Ga naar inhoud

nieuw setje of met een nad 716


Aanbevolen berichten

Wat is een nieuwe set, een kant en klaar setje van jvc, sony, philips, pioneer? Of een nieuwe surround versterker met nieuwe speakers? Voor dat laatste moet je toch echt diep in de buidel tasten. Ik weet niet of die NAD 716 alles heeft wat jij wil hebben, maar het is toch wel een goede versterker. Ik kan er jammergenoeg niet heel veel info over vinden, maar volgens mij kan je er gewoon 5.1 op aansluiten. Dan heb je dus nog een center, sub en twee rears nodig. Jammer is dat de versterker niet zo sterk is dus je hebt niet zoveel keuze. De B&W 300 serie is eigenlijk al te zwaar. En ook dan betaal je nog een hoop geld: 2x DM303 + LCR3 + ASW300 is bij elkaar al snel €900. Als je toch voor nieuw spul gaat dan kan je je versterker nog wel redelijk verkopen, moet je toch nog wel zo'n €250 voor kunnen krijgen.
Link naar reactie
[code:1:6c820d1381]NAD Versterker Type AV 716 Vermogen: stereo mode: 2x80W bij 8 Ohm, 2x115W bij 4 Ohm, surround/multisource mode: 3x55W + 2x20W. Sleep/timer functie, Video 1 IN, Video 2 & 3 IN/OUT, Centrale Monitor Out, Tape 1IN/OUT, Tape 2/Monitor IN/OUT, CD, Phono, NAD Link, A/B speakers (main + 2nd room), L/R Surround (20W), Centerkanaal (55W), Subwoofer OUT, MultiSource (2nd room – 2 verschillende bronnen naar de verschillende speakeropstellingen), Rec Out, MR on/off, Surround Mode, Prologic Mode, Hall, Selective Tone (NAD’s ‘loudness’ – hoge en lage tonen +dB), Phantom Centermode, Delay mogelijkheden voor center en surroundkanalen, Surround Test / Calibratie-functie. Tuner: AM, FM 75-Ohm, FM 300-Ohm, FM mute/mode, dial-tune, tune, scan, 40 voorkeurzenders verdeeld over 6 banken.[/code:1:6c820d1381] Specs op marktplaats gevonden, omdat googlen geen resultaat leverde.
Link naar reactie
Dat is een heel stuk krapper dan ik verwachte, maar ook daar valt wel wat voor te krijgen. Nadeel is wel dat het vaak complete homecinemasystemen zijn, dus ook met dvd-speler of dvd-recorder. Is dat erg, of misschien juist de bedoeling? Van pioneer zou je kunnen kijken naar de DCS-340/424 (speler) of RCS55 (recorder). Verder nog de JVC TH-S9, en je kan nog kijken naar Panasonic (ben ik zelf fan van), biivoorbeeld de SC-HT885/845. Sony en Philips ben ik zelf geen fan van, maar dat moet je zelf weten. Zelf zou ik voor pioneer of panasonic gaan in die prijsklasse.
Link naar reactie
Ik denk als je gaat luisteren dat je nix mooi vind klinken voor 500€, Wij hebben vorig jaar ook een mooie suround set gekocht, en wij hadden daarvoor ook een knape NAD stereo versterker, dus wij luisteren naar zo'n kant en klare HS set maar we vonden het maar nix dus hebben we het budget verdrievoudigt om alles apart te kopen, uiteindelijk uitgekomen op een marantz versterker en dvd, met een mooie KEF luitspreker set erbij 8) en het is egt geweldig je zit midden in je live dvdtjes het kost wat maar het is niet te vergelijken met een kant en klare HS set dat is gewoon geramel met die plastic boxjes. Groetjes, Jordi
Link naar reactie
[quote:902878d11f="Joddi"]Ik denk als je gaat luisteren dat je nix mooi vind klinken voor 500€, Wij hebben vorig jaar ook een mooie suround set gekocht, en wij hadden daarvoor ook een knape NAD stereo versterker, dus wij luisteren naar zo'n kant en klare HS set maar we vonden het maar nix dus hebben we het budget verdrievoudigt om alles apart te kopen, uiteindelijk uitgekomen op een marantz versterker en dvd, met een mooie KEF luitspreker set erbij 8) en het is egt geweldig je zit midden in je live dvdtjes het kost wat maar het is niet te vergelijken met een kant en klare HS set dat is gewoon geramel met die plastic boxjes. Groetjes, Jordi[/quote:902878d11f] Helemaal mee eens, maar ik denk van laat ik eerst maar eens wat zoeken wat binnen het budget past. Voordat ik weer de wind van voren krijg dat ik altijd iedereen het duurste van het duurste aanraad (wat niet eens zo is). Maar zelfs met €1500 kom je nog niet erg ver, dat betaal je al heel snel voor alleen de speakers. Bijvoorbeeld 2x B&W DM602 s3 + 2x DM601 s3 + LCR60 s3 + ASW600 is een mooie combinatie, maar je betaalt er al snel €1800 voor al dan niet meer. En dit is niet eens een heel overdreven opstelling. 2x DM601 s3 + 2x DM600 s3 + LCR60 s3 + ASW300 heb je wel nog voor €1500, maar die is meteen een stuk lichter, presteert een stuk minder in het laag. En dan heb je het alleen nog maar over je speakers, dan moet er nog een AV versterker bij (of op z'n minst een receiver), een DVD spelertje/recordertje en je bekabeling (wat veel mensen ook nog wel eens vergeten). En met fronts en rears die ik nu opnoemde ook nog eens steunen, zodat het geluid op de goede hoogte zit. En dan al je andere accessoire spul nog. Ik vind dat er meteen zo gigantisch gapend gat zit tussen die kant en klaar setjes en het echte werk, het leuke spul is bijna onbetaalbaar met home-cinema, alleen maar met stereo. Wat betreft de apparatuur zou ik voor NAD, Rotel, Primare, Arcam, Meridian of soortgelijks gaan.
Link naar reactie
Heel leuk die prijzen, maar denk er wel aan dat lang niet iedereen verschil hoort, of iig, het geluid van een goedkoper setje niet waardeert/zich er aan stoort. De een kan wel met een goedkoper setje af, de ander wil wel een kwalitatief hoger setje. Zelf luisteren is het beste om iets te vinden wat bij je budget past.
Link naar reactie
@ comp-freak: Maar als hij dat verschil niet zou horen had hij ook nooit een NAD versterker gekocht :wink: @ Kid jansen Je hebt gelijk maar voor 1500€ kan je redelijk slagen(het is natuurlijk persoonlijk waar iemand genoegen mee neemt maar het is een stuk beter dan die plastic flut dingen voor 500€) Hier even iets wat ik kan aanraden (ervaring) Front luidsprekers: 2x KEF cresta 30 circa 199€ per stuk http://www.bestekeus.nl/shop/product_info.php/cPath/27_74_152_169/products_id/16065 Center: 1x KEF cresta 20c circa 199€ per stuk http://www.bestekeus.nl/shop/product_info.php/cPath/27_74_152_292/products_id/16064 achter luidsprekers: 2x KEF cresta 10 circa 99€ per stuk (zelf hebben we de Q1 van KEF 8ter) http://www.bestekeus.nl/shop/product_info.php/cPath/27_74_152_166/products_id/16063 Sub: Mordaunt Short 308 166€ http://www.bestekeus.nl/shop/product_info.php/cPath/27_74_152_172/products_id/6518 Versterker: Marantz AV Receiver SR4500 299€ (zelf hebben we sr5400 maar die is niet meer tekoop) http://www.bestekeus.nl/shop/product_info.php/cPath/27_74_128/products_id/7488 Kom je uit op 1166€ nog circa 125€ aan (goede) bekabeling erbij word vaak onderschat!!! en dvd moet er dan ook nog bij. Bovenstaande instalatie hebben wij thuis en het klinkt echt heel strak. Groetjes, Jordi
Link naar reactie
Jij hebt een stuk goedkopere center en sub dan ik in m'n voorbeeld gebruik en je hebt een receiver ipv een versterker. Maar zo kan het inderdaad ook. En Compfreak, je hebt gelijk, niet iedereen zal het verschil horen, maar als je toch nog een hoop geld uit geeft aan zo'n kant en klaar geval dan ben je zeer waarschijnlijk toch wel teleurgesteld om de kwaliteit als je een goede stereo configuratie gewend was. Verder kan goed spul veel harder zonder dat er allemaal gekraak, storing, ruis en vervormingen optreden, dus als je er van houd om dingen toch wel lekker hard te zetten merk je meteen het verschil.
Link naar reactie
Dat van mij is idd een stuk goedkoper maar dit is al lang niet meer te vergelijken met een kant en klare HS set van 500€, dit is voor iemand die graag een leuk setje wilt maar niet meteen een 2e hypotheek wil nemen :wink: tog een goede oplossing, en dat van jouw is tog wel echt bedoelt voor de echte liefhebber. @Kid jansen: wat vind jij van mijn voorbeeldje??? Groetjes, Jordi
Link naar reactie
Ziet er goed uit, de center vind ik een beetje klein, maar die zal vast wel goed bij de rest van de cresta serie passen. De Mordount Short Premiere 308W subwoofer ben ik niet erg van onder de indruk, maar hij past wel goed in het budget. Voor een sub is een 80W versterker met een 8" downfiring driveunit is niet indrukwekkend. Zelf vind ik van KEF die nieuwe Q serie wel mooi, zeker de iQ9 in apple, maar die is meteen een stuk duurder, voor de rest hou ik meer van B&W. De receiver is een mooi apparaat voor z'n geld, niet heel bijzonder, maar wel goed. Als z'n specs kloppen die op de site staan is het een goede keus (sommige specs heb ik m'n twijfels over of hij dat waar kan maken).
Link naar reactie
Die Mordount Short Premiere 308W hebben wij genomen omdat wij eigenlijk de sub niet al te veel willen horen, staat heel zacht bij ons vinden het storden als die zo hard staat(beuren trouwens ook :wink: ) En over welke Spec. heb je je twijvels???? Als ik zou mogen vragen wat voor instalatie heb jij thuis :wink: Groetjes, jordi
Link naar reactie
Je mag van mij vragen wat voor installatie ik heb, maar ik denk dat je dan bezwijkt aan het lachen. Ik heb zelf namelijk de grootst mogelijke troep. Maar het heeft in mijn geval helemaal geen zin om veel uit te geven aan A/V apparatuur, aangezien mijn kamer zeer onvoordelig is in dat opzicht. Los van het feit dat het allemaal te klein is, is het ook nog eens onhandig ingedeeld en een onpraktische vorm. Ik heb zelf een Pioneer tape-deck stereo versterker met een Pioneer tuner, een Daewoo SD-9500 DVD/VHS combo, een Philips 53cm CRT TV, en een stel gigantisch slechte speakers, maar ze waren dan ook tweedehands voor f7/stuk, dus samen iets van €6,50. De specs waar ik twijfels over heb is het vermogen, de SNR en het frequentiebereik. Die vind ik wel erg hoog, en zijn naar mijn mening niet zo veel zeggend, aangezien de engelsen toch echt beter klinken (rotel, nad, arcam, primare, meridian) dan die japaners. En die japaners geven het vermogen tot waar ze net aan kunnen, terwijl met name NAD en Rotel vaak nog een stuk verder kunnen dan ze opgeven. Nog ff over jouw voorbeeldje, €125 voor goede bekabeling is best weinig voor een homecinemaopstelling. Een coax tussen DVD en receiver en een subwooferkabel en je bent er al snel overheen. En dan moet je ook nog al je meters aan speakerkabel, ook snel 20 meter in totaal. Met homecinema opstelling moet je toch wel uitgaan van 15% van je budget aan kabels, in dit geval dus zo'n €230.
Link naar reactie
oké dat van mij is nu ook nix bijzonders een logitech Z-2300 gewoon een pc setje :lol: (voor een pc setje vind ik het hoog erg goed alleen het laag zwaar overdreven voor muziek maar dat is wel beetje bij te stellen) En wat jij zegt over dat vermogen dat klopt zekker de merken zoals NAD enzo die kunnen dat vermogen ook echt leveren en lang en dat is idd bij deze merken niet het geval maar ik geloof niet dat je snel vermogen tekort komt. en nu jij het zegt die kabels zijn tog wel iets duurder als ik gerekent hebt. Leuk dat er hier ook mensen zijn die audio zo leuk vinden :D Groetjes, Jordi
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...