Ga naar inhoud

DVD-R's na 5 maanden al brak?


Aanbevolen berichten

[quote:43775a50d0="kid jansen"]De eerste alinea snap ik, maar ik heb geen flauw idee waar je het nou over hebt in die tweede alinea van jouw bericht.[/quote:43775a50d0] 1000x excuses dat ding wat hier staat is van lundia :oops: Op de website van die gasten kan ik het niet vinden. Maar zij die van van die lundia-laden hebben zullen die dingen eventueel in de winkel gezien hebben en het systeem is dus met wat fröbelen pas te maken voor meerdere maten laden dan ze zelf leveren indien kant en klaar.
Link naar reactie
Voozichtige hoop. Een van de brakke dvd-r's in een PC gecopieerd naar een nieuwe dvd-r. Tijdens het branden onderussen de oorspronkelijke dvd-r bekeken op weer een andere dvd speler. En binnen de kortste keren was ook op deze Sony verder afspelen onmogelijk. Liep helemaal vast, bevroren beeld en vervolgens werd het afspelen afgebroken. Datzelfde fragment vanaf de nieuwe copie bekeken, geen problemen. En nu ook thuis bekeken, helemaal afgedraaid, geen storingen. Kortom, we copieren alle DVD-R's en labelen niks meer. Een wijze les zullen we maar zeggen. :wink:
Link naar reactie
[quote:87de3124b4="rwilligen"]Ik heb uit een latst gelezen test begrepen dat zowel lightscribe als print-cd/dvd's in principe dezelfde levensduur hebben als de een normale cd/dvd. En nieuwe epson die cd/s kan printen begint dan ook langzaam aan bij mij hoog op het verlanglijstje te staan....[/quote:87de3124b4] Dat valt me heel erg mee, toch een stuk beter dan ik dacht. Dan is een printer die CD/DVD's kan printen inderdaad een mooi iets, Canon had er toch ook één? Lightscribe zou ik niet zo snel voor kiezen, maar dat komt meer omdat de merken en types DVD-brander die ik het liefst wil hebben geen lightscribe hebben. Die HCC link die je geeft is toch wel weer het andere uiterste. Het wordt moeilijk om te beslissen wat je nou wel en wat je nu niet moet vertrouwen. Sowieso ligt de beperkte levensduur niet aan de CD zelf, maar aan het feit dat het (re)writables zijn. Want m'n pa heeft een muziekcollectie om u tegen te zeggen: ruim 2000 originele muziek CD's. En daar zitten ook bij uit het begintijdperk van de CD. Die zijn dus ruim 20 jaar oud, maar doen het allemaal nog prima.
Link naar reactie
Heb nog even nagekeken, maar Canon heeft inmiddels al een aardig aantal inkjet printers die CD/DVD printen ondersteunen: PIXMA IP4200 PIXMA IP5200(R) PIXMA IP8500 Bubblejet i9950 Ik neem dan toch liever een Canon, dan een EPSON, en niet alleen vanwege de styling. Ik zal ook nog kijken of HP ook al CD/DVD kan printen. Edit: HP heeft geen printers waarmee je CD's kan printen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...