Ga naar inhoud

HELP! 5.1 speakers en externe DVD speler.


Aanbevolen berichten

Goedendag! Wie kan mij helpen? Ik ben al 2 dagen bezig met het verkrijgen van Dolby Digital geluid, of DTS geluid als ik een DVD afspeel op mijn externe DVD speler, een DAYTEK DVDP-155. Ik heb op internet inmiddels opgezocht dat deze speler geen interne decoder heeft. Wel heeft hij 1 coaxiale uitgang. Mijn speakerset is de LOGITECH X-530. Bij de mediamarkt bevolen ze me een nieuwe geluidskaart aan, welke een digitale uitgang heeft. Deze heb ik aangeschaft, een TRUST SC-5250 5.1 soundkaart. Hij heeft een coaxiale in- en uitgang en een optische. De coaxiale uitgang van de dvd speler heb ik aangesloten op de coaxiale ingang van de geluidskaart. Als ik nu een DVD afspeel kan ik uit SLECHTS 2 SPEAKERS geluid krijgen door in de TRUST software 'Monitoring to Analogue out' aan te zetten. Blijkbaar komt er wel een signaal door de coaxiale verbinding, alleen het Dolby geluid wil nog niet lukken. Nu vertelden ze me in de winkel dat een zgn. DECODER/ENCODER 'gemakkelijk' te downloaden zou zijn op internet. Nou, ik zoek me ROT, en kan nergens een programma vinden dat gericht is op mijn probleem. Nu is mijn vraag: Kan iemand me vertellen of er dergelijke software-decoders/encoders bestaan die het signaal van mijn externe dvd-speler decoderen in een 5.1 DTS signaal? Volgens de verkoper zou het moeten kunnen. En zo niet, zou iemand me kunnen vertellen wat de goedkoopste oplossing is om TOCH Dolby DTS geluid te krijgen? Bedankt!!! gr. Michel
Link naar reactie
Ga die verkoper maar eens flink om z'n oren slaan ;) In theorie is dit inderdaad mogelijk, maar als ze al bestaan dan lijkt het me een zeer omslachtige manier van werken. Een iets duurdere set met digitale ingang had je dit hele circus bespaart ... Maar goed ... je zou eens kunnen kijken wat je kunt met WinAmp. De nieuwste versie van WinAmp kan 5.1 geluid weergeven zonder extra extensies. Met een beetje geluk zit er een plug-in bij die je in staat stelt om je digitale ingang door te lussen naar je analoge 5.1 speakerset.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...