Ga naar inhoud

Nieuwe tv kaart werkt niet/slecht :(


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een nieuwe tv kaart gekocht, de pinnacle 110i met afstandbediening. Deze speciaal voor mijn Mediacenter op de slaapkamer, omdat mijn vorige tv tuner niet compatible was met Mediacenter, deze zou dat wel zijn volgens de verkoper van Vobis... Alles geinstalleerd enz... nu als ik live tv kijk via mijn mediacenter, hapert het beeld(en geluid) heel erg, of er komt niet eens beeld... Ook mijn bijgeleverde afstandbediening die via een infrarood oogje werkt, aangesloten op de tv kaart, werkt niet op Windows xp Media Center Edition... (of ik moet dat instellen maar ik kan het nergens vinden..). Nu heb ik hier geld aan uitgegeven en heb ik nog niks.. :( De pc waar het om gaat is die uit mijn sig hieronder.
Link naar reactie
[quote:684ea1a92f="ric0209"]Hallo, Ik heb een nieuwe tv kaart gekocht, de pinnacle 110i met afstandbediening. Ook mijn bijgeleverde afstandbediening die via een infrarood oogje werkt, aangesloten op de tv kaart, werkt niet op Windows xp Media Center Edition... (of ik moet dat instellen maar ik kan het nergens vinden..). .[/quote:684ea1a92f] Hieruit begrijp ik dat je software van Pinnacle niet geinstalleerd hebt, immers tijdens de installatie hiervan wordt je gevraagd welk type afstandsbediening je hebt. Na installatie van de originele cd, update naar de nieuwste Pinnacle mediacenter installer drivers: http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Products/Consumer+Products/PCTV+Tuners/PCTV+Analog+PVR+%28cable_antenna%29/PCTV+110i+Support/Software+Updates+en+Drivers/Drivers/PCTV+installer+for+Windows+Media+Center+Edition+2005.htm?mode=documents
Link naar reactie
Jawel de software van pinnacle heb ik wel geinstalleerd. Ik hoop toch dat je wel begrijpt dat ik het niet over de bijgeleverde mediacenter software heb, maar over Windows XP Media Center, want bij de gewone Pinnacle software werkt tv wel naar behoren. Alleen met XP Media Center niet... Hij is dus gewoon geinstalleerd, enige dat ik niet begrijp is dat ik vorige keer bij het eerste maal openen van Media Center (XP) de vraag kreeg of ik een afstandbediening had... maar die vraag krijg ik nu niet meer :-? (Pas op! NIET bij het installeren van de pinnacle software dus, maar bij het eerste maal starten van XP Media Center). Edit/ wel bedankt voor die link trouwens, dat ga ik zometeen proberen! die had ik idd nog niet.. die update..
Link naar reactie
De software update in de link geldt voor verschillende type kaarten, daar hoef je dus geen zorgen om te maken. Met Win MC, heb ik echter geen ervaring. Heb zelf ervaren dat de PCVTV110i lastig te installeren is. Wat je nog kan doen, is alle Pinnacle software te deinstalleren, eerst gewoon via software, daarna het Pinnacle verwijdertooltje (te vinden op de Pinnacle site) laten lopen. Daarna terug installeren.
Link naar reactie
Ik zie net dat ik de 110i helemaal niet heb maar de 50i, terwijl ik wel voor de 110 had gevraagd, ik zag het net aan de doos, daar had ik niet op gelet... wel raar want bij "besturing voor geluid video en spelletjes" geeft hij gewoon aan dat het een 110i is :-? Maarja, ik ga morgen ofzo terug, en dan haal ik me een Hauppage :) denk ik...
Link naar reactie
De PCTV 50i komt in grote trekken overeen met de 110i: http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Products/Consumer+Products/PCTV/PCTV/ExpandedCompChart.htm . Toch nog even doorbijten, alle Pinnacle soft verwijderen, en update uit vorige link installeren. :wink: 8) :-? Edit; dus enkel Pinnacle update (PCTV installer for Windows Media Center Edition 2005) installeren, géén software. :o :D
Link naar reactie
Dat van die ondermaatse producten, klopt niet helemaal. Pinnacle heeft enorm goede hardware, maar de software die deze moet ondersteunen, rammelt langs alle kanten. Eens je de soft onder controle krijgt, meestal na x aantal updates, werkt alles perfect. Maar zoals ik vroeger reeds heb gezegd; een product uit de doos, moet onmiddellijk en zonder zoeken en aanpassen werken. Een zwak punt ( al jaren ) bij Pinnacle. :( :(
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...