Ga naar inhoud

Zalman real surround sound headphone 5.1


Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...
Luister hier eens naar met een 'ordinaire' koptelefoon : http://www.2loop.com/hsound.html ... En vertel me dan maar eens waarom je nog een 5.1 variant nodig zou hebben ? ;) Ik vermoed zelf dat je alleen bij films er profijt van zult hebben, want op dat gebied zullen vrij weinig geluidskaarten en versterkers (Yamaha is de enige voor zover ik weet) het aankunnen om 5.1 in een gelijkwaardig 2.0 signaal te vertalen. Bij spellen is deze techniek iig al eeuwen aanwezig ... (de vortex-chipsets konden dat vroeger al, Creative kan het voor zover ik weet nog steeds niet).
Link naar reactie
Whaa wat een geluidje.. het lijk zelfs onder en boven te zijn, zouden ze met 2.0 dus eigenlijk ook in spellen moeten kunnen doen. Over het algemeen heb ik alleen nog maar negatieve reacties gelezen over 5.1 koptelefoons. Waarschijnlijk zijn er dus ook een heleboel 2.0 koptelefoons waarbij je een veel fijner en mooier geluid krijgt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:da3dd170a5="JaFO"]Luister hier eens naar met een 'ordinaire' koptelefoon : http://www.2loop.com/hsound.html ... En vertel me dan maar eens waarom je nog een 5.1 variant nodig zou hebben ? ;) Ik vermoed zelf dat je alleen bij films er profijt van zult hebben, want op dat gebied zullen vrij weinig geluidskaarten en versterkers (Yamaha is de enige voor zover ik weet) het aankunnen om 5.1 in een gelijkwaardig 2.0 signaal te vertalen. Bij spellen is deze techniek iig al eeuwen aanwezig ... (de vortex-chipsets konden dat vroeger al, Creative kan het voor zover ik weet nog steeds niet).[/quote:da3dd170a5] Holophonic Sound is inderdaad een geweldige ontwikkeling, maar het wordt (nog) niet in films en spellen toegepast. Dus als je surround sound wilt hebben zal je toch een 5.1 hoofdtelefoon moeten hebben. De bewering dat deze techniek in spellen gebruikt wordt is onjuist. Technieken als A3D en EAX hebben wel een soortgelijk effect, maar de onderliggende techniek is anders dan bij holophonic sound.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...