Ga naar inhoud

DVD film hapert op PC


Aanbevolen berichten

Ik heb de laatste Nvidia driver geinstalleerd en heb dat proge om de codecs te controleren ook gedownload. Op zich zeggen mij die resultaten niets. Ik gebruik Power DVD 5. In mijn PC zit een AMD dual core processor dus daar zou het toch niet aan mogen liggen? Ik heb bij de processen gekeken en het blijkt dat onderin het pull-down scherm een regel staat die het meest gebruikt namelijk "Niet-actieve systemen" behorende bij SYSTEM gebruikt 80 tot 90 CPU tijd. Maar kan ik dit zo maar afsluiten?
Link naar reactie
Niet aktieve systemen NIET afsluiten. Dit is de ONGEBRUIKTE processorcapaciteit. Betekent dat er geen 'spookprocessen' zijn, geen foute programmas/indringenrs, die je processorkracht opvreten, zodat er geen kracht meer is om de DVD af te spelen. Je CPU processen lijken dus OK! Over GSPOT: als je een film selekteert en die door GSPOT laat analyseren zul je bij de video- en audicodecs zien of jouw systeem de juiste codecs aan boord heeft om de film af te spelen. De naam van de benodigde codec, en of je die op je systeem hebt, staan vermeld. Anders staat er dat er een 'missing codec' is. Alleen dan moet je die betreffende codec downloaden. Voorbeeld hieronder: zowel bij video als bij audio zie je dat er meerdere compatible codecs zijn. Dan zit je goed. [img:e7a5ec60eb]http://img101.imageshack.us/img101/8486/screenshot0024rq.png[/img:e7a5ec60eb]
Link naar reactie
Nu het gekke is dat waneer de film met behulp van de Windows media player wordt afgespeeld er geen probleem met stotteren optreedt. dat vind ik wel gek. Het gaat me nu juist om de Cyberlink power DVD player vanwege het 5 kanaals geluid. Je hebt trouwens gelijk, het loopwerk staat in PIO mode ingesteld. Ik heb nu gekozen om de instelling door het bios te laten kiezen Ultra DMA 2 Ultra 33.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...