Ga naar inhoud

Luidspreker + Geluidskaart Set Nodig


Aanbevolen berichten

Hoi, Dit keer is mijn vraag voor mn zelf. Ik zoek een goede geluidskaart en een Luidsprekerset. Ik heb hem nodig om films mee te kijken en spelletjes spelen via mn Playstation 2. En voor om h.264+aac encodes mee te bekijken. ik wil mijn pc en mn playstation aansluiten om de luidsprekers intallatie. PC via coax en playstation via optical. En ik moet mn playstation kunnen spelen zonder dat ik mn pc hoeft te opstarten. ik heb er 400 euro voor over. Met vriendelijke groet, jmf
Link naar reactie
Ik zelf heb het via een [url=http://tweakers.net/pricewatch/94912]Audigy 2 ZS[/url] icm met een [url=http://tweakers.net/pricewatch/96897]Logitech Z-5500[/url] Deze set heeft een coax, een optische, en een analoge ingang. Leuk setje, met een leuk geluid. Soms zitten er wat "ploppen" in, dit komt als ergens in huis een koelkast ofzo aangaat. Maar dit is bij mij erg sporadisch. //gerben was me voor
Link naar reactie
als je een budget van 400€ hebt dan kan je echt wel wat mooiere spullen krijgen dan een z-5500 (niet dat daar wat mis mee is) Ik zou voor dag geld gewoon een home cinema kopen hier even een voorbeeldje. Versterker: http://www.best-sellers.nl/product_info.php?products_id=5915 en een speaker setje: http://www.best-sellers.nl/product_info.php?products_id=2037 en dan een van de eerder genoemde geluidskaarten.
Link naar reactie
zo goedkoop is die speaker set niet, je denkt die z-5500 is duurder maar daar zit voor dat bedrag nog een versterker ingebouwd en als je die dingen zo los hebt kan je ook makelijker een keer wat upgraden, En over wat jij zegt dat je tog voor een goede speaker minimaal 200€ neer moet leggen vind ik zekker niet kloppen, heb nu een set mission m31i's staan en die klinken echt 1000000x beter dan zo'n logitech setje en voor een gemidelde gebruiker is dat echt wel voldoende.
Link naar reactie
[quote:eb3aacd729="Martijn Hogendorf"]Ik ben goed te spreken over de z-5500. Met wat spelen met de equalizer is daar echt een leuk geluidje uit te krijgen.[/quote:eb3aacd729] Voor film vind ik hem zeer geschikt, maar voor muziek vind ik de bas te overdreven, veelste doordringent (detail van middentonen enzo vallen beetje weg) en ongecontroleerd (langzaam dus als je veel korte bassen hebt zegmaar dan word het een grote brom) en me een EQ kan je dat wel beetje verbeteren maar dan heb je eigenlijk ook niet zo'n grote sub nodig.
Link naar reactie
De z5500 is voor het geld een vrij goed setje. Volgens een onafhankelijke partij die het setje bekeken heeft is alleen de afscherming/afwerking niet echt goed en de sattellieten en scheidingsfilters blijven een beetje achter bij de sub en de versterker. Helaas ploppen de meeste setjes idd, hier heb ik er 1 staan die regelmatig een tikje geeft, wat toch erg irritant is. Op dit moment loopt er po GoT een topic over en is er correspondentie met Logitech. Hopelijk komen ze een keer met een oplossing.
Link naar reactie
Ook ik heb een Logitech Z 5500 Digital staan, icm een Creative Audigy 2 ZS. Zelf ben ik er heel erg tevreden mee. Wat je jezelf moet afvragen is waarvoor je de set voornamelijk wilt gebruiken. Zoals eerder vermeld in dit topic, voor films is het een zeer geschikte set. Je wordt als het ware door het gleuid in de film getrokken; behoorlijk indrukwekkend. Ook met games vind ik het een uitstekende set. Vooral met EAX, je hebt zo'n set toch voor de surround vind ik. Daarom heb ik de set analoog aangesloten. Ik heb mijn dvdspeler digitaal via coax aangesloten, zodat ik dus film kijk op mijn tv, maar wel met dat lekkere geluid. Echter, voor muziek vind ik de set minder geschikt. Ja, het klinkt wel mooi, maar ter vergelijking: ik heb ook een BOSE Lifestyle 5, dus 2x 'de melkpakjes' aan de versterker van BOSE. Voor muziek blijft een zogenaamde 2.1 favoriet voor mij. Wanneer je dus vooral films en games wilt spelen, zoals jij met je PS2, zou ik dus voor de Logitech Z5500 gaan met een Creative Audigy kaartje. Wanneer je juist alleen muziek wilt afspelen, zou ik een andere set gaan zoeken...
Link naar reactie
ik heb nu een creative audigy player. maar die ondersteund geen dts. en als luidsprekerset. heb ik een creative inspire 5.1 Digital 5500. het geluid vond ik niet slecht met films via de playstation was gewoon goed maar vanuit de pc niet. Voor Games op de PC heb ik een headset de steel 5h usb headset dat speelt lekkerder. Maar mn Luidspreker set en kaart wil ik aan mn broertje geven. Want hij is alleen maar met de afstandsbediening bestuurbaar. Dus waar het om gaat is voornamelijk films en spelen op de playstation.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...