Ga naar inhoud

tv kaart als dvd recorder


Aanbevolen berichten

Een video dvd bevat mpeg2 video en om dergelijke video te maken moet er dus gecomprimeerd worden tot mpeg2. Dat comprimeren is een vrij intensief zaakje waar , ook een moderne processor, zijn handen vol aan kan hebben. Dat is dus als je de compressie door software laat gebeuren. Maar er is ook de optie om de compressie door hardware te laten gebeuren in de vorm van een chippie op de tv kaart, dat is dan dus een codeerchip ook wel codec genoemd. Het meeste werk gebeuert dan door de tv kaart zelf waardoor je cpu gewoon door kan werken. Ik weet niet in hoeverre Hauppage kaarten met hardware codec rechtstreeks naar video dvd kunnen schrijven. BenQ heeft sinds kort bij zijn dvd branders het programma Qvideo, een verbazingwekkend eenvoudig programma welke wel direct naar videoDVD kan opnemen vanaf iedere willekeurige tv kaart. Het werkt bij mij (ik heb zo'n benq brander) icm mijn aloude Hauppauge Theater redelijk goed alhoewel af en toe het beeld groen is, dat is denk ik een driver probleem. De kaart die ik heb is dus een tv kaart zonder zo'n hardware mpeg2 codec. Tijdens opname is de cpu belasting zo'n 30% op mijn P4-3.6 Ghz met 2 GB ram. Ik doe dan niets anders. ga ik dingen erbij doen dan loopt het gauw op maar het programma bleef wonderwel wel goed zijn werk doen. Als maximum draaide op 1 moment;Benq-video, Diskeeper-defrag op alle hd's, outlook express,windows update,4x IE,Goldwave deed een batch conversie van 1 GB mp3's naar wav en microsoft antispyware deed een scan. Totaal rond de 85% cpu last met uitstchieters naar 100% , de resulterende dvd video is echter goed , ik merk niets nadeligs. 3 jaar geleden was dit absoluut uitgesloten. De software is overigens afkomstig van Intervideo, de makers van WinDVD. Evengoed zou ik je ook nog steeds willen adviseren om een kaart met hardware codec te nemen omdat het simpelweg minder problemen geeft en het prijsverschil is er welliswaar maar het loont absoluut het geld. Buiten het snelheidsverschil is er ook nog het gemak; kaarten met hardeware codec kennen maar een handvol instellingen voor de kwaliteit en er kan minder mee misgaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...