdif aasluiting nodig heb om dts geluid te hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...