Ga naar inhoud

Nieuwe audio, video en netwerkinstallatie... wat te doen


Aanbevolen berichten

Binnenkort gaan we verhuizen. In het nieuwe huis is de woonkamer volledig voorbereid op 5.1 speakers dmv weggewerkte kabels die uit het plafond komen :) Ook is het voorzien van een reeds geplaatste beamer en scherm. Boven op zolder komt een pc te staan en in de huiskamer nog 1. We hebben reeds draadloos internet van Wanadoo en willen dat daar ook weer gaan gebruiken. Ik wil een 5.1 home cinema-set kopen met DVD speler en DVD recorder of eventueel een harddiskrecorder. Ook een radio/tuner hoort erbij. Dit zou moeten samenwerken met het draadloze netwerk zodat we audio en video af kunnen spelen via de installatie in de huiskamer. Belangrijk is dat de bediening eenvoudig is, dus geen pc waarin je allerlei toepassingen moet aanklikken. Wat is nu de beste aanschaf? Ik zag al wat interessants van Kenwood: http://www.kenwoodnetwork.com. Heeft iemand hier enige ervaring mee? Ook een Barebone systeem lijkt interessant, bijvoorbeeld als deze ook voor harddiskrecording kan worden gebruikt. Maar is deze ook te gebruiken als audio installatie (ze zien er vaak uit als kleine stereotorens) of moet er dan extra apparatuur bij? Windows XP Media Center Edition heb ik ook aan gedacht alleen ben ik bang dat eenvoudge bediening dan geen optie meer is. Juist omdat we er binenkort gaan wonen wil ik nu alles in 1 keer goed laten samenwerken en volop profiteren van de multimediatechnieken. Hopelijk kunnen jullie hierbij helpen! Alvast bedankt voor de reacties, e-vo
Link naar reactie
ik denk dat als je bijvoorbeeld op de pc op zolder alle films en audio bestanden heb staan dat je het best een UTP kabel kan trekken omdat draadloos niet zo snel gaat als UTP. of ben je t anders van plan? wat je misschien zou kunnen doen is een soort netwerkje bouwen en dan een server maken met daar alles op, je foto's films muziek enzo. dan kan je via elke pc op de server komen en daar bijvoorbeeld weer nieuwe dingen opzetten of weer dingen afhalen of bekijken. in de woonkamer kan je een media center maken die er alleen voor gemaakt is om je foto,s films en muziek van de server af te halen. het is een idee wat naar mijn idee niet eens zo slecht is :P maar welke apparatuur je er precies voor nodig hebt durf ik je niet te zeggen :oops: grtz^me
Link naar reactie
[quote:ae09f82c91="sound"]ik denk dat als je bijvoorbeeld op de pc op zolder alle films en audio bestanden heb staan dat je het best een UTP kabel kan trekken omdat draadloos niet zo snel gaat als UTP. of ben je t anders van plan?[/quote:ae09f82c91] Misschien dat ik dat doe als er loze leidingen liggen, maar we hebben wel alle hardware al voor een draadlos netwerk... [quote:ae09f82c91] wat je misschien zou kunnen doen is een soort netwerkje bouwen en dan een server maken met daar alles op, je foto's films muziek enzo. dan kan je via elke pc op de server komen en daar bijvoorbeeld weer nieuwe dingen opzetten of weer dingen afhalen of bekijken. in de woonkamer kan je een media center maken die er alleen voor gemaakt is om je foto,s films en muziek van de server af te halen. het is een idee wat naar mijn idee niet eens zo slecht is :P [/quote:ae09f82c91] Server idee is inderdaad een idee wat ook naar mijn idee een prima idee is :) En het media center, dat is wel een pc denk ik he? Er komt wel een eenvoudig internet-pc-tje in de woonkamer, maar de audio/video/multimedia installatie wordt apart. Maar nogmaals, een server is wel een goed centraal punt natuurlijk. Misschien alleen een b-tje ingewikkeld (heb me er nog nooit in verdiept).
Link naar reactie
volgensmij bestaan er ook losse apparaten die de media files direct van een server kunnen afhalen, hoeft volgensmij ook nieteens zo heel erg groot te zijn want er hoeft geen hardeschijf in oid. en een server is volgensmij niet zo heel erg moeilijk als je gewoon een windows netwerk maakt met een windows server die dan eigenlijk standaard aan staat. kan je er altijd bij zonder moeite te doen, we hebben zelf hier een server met dan wel een UTP netwerk maar dat is snel genoeg om dvd's mee te kunnen bekijken en audio bestanden af te kunnen spelen.
Link naar reactie
Welk apparatuur je nodig hebt is mij niet bekend, kzou het wel willen weten want ik ga binnenkort ook verhuizen maar dat terzijde. Wat wel belangrijk is is dat je je netwerk bedraad maakt naar beneden toe. Draadloos wil anders nog wel kunnen gaan schokken. Af en toe namelijk mijn laptop op de tv aangesloten en een film van mn pc van boven gekeken maar heel soms (vooral bijgoede kwaliteit = grotere bestanden) wou hij nog wel eens een beetje schokken. En dat is natuurlijk zonde als je nu toch al je geld aan het uitgeven bent aan allerlei goed apparatuur.
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
okej het is beetje een oude maar ik hoop dat het wel gelezen word, ik heb iets gevonden om live van t netwerk te kunne kijken denk ik(A) het is een product van Freecom op de site www.freecom.nl (Producten>MediaPlayer) valt er het een en ander over te vinden, het lijkt me echt een goud product:) als je al zelf iets anders hebt gevonden zou ik graag willen horen wat:)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...