Ga naar inhoud

donker beeld op tv


Aanbevolen berichten

Hallo, ben ik weer met nog een kort vraagje, hoop dat iemand hier een antwoord op heeft. Ik heb een ATI Radeon 9550 kaart met 256mb. Ik heb deze kaart middels de tv-out kaart aangesloten op de tv, die 5 meter verderop staat. Als ik een dvd afspeel is het beeld erg donker, ik kan dit niet goed bijstellen op de computer of op de tv, kortom het word er niet beter op. Nu moet ik wel zeggen dat ik een geluidsverlengsnoer gebruik van hele goede kwaliteit om het video signaal over te brengen, kan dit er iets mee te maken hebben. (voordat ik een video kabel ga kopen, want het signaal komt wel over) of staat de tv te ver weg, of moet ik misschien wat instellen op de computer? ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft, alvast bedankt!!
Link naar reactie
Je moet vermoedelijk gewoon videokabel gebruiken. Dit kan/is gewoon 75 Ohms coaxkabel (hoeft niet dik te zijn, afscherming kan wel belangrijk zijn). Lengte van 5 m zou dan geen probleem mogen zijn. Bedenk dat TV video tot 5MHz gaat en TV frequenties tussen de 45 en 860MHz. Dus niet te bang zijn voor verliezen. Eventueel ook nog SVHS gebruiken, hiervoor 2 coaxkabels nodig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...