Ga naar inhoud

beeld-geluid niet synchroon & beeld niet vloeiend...


Aanbevolen berichten

Tot voor kort had ik geen problemen.. Totdat ik op het heldere idee kwam om mijn pc leeg te gooien en opnieuw in te richten. Ik draai winme, heb een redelijke geforce kaart (5500 dacht ik) en heb powerdvd om mijn dvd's af te draaien. Het probleem begon toen ik een dvd wilde bekijken, de kleuren waren vreselijk, het leek wel 256 kleuren ipv 32k. Instellingen van geforce bekeken en daar wat bijgesteld zodat de kleuren WEL goed uitkomen. Maar als ik een dvd draai loopt het geluid niet synchroon met het beeld, dat is de ene keer meer dan de andere keer. En het beeld loopt niet vloeiend.. vooral als er met de camera wordt gedraaid is het een klein beetje schokkerig. Mijns inziens heb ik dezelfde (maar schonere) installatie.. heeft iemand enig idee waar ik het antwoord moet zoeken? (ga morgen de laatste drivers proberen van nvidia) En weet iemand ook waarom ineens mijn videokaart zich anders gedraagd na een verse installatie van windows (plus nvidia drivers)? Sorry dat het nogal vaag klinkt.. maar dat is het probleem en ik heb gezocht op dit forum, maar niks gevonden dat betrekking had op dvd's (het kan dus niet liggen aan xvid oid)
Link naar reactie
gaat het allemaal een beetje schokken met alleen PowerDVD? of ook met andere programma's? (download miss voor de zekerheid eens n gratis filmpje ofzo, en speel die af met WMP) Je 5500 is zker wel goed genoeg om dat te kunnen afspelen. Zelf heb ik het ook niet meegemaakt dat na een format-C mijn videokaart ineens slechter beeld ging geven ofzo... Misschien is het ook wel handig om de nieuwste drivers te installeren van je FX5500... (dat ging je morgen volgens mij doen?) Download van je drivers is hier http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_81.98.html
Link naar reactie
Dat wilde ik vandaag doen, aangezien ik thuis werk vandaag. Alleen heb ik een baggerverbinding hier, dus heb ik weinig zin om 11mb naar binnen te trekken. (overigens heb ik winme, niet winxp) Ik zat aan mijn videokaart te denken, aangezien ik daar iets moest instellen toen ik een filmpje wilde bekijken, wat ik vreemd vond eigenlijk. Het ging om de kleuren in de zgn Color corrections +en Video Overlay Settings. Als daar een rechte lijn staat van linksonder naar rechtsboven gaat het goed (advancedmode).. de standard mode heeft een gebogen lijn staan.... en dat ziet er vreselijk uit. Hm.. vreemd.. ik zit er nu mee te rommelen, importeer wat vage dingen die er niet uit zien, zet em weer op "standard" en nu staat ie wel goed. Ik ga nog wel even kijken of het beeld wel de goeie kleuren heeft. Doet ie dus wel, maar niet voor Video... Ik dacht namelijk dat, als ie dat voor elk beeldje zou moeten terugzetten, dat ie daar veel voor moet rekenen en dus de videostream langzamer maken, dus asynchroon met geluid....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...