Ga naar inhoud

slecht beeld tv op pc


Aanbevolen berichten

wie kan mij uitleggen waarom en of het normaal is (denk zelf wel, denk dat het met het pal enz te maken heeft). dat ik slecht beeld heb op de pc van een tv uitzending. mijn configuratie is amd athlon xp 3000 ddr 512mb 256 mb nvidia videokaart. 5.1 geluidskaart. nu denk ik zelf dat als ik het op tv zou zien dat dan het beeld wel goed is maar omdat ik het op de pc bekijk het dus slecht beeld is. monitor is gewoon een crt monitor. net ald een dvd afspelen op pc is eingelijk ook niet zo mooi maar op tv dus wel.
Link naar reactie
nee te groot wazig en niet scherp. (wazig) een beetje weet niet hoe ik het moet formuleren maar het is in iedergeval niet scherp te noemen. net als ze in een lage bitrate uitzenden. trouwens heb gekeken met pczapper dus mischien hoort het wel zo maar een dvd met power dvd is ook zo. een beetje van dat je naar een oude film zit te kijken uit de jaren 70 o.i.d.
Link naar reactie
Tja, nou is mijn tv en dvd beeld op de pc beter dan dat van een gemiddelde tv, het is eigenlijk beter dan dat van een goede tv maar dat gaat niet zomaar... Allereerst stel je dat je dvd beeld leid aan hetzelfde probleem en dat maakt het al meteen een monitor of videokaart probleem en niet een tv kaart probleem. Wat voor monitor heb je en videokaart? Je zou eens in je kennisen kring een leen-avondje kunnen regelen met een andere monitor en/of videokaart.... vergeet ook niet de monitor kabel, daar wil ook nog wel eens kwaliteit in blijven hangen.
Link naar reactie
Is je pc beeld wel goed? Hoe oud is die monitor? Heb je de monitor wel goed afgesteld? Meest reguliere methode is het contrast op 100% stellen (maximaal) en met de helderheid(brightness) opregelen totdat je de gewenste verlichtingssterkte hebt. het is ook met een progje/website te doen: http://www.fnl.nl/ct-nl/ctscreen/index.htm
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...