Ga naar inhoud

video-recorder met HD en pc connectie


Aanbevolen berichten

Beste mede forummers, Ik overweeg de aanschaf van video-recorder met harde schijf. Dus een apparaat met antenne in en scart uit. Nu zijn er vele DVD recorders te koop ook met hd dus dat is al goed maar ik wil ook de pc daarop aansluiten zodat ik de harde schijf, intern in de recorder, er mee kan beheren. Ik lees bij die dvd recorders weinig over timeshifting. Zijn er mensen met ervaring die mij kunnen adviseren welk apparaat het meest flexibel is? De pioneer 530 wordt veel genoemd en daar zit een firewire aansluiting op maar ik kom er niet achter wat je daar mee kunt uitrichten. Jack Marotick
Link naar reactie
Of het in dit geval hetzelfde is weet ik niet maar de meeste firewire aansluitingen op dvd/hd recorders kunnen niet veel meer dan van dv camera video opnemen. Aansluiten op een pc werkt meestal niet, de recorder verwacht aan de andere kant van de firewire aansluiting een "dv-hardware device" en geen software apparaat zoals een pc. Er is een uitzondering, een linux apparaat, ben ff de naam vergeten... Het ding is helemaal via de pc te beheren en heeft een sateliet ontvanger ingebouwd (DVB-S), of het ding er ook is zonder de sat ontvanger en met gewone tv ontvanger weet ik niet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...