Ga naar inhoud

Ervaringen gevraagd met imagetanks


Aanbevolen berichten

Omdat ik veel fotografeer en gebonden ben aan geheugenkaartjes van maximaal 128 MB heb ik het voornemen om een imagetank aan te schaffen zodat ik onderweg de geheugenkaartjes kan "legen". Ik twijfel tussen de Smartdisk Flash Trax en de Epson P2000. Van allebei heb ik voldoende documentatie op internet gevonden, maar wat ik mis zijn gebruikerservaringen. Wie kan mij helpen met mijn keuze? Positieve ervaringen met een ander merk imagetank zijn ook zeer welkom.
Link naar reactie
ze lijken wel mooi maar ik vind ze wel duur.... Voor dat geld heb je haast een moderne eenvoudige laptop. Die is alleen minder makkleijk mee te nemen. Speelt geld geen rol dan kun je voor een mini laptop gaan. Dei zijn maar iets groter dan die opslagmedia en kun je tenminste ook nog ergens anders voor gebruiken.. ik heb zelf een PD70X kost met 40 GB nu ca 225 euro, als je zoekt via importeren wel goedkoper te rkijgen of met inkoopakties met 15-20% (zie gathering tweakers en EOS digitaal websites)/ Voordeel: basic optie, veel kaarten uitleesbaar Nadeel: geen afspeelscherm als je dat perse nodig hebt. http://www.dgs-services.nl/1024/index2.php [quote:081c8bbd2c]Details: Portable opslag voor digitale foto's of andere bestanden Geschikt voor memorycards met alle opslagcapaciteiten, dus ook voor FAT32 memorycards, groter dan 2GB Werkt op 4 stuks AA Alkaline of Ni-HM oplaadbare batterijen (niet bijgeleverd) Ingebouwde Ni-HM batterijlader Zeer snel:16 MB/Sec Ingebouwde Verify-functie, waarbij de gekopieerde bestanden worden vergeleken met de originele bestanden op de memorycard. Lange batterijduur tot 50 GB met een enkele acculading. Degelijk door aluminium behuizing Ondersteunde geheugenkaarten: Compact Flash Card typen I en II, Secure Digital, Multimedia, xD Picture card, Memory Stick en Memory Stick Pro Specificaties: Sneller (16MB/s* vs 5MB/s) dan PD7X Supports SanDisk MemoryStick, MS Pro and Seagate STI 5GB Snellere batterij lader (900mA vs 350mA) Batterij laad indicator Stand Alone format Firmware upgrade via memory card Support FAT12/FAT16/FAT32 (eerst FAT12/FAT16 or FAT16/FAT32) *16MB/s geeft de bus snelheid tussen de memory card slot en de harddisk zonder rekening te houden met de tijd die nodig is om de kaart te benaderen. Onder ideale omstandigheden duurt het minder dan 2 minuten om een 1GB CF kaart te backuppen.[/quote:081c8bbd2c]
Link naar reactie
Dag André, bedankt voor je reactie. Een (mini)laptop vind ik te groot, en het liefst heb ik er een met een scherm. Ondertussen heb ik in een winkel de Epson P2000 in mijn handen gehad. Voelt robuust aan, mooi scherp scherm en ik kon hem zonder enige ervaring bedienen. Maar... inderdaad veel te duur. De Flashtrax XT is 150 euro goedkoper, heeft een scherm dat dichtklapt (bescherming tegen krassen) en meer mogelijkheden waardoor ik hem vaker zal gebruiken (film opnemen en afspelen voor de kids in de auto, geheugenruimte zat naast de foto's). Tot nog toe nog geen winkel in de buurt gevonden die hem kan leveren, zelfs Dixons niet terwijl die op de site van de importeur genoemd staat als leverancier. Wel een mooie aanbieding op internet gezien maar ik heb 'm graag eerst in mijn handen voor ik definitief besluit. Stel je voor dat het scherm waardeloos is, dan heb ik inderdaad liever een goedkopere zonder poespas en zonder scherm. Ik ga verder op jacht naar de XT, de Epson is in ieder geval afgevallen.
Link naar reactie
Annelies http://www.digitalwarehouse.nl/estore/index.php?Art_ID=1343&taal_ID=GB Total amount: € 384,95 Incl. VAT (even aangeven wat je wilt). Vinden een probleem??? Toch een kwestie van Google met juiste trefwoorden in NL. http://www.google.nl/search?client=firefox-a&rls=org.mozilla%3Anl%3Aofficial_s&hl=nl&q=Flashtrax+XT+site%3Anl&meta=&btnG=Google+zoeken PS: ik blijf ze duur vinden. Je gebruikt het vnl in vakantietijd en een mini-laptop is wat duurder maar die kun je tenmisnte het hele jaar gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...