Ga naar inhoud

Problemen TV-kaart


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een tvkaart, de Pinnacle PCTV USB2. Volgens de handleiding moet je "Windows nieuwe hardware" annuleren en de drivers vanaf de CD installeren, dit heb ik dan ook netjes gedaan. Vervolgens wordt er gevraagd of ik de PC wil herstarten, nadat ik dit gedaan heb krijg je een testprogramma, dat geeft aan dat alles prima is geinstalleerd tot dat hij bij de laatste stap komt, de hardware test. Dan begint het al, de blauwe schermen knallen om m'n oren: 0x0000008E, 0x000000D1 en D0 Ik heb mijn geheugen getest met memtest getest omdat het om een geheugenschrijffout zou gaan, prima in orde. Ik gebruik de drivers vanaf de CD, ik heb ook nog een nieuwere versie van PC Vision geprobeerd, wat lijdt toch een software installatiefout.
Link naar reactie
Ik had [url=http://www.pinnaclesys.com/PublicSite/du/Products/Consumer+Products/PCTV/PCTV/PCTV+USB2.htm?view=knowledgebase]hier[/url] al even gekeken, maar nog niet echt een oplossing gevonden, om T.net had ik wel een nieuwere versie van PCVision gevonden, als ik die installeer kom ik niet door de test heen omdat de software fout geinstalleerd zou zijn. Oja, het kromme is juist dat het een paar maanden geleden bij mijn vader op zij laptop wel gewoon werkte, met de CD... :roll:
Link naar reactie
In dit soort situaties altijd volledig de oude software verwijderen. Heel soms geeft bepaalde software/hardware problemen op specifieke computers. Heb je al gekeken op internet of dit soort problemen vaker voorkomen voor dit type TV-USB ontvanger? Wat het betreft het installeren van de software, iha maakt de volgorde niet zoveel uit, alleen is de voorgestelde oplossing vaak de oplossing die het minste klik werk oplevert. Iha is het bij USB (maar ook voor een gewone TV-kaart) zo dat eerst de drivers moeten worden geinstalleerd. Vaak gaat dat alleen in combinatie met de gebruikerssoftware. Annuleren is een optie, heel soms leidt dat toch tot problemen. Heel soms wordt automatisch de verkeerde drivers geinstalleerd. Ooit gehad met een USB2.0 driver en een andere keer met mijn Samsung printer.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...