Ga naar inhoud

Afstandsbediening via pc


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben op zoek naar een oplossing zodat ik met een pc via een infrarood poort audio/video apparatuur kan bedienen. Het moet dus een software pakketje zijn dat zelflerend is vanaf bestaande afstandsbedieningen en programmeerbaar is zodat op gezette tijden een signaal wordt uitgezonden. Ik heb wel al iets gevonden voor een pda maar ik weet niet of dit op een pc draait en of dit programmeerbaar is. Leon
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie, maar dit is toch niet helemaal wat ik bedoel. Het is namenlijk een aparte oplossing waar ik naar aan het zoeken ben. Ik moet een beamer via een afstandsbediening op een bepaalde tijd aan kunnen laten schakelen. Er moet dus om bv 19:00 uur een infrarood signaal naar de beamer verzonden worden zodat die aan springt. Probleem A: Ik moet een afstands bediening hebben die zelflerend is zodat ik het signaal van de beamer kan overnemen van de bestaande afstands bediening. Probleem B: De afstands bediening moet op een bepaalde tijd een signaal automatisch versturen. Poging A: Universele afstandsbediening besteld bji Conrad. Doet eigenlijk alles, op één probleem na. Hij kan alleen 24 uur van te voren geprogrammeerd worden. En hij moet het programma elke dag herhalen. Onderstaande tekst van Conrad site; [i:26cff779a2]Verzendt gelijktijdig IR- en radiografische signalen. Display met klok, weekdag, actuele modus en aanwijzingen voor programmering. Een ingebouwde timer kan vier schakelfuncties uitvoeren. Technische spec.: IR-reikwijdte 3 - 5 m, radiografisch bereik ca.30 m in vrije ruimte, toetsverlichting. 7-in-1 IR- en radiografische signalen Codebibliotheek en leerfunctie Timerfunctie[/i:26cff779a2] Nieuwe poging; Via een pc met infrarood zender het signaal via de pc op een bepaalde tijd naar de beamer zenden. Gezocht software om dit te doen. Groeten Leon
Link naar reactie
Okay, wanneer het alleen gaat om het versturen van het commando, dan is dat te maken wanneer bekend is wat er precies verstuurd moet worden. Vermoedelijk bestaat dergelijke software ook omdat een relatief eenvoudig en uitdagend programmeer project zou zijn. Alleen om dan zelflerende en gratis software te verwachten, tja, dat is misschien weer teveel gevraagd.
Link naar reactie
[quote:6ff0185519="Leon Claassen"]Ik heb wel al iets gevonden voor een pda maar ik weet niet of dit op een pc draait en of dit programmeerbaar is.[/quote:6ff0185519]Wat voor IR interface heeft die PDA? Ik zou verwachten dat elk apparaat die IR kan zenden en in staat is het benodigde protocol te gebruiken, dit kan (alleen ja, vermoedelijk niet zelflerend).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...