Ga naar inhoud

aansluiting subwoofer 5.1


Aanbevolen berichten

hoi op mijn sony receiver/tuner heb ik 1 centerspeaker (sony) 2 achterspeakers (sony) en 2 grote frontspeakers (jbl) aangesloten. voor de subwoofer is er ook een uitgang waar 1 tulpstekker in moet (?), ik heb een 5.1 setje gekregen met een subwoofer erbij en wou de subwoofer aansluiten op mijn sony set maar uit de sub komen 2 draadjes (zwart en rood) , is dit nog op te lossen met een verloopstekker ofzo ? alvast bedankt
Link naar reactie
dan nog is die uitgang voor de subwoofer niet versterkt. dat het een 6 × 75 watt versterker is is wel apart op een home cinema versterker heeft het kanaal van de subwoofer meestal meer vermogen omdat de conus van een subwoofer veel groter is dan dat van sataliet boksjes dus dan heeft het ook meer vermogen nodig om in beweging te komen. kan je misschien het type van de versterker doorgeven? of foto's van de achterkant sturen kan ook handig zijn. grtz^me
Link naar reactie
[quote:5a2090039d="sound"]dan nog is die uitgang voor de subwoofer niet versterkt. dat het een 6 × 75 watt versterker is is wel apart op een home cinema versterker heeft het kanaal van de subwoofer meestal meer vermogen omdat de conus van een subwoofer veel groter is dan dat van sataliet boksjes dus dan heeft het ook meer vermogen nodig om in beweging te komen. kan je misschien het type van de versterker doorgeven? of foto's van de achterkant sturen kan ook handig zijn. grtz^me[/quote:5a2090039d] Het kan zijn dat het een 6.1 versterker is
Link naar reactie
[quote:ce4d85305a="radeloos"]hoi op mijn sony receiver/tuner heb ik 1 centerspeaker (sony) 2 achterspeakers (sony) en 2 grote frontspeakers (jbl) aangesloten. voor de subwoofer is er ook een uitgang waar 1 tulpstekker in moet (?), alvast bedankt[/quote:ce4d85305a] Het klopt dat je 1 tulp heb voor je subwoofer. Die subwoofer's van die goedkope setjes zijn bijna altijd passieve en die hebben vaak ook aparte aansluitingen. Zoals de anderen aangeven kan je die niet zomaar aansluiten. Voor jouw home cinema set, zou ik niet zo'n cheepo sub erop zetten, je haalt gewoon de kwaliteit naar benede. Bij bijv de MM of de RAF (desnoods op de 2e hands afdeling) kan je voor een schappelijk bedrag een ACTIEVE subwoofer kopen. Dan kan je de sterkte van de lage bassen regelen. 6.1 receiver? welk type? Je zou dan in elk geval nog 2-aansluitingen moeten hebben voor de achterste mid-speaker. ALs die er niet zijn dan heb je een 5.1 Dat is toch niet erg? Hoeveel movies zijn er nu 6.1 of 7.1?
Link naar reactie
Na een dag zoeken heb ik eindelijk het boekje van de versterker weer gevonden. het is een sony str-de475 . 5x 80 watt + 80 watt , 5.1 dus bij de luidsprekers aansluiting staat : verbind de actieve lagetonenluidspreker met de subwoofer audio out stekkerbus , op de versteker zit de audio out . aansluiten met een mono aansluitsnoer ik moet dus een subwoofer hebben met die aansluiting. ik heb nog op markplaats gesurft en zag dat de meeste subs toch de dubbele draad aansluiting hebben ,of ook aansluitingen voor de andere boxen.jammer want mijn budget ligt ongeveer tot 100 euro tweedehands. wat kan ik voor dat budget nog krijgen ?
Link naar reactie
een simpele foto is niet egt gemakkelijk te vinden op internet, maar je kan zoeken voor een active subwoofer en dan bij een electroboer zo'n kabeltje kopen: [url]http://www.ah-onlinehandel.de/images/k_PROY-RCA-2S1B.jpg[/url] je zou ook kunnen uitvinden wat de RMS belastbaarheid is van de subwoofer die je nu heb en daar een simpel klein versterkertje voor zoeken zodat je als het ware je subwoofer zelf actief maakt. kijmaar wat je doet :wink: als er vragem zijn horen we t wel :)
Link naar reactie
gewoon bij de MM, RAF, STafhorst en de betere winkels gaan shoppen (ook op hun 2e hands afdeling) Voor 100 euro en zelfs minder moet je een goede ACTIEVE sub kunnen vinden. Omdat ie actief is hoeft de sub dus geen 80 watt of hoger te zijn. Ikzelf heb een Pioneer AV in de 80 watt range en heb er een 60 watt aktieve sub op.
Link naar reactie
[quote:e156505aa9="Bosje"]gewoon bij de MM, RAF, STafhorst en de betere winkels gaan shoppen (ook op hun 2e hands afdeling) Voor 100 euro en zelfs minder moet je een goede ACTIEVE sub kunnen vinden. Omdat ie actief is hoeft de sub dus geen 80 watt of hoger te zijn. Ikzelf heb een Pioneer AV in de 80 watt range en heb er een 60 watt aktieve sub op.[/quote:e156505aa9] voor 100€ een goede hmmmzzz (voor dat geld heb je er een) als je budget iets ruimer is als 100€ kan je voor een magnat gaan en dan heb je tog wel wat meer zoals deze http://www.kieskeurig.nl/product/74196882D79D7F77C12570B6004B875D.htm
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...