Ga naar inhoud

MP3's naar gelijk aantal kbps brengen en van wave naar MP3


Aanbevolen berichten

Ik heb een verzameling van o.a. ruim 80 mp3 uitvoeringen van "The Lion Sleeps Tonight" + nog wat wav-files. Ik heb o.a. een wav-file (helaas 96 kbps) waarvan ik mp3 wil maken. Nu kan ik van die paar wav-files desnoods eerst een cd maken (eventueel rw) en daarna rippen. Is er een andere manier. Ik heb nero 6 (oem suite), WMP10. PowerDVD6, Muziek-dvd naar audio-cd" van Easy Comp. En Realplayer vrije versie. Met de laatste kan ik wel erg handig namen en tracknummers e.d. aanpassen maar niet rechtstreeks omzetten naar MP3. Verder nog het volgende: Mijn huisinstallatie eet alleen MP3 met minimaal 128 kbps. Ik heb een aantal mp3 met een wat lagere snelheid. Hoe en waarmee kan ik eventueel alles naar minimaal 128kbps brengen. 128 en hoger door (na elkaar) gebruiken geeft geen problemen. Iemand een voor mij nuttige suggestie?? Bij voorbaat dank
Link naar reactie
[quote:b0637d87f5="gerben"]Wat jij bedoelt heet transcoden. Er zijn vrij veel programma's die dit kunnen. Kijk eens naar dbpoweramp, ik denk dat het daar het makkelijkst mee gaat. Je kunt ook nog normaliseren, dan krijgen ze alle ongeveer hetzelfde geluidsvolume.[/quote:b0637d87f5] Perfect!!! Zet zowel wave naar MP3 in gewenste kbps over als MP3 van 96 en andere naar gewenste kbps Bedankt :D
Link naar reactie
[quote:c5d0363763="sound"]dbpoweramp is helemaal gratis, er zijn ook nog verschillende codecs bij te downloaden om ook andere muziek extensies te kunnen omzetten naar mp3 o.i.d. grtz^me[/quote:c5d0363763] Gaat inderdaad zeer goed met de codecs In een aantal uren heb ik zo'n 3 gig naar 192bps ++kwaliteit omgezet(nou selecteren en koffie drinken). Alleen conversie van een paar OGG- bestanden lukte niet. Ik dacht het zal wel met plug "Ogg Vorbis [.ogg] " van http://www.dbpoweramp.com/codec-central.htm#Utility%20Codecs%20[For%20Music%20Converter] moeten zijn; nee dus Ik moet misschien binnenkort opzoeken wat voor bestand dit is. Ik heb de boel niet al te best bestudeert, het ging op dit geval na allemaal redelijk intuïtief :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...