Ga naar inhoud

Zijn er drivers nodig om DVD speler te laten werken?


Aanbevolen berichten

Enkele jaren geleden heb ik een DVD speler Lite-On LTD 163 D gekocht en ik ben daar heel tevreden over, want dit apparaat heeft altijd probleemloos mijn CD ROM's (en muziek CD's) gespeeld. Dit weekend heb ik voor het eerst (jawel!!) geprobeerd een DVD af te spelen, maar die wordt totaal niet herkend. De speler komt wel in gang, maar blijft eindeloos proberen en zonder resultaat. Ik heb eerst gezocht in de forum database voor een oplossing (keurig he?), en alhoewel daar inderdaad juist dit type speler wordt genoemd, kwamen de problemen daar door firmware aanpassingen etc, maar ik heb nooit iets gewijzigd aan deze DVD speler (was ook niet nodig, want het werkte goed). DVD spelers werken toch net als CD spelers zonder dat er additionele drivers nodig zijn? Ik heb XP Prof, voor verdere spec's zie onderaan. PaulusP
Link naar reactie
Ik heb goed nieuws en slecht nieuws: Het goede nieuws is dat er inderdaad een installatie CD met daarop PowerDVD was geleverd bij de DVD speler.:oops: Dit programma heb ik succesvol geinstalleerd (dat zegt Windows in ieder geval). Maar nu het slechte nieuws: als ik een DVD in de speler plaats, blijft de speler nog altijd eindeloos draaien en reutelen, maar hij start niet op. De zandloper blijft eindeloos in beeld en de PC is helemaal geblokkeerd. Ik kan alleen nog maar door het geforceerd openen van de DVD lade weer toegang krijgen tot de PC. Ik voel mij echt een ongelooflijke amateur dat ik niet eens een DVD kan afspelen. PaulusP.
Link naar reactie
[quote:26b5a82020="PaulusP"]Ik voel mij echt een ongelooflijke amateur dat ik niet eens een DVD kan afspelen.[/quote:26b5a82020]Wanneer een andere Dvd niet helpt, dan is vermoedelijk de Dvd speler aan zijn eind. Heeft niets te maken met je kluns voelen, het ding doet het of doet het niet. Of schoonmaken zin heeft? Zelf nooit goede resultaten mee gehad. Standaard zit in Windows alle drivers en software om een Dvd af te spelen. De media player kan bv gewoon een dvd afspelen. Powerdvd zou ook moeten werken, zolang de dvd speler zou werken. Doet die speler het niet, dan kun je erg lang wachten. Dus alleen proberen na te gaan of het misschien aan de Dvd ligt.
Link naar reactie
[quote:ea130f30ea="Pceetje"]Media Player kan geen dvd afspelen zonder decodeer programma van derden. Er word hier met onwaarheden gewerkt, en dat schept alleen maar verwarring.[/quote:ea130f30ea]Voor mij zeer moeilijk te controleren. Mediaplayer 10 doet veel. Werkt gewoon, kan zijn dat de codecs van andere programma's afkomstig zijn, maar zeker niet van powerdvd oid. Misschien van de brander software. Alleen MCE stelt zeker extra eisen. Afgezien hiervan wordt de dvd kennelijk gewoon niet gelezen, zelfs in de Window verkenner moet de Dvd zichtbaar zijn. Dus ja 1 speler moet die Dvd op zich lezen, en 2 dan is er ook nog software nodig om de dvd met beeld en geluid af te spelen. VOlgens mij is het probleem nog steeds 1 en gat de discussie over 2. Alleen 2 heeft zin als 1 okay is.
Link naar reactie
Bedankt voor het meedenken. Ik heb geen schoonmaakspullen voor een laser-lens, maar aangezien hij alle andere types schijven (CDROM, muziek CD's etc) zonder problemen leest, zal het met de viezigheid waarschijnlijk wel meevallen. De reactie van Hans Vosman was nuttig, want de DVD wordt inderdaad niet herkend (1): niet door PowerDVD (ook niet vanuit PowerDVD), maar ook niet door WMP 10 en evenmin door Windows verkenner. De speler blijft eindeloos reutelen of ik krijg de foutmelding "Insert DVD" (terwijl die er dus inzit!). Dus ik denk dat de conclusie moet zijn dat mijn DVD speler gedeeltelijk kapot is. Eigenlijk dus altijd al, alleen heb ik dat nooit gemerkt omdat ik nooit een DVD heb willen draaien. En nu is de garantieperiode natuurlijk al royaal verstreken :evil: (de speler is 3 jaar oud) PaulusP
Link naar reactie
Het is wel vreemd, binnen 3 jaar. Ik heb tot nu toe 1 "recente" Sony dvd speler uit 2001 die een beetje moeilijk begint te doen. Met dvd afspelen, de schijf in/uit, dat gaat niet meer zo lekker. Mijn oudste dvd speler (een krijgertje) met hollywood kaart (MPEG2 decoder), speelt alleen maar dvd's af (zolang ik al heb, vermoedelijk 3 jaar, weet het niet meer zo precies). Een CD-ROm wordt niet herkend ... Maar okay, al deze spelers spelen nog wel dvd's af.
Link naar reactie
Nog even gekeken in Control Panel --> Device manager. Hier staat correct vermeld Liteon-DVDROM LTD 163D. Bij Properties van de speler kies ik de tab DVD Region. Daar staat Current Region: not selected. Als ik dan "The Netherlands" selecteer krijg ik de volgende melding: Unable to update Region setting. Please make sure the drive contains a region 2 media and you have administration privilege". Maar dat werkt dus niet, want als ik er een DVD instop loopt íe vast. Dus ik kan dit niet aanpassen. Is dit overigens een belangrijke voorwaarde om DVD's af te spelen of blijft gewoon punt 1) van Hans van kracht? Dat wil zeggen: de DVD moet eerst goed herkend worden en dan kun je verder kijken? PaulusP
Link naar reactie
[quote:363a720791="PaulusP"]Nog even gekeken in Control Panel --> Device manager. Hier staat correct vermeld Liteon-DVDROM LTD 163D. Bij Properties van de speler kies ik de tab DVD Region. Daar staat Current Region: not selected. Als ik dan "The Netherlands" selecteer krijg ik de volgende melding: Unable to update Region setting. Please make sure the drive contains a region 2 media and you have administration privilege". Maar dat werkt dus niet, want als ik er een DVD instop loopt íe vast. Dus ik kan dit niet aanpassen. Is dit overigens een belangrijke voorwaarde om DVD's af te spelen of blijft gewoon punt 1) van Hans van kracht? Dat wil zeggen: de DVD moet eerst goed herkend worden en dan kun je verder kijken? PaulusP[/quote:363a720791] Als je dvdspeler de media goed zou herkennen, krijg je vanzelf bij de eerste keer van het opstarten van een dvd-film, de keuze om de regio in te stellen zoals die van de dvd is. Ik neem aan dat je meerdere (originele) dvd's hebt geprobeerd? Indien deze allemaal niet te benaderen zijn (dus ook niet gewoon via de verkenner), dan is waarschijnlijk de dvd-speler stuk. Op zich de kosten niet, voor € 23,- heb je een nieuwe.
Link naar reactie
Ja, ik heb meerdere originele DVD's geprobeerd, maar het maakt geen enkel verschil. De verkenner geeft een eindeloze zandloper als ik een DVD in de speler doe. Gelukkig speelt'ie de andere media wel goed af en dat vind ik belangrijker: anders had het natuurlijk ook geen 3 jaar geduurd voor ik een keer een DVD zou proberen. Maar ik kreeg nu toevallig een DVD met Flightsimulator info en dat leek mij handig om op de PC te bekijken, maar helaas... PaulusP
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...