Ga naar inhoud

DVDSpeler Laptop wordt niet(meer)herkend? ATAPI Incompatible


Aanbevolen berichten

Zet de laptop uit. Haal de speler uit de laptop. Meestal is het gewoon eruit klikken. Start dan vervolgens de laptop op Als het goed is zal ie naar het BIOS springen of zeggen dat ie een andere config heeft. Zeg dan JA. Vervolgens start je windows gewoon op. ALs het goed is moet de cdrom bij apparaarbeheer weg zijn. Zoniet REMOVE. Reboot windows voor de zekerheid. SLuit windows af en doe de stroom uit. Klik nu de speler terug in de laptop. Start op en als het goed gaat dan krijg je weer boodschap dat ie andere config heeft. YES endan win opstarten. Nu zou alles het moeten doen
Link naar reactie
Geen resultaat jammer: dan lijkt het op drive of controller. Toen je de drive ruit klikte etc kreeg je dus te zien dat de notebook een andere config vondt toch??? Heb je een floppy drive inzitten of een bootable USB stick? Gebruik een win98se bootdiskette. Kijk of ie de cd rom kan vinden en zo ja kan je de data er vanaf lezen. Wat is dan het resultaat? Gevoelsmatig lijkt het erop dat er iets is met de drive
Link naar reactie
Hey, Toen ik de Drive eruit had gehaald bleef hij met opstarten hangen bij [b:06f55ab88c]Secendairy Master[/b:06f55ab88c] daarna [b:06f55ab88c]No Drive Found[/b:06f55ab88c] later de Drive er weer in toen weer: [b:06f55ab88c]ATAPI Incompatible !![/b:06f55ab88c] Als ik een DVD erin doe of wissel dan spint hij wel gewoon vrolijk maar ik zie voor de rest niets!! Denk dat ik een andere Drive moet gaan halen... Waar haal ik die... En wat zij de kosten.... mvg JC
Link naar reactie
hoeft toch niet aan de drive te liggen (100 zeker ben ik niet), denk het overigens wel. Wat voor merk-type heb je? Een betere pc boer heeft die misschien wel liggen of op een pc beurs. Maak in elk geval een afspraak als No Cure No Pay. Ken je iemand met een laptop van hetzelfde merk? Kijk of je die kan lenen en erin kan klikken. Scheelt een hoop frustratie
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...