Ga naar inhoud

probleem dvd rippen


Aanbevolen berichten

Ik was 'Fahrenheit 911' die ik origineel kocht, aan het rippen met dvd shrink. Dit lukt en ik zet op partitie E. Ik ben verder wat aan het 'opruimen' en wil iets verwijderen. Vlam foutmelding... Ik kon nix meer verwijderen van de harde schijf of bewerken. Enkel internet werkte nog... Uiteindelijk format gedaan van partitie met os. Kon ik die geripte dvd nog niet verwijderen, in veilige modus dus uiteindelijk wel een geen probs meer... Nu wil ik die film nog steeds rippen, maar hoe of wat veroorzaakte de probs dan??? Is zoals gezegd een originele dvd! Echt te gek voor woorden :roll:
Link naar reactie
Shrink is niet zo'n beste ripper, mogelijk is er tijdens het schrijven naar hd corruptie ontstaan. Je kunt dan de situatie krijgen dat het bestand op de hd staat maar corrupt is in de bestandstabel (MFT-masterfiletable) of zelfs niet in de mft voorkomt. Een scandisk zou het probleem kunnen oplossen, rechter muis op drive-eigenschappen/extra/foutcontrole/alletwee aanvinken en evt indien nodig een herstart. Je kunt beter het ripwerk doen met DVDdecrypter.
Link naar reactie
Ok, bedankt voor de uitleg alvast! Ik ga je raad opvolgen en in 't vervolg dvd decrypter gebruiken. Vond wel dat de interface van shrink heel gebruiksvriendelijk en makkelijk was, vond het een aardige ripper maar als hij idd zulke dingen doet ben ik hem beter kwijt dan rijk. Die CHCKDSK werd idd gevraagd maar kon ik niet uitvoeren, kreeg ook altijd foutmelding. Iig probeer ik het morgen nog eens met dvd decrypter en hopelijk doe ik men pc dan niet in de warrie :)
Link naar reactie
Als je de dvd niet hoeft te verkleinen (daar is "Shrink" dus eigenlijk voor bedoeld) dan kun je het beste de dvd rippen met decrypter met de functie "iso-read mode" en vervolgens weer schrijven op een lege dvd met "iso-write mode" De fout die jij laat zien is er 1 die ik associeer met een oude versie van nero, zeg ongeveer begin versie 6.000 oid. Rond die tijd stonden fora vol met dit probleem, na een aantal updates verdween het probleem. Welke nero gebruik je? Als overigens scandisk niet werkt en eindigt met een foutmelding dan is er toch echt wel iets mis met je sys en zou je moeten gaan zoeken naar de oorzaak. dwz; het is normaal dat als je probeert te scandisken in windows dat je de melding krijgt dat dit niet gaat maar bij de eerstvolgende herstart zal worden uitgevoerd. Mocht scandisk met geen mogelijkheid willen werken dan moet je toch gaan denken aan de scan tools van de fabrikant van je hd, iedere fabrikant heeft een dergelijk tooltje waarmee de staat van een harde schijf te controleren is.
Link naar reactie
Laatste versie nero is iets van 6.6.0.16 dacht ik, ik zou iig even naar nero.com gaan en de laatste downloaden en installen, je "realocation" error zal daar waarschijnlijk wel mee opgelost zijn. Een update naar versie 7 is niet noodzakelijk en eigenlijk zelfs nog niet aan te raden omdat 7 net nieuw is en nog barst van de bugs, de laatste versie van 6 is ,voor zover ik weet, aardig bug-vrij en stabiel. Dan je HD; als powermax ook niet wil draaien dan is er serieus iets mis met je opstelling en moet je toch echt gaan zoeken naar een oplossing want dit gaat je op den duur data kosten door crashes en andere narigheid. Ik denk zelf eerder dat er iets mis is met de interface; de kabel,controller,chipset oid . De kabel kun je natuurlijk controlleren; gebruik je wel de juiste stekkers mbt slave,master en moederbord, zo'n kabel is gemarkeerd met "moederbord" "slave" en "master", verkeerd aansluiten levert oa jouw problemen op. Is de drive wel correct gejumpert? (slave-master) Is de voedings stekker van de drive wel ok?, soms hebben molex stekkers slechte stekkers en klemmen niet genoeg waardoor de drive geen stabiele spanning krijgt. Wat betreft controller en chipset moet je denken aan drivers enzo, bios instellingen,windows instellingen. ed maar dit ligt minder voor de hand.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...