Ga naar inhoud

driver audigy 2 installeren lukt niet


Aanbevolen berichten

goedenavond, zit met een probleem met mijn 2de hands audigy 2. het lukt mij niet om vanaf de "installation cd" de audigy geinstalleerd te krijgen. krijg dan steeds de mededeling "dat er geen audigy op mijn systeem gevonden is" vervolgens wordt de installatie procedure afgebroken. ook het downloaden van de laatste driver bij creative lost dit niet op. krijg dan dezelfde fout melding. bij "software autoupdate"op de site van creative krijg ik de medeling dat er geen audigy gevonden is. hij zit er toch echt in. vreemd genoeg heb ik nu wel geluid nadat ik handmatig heb aagegeven waar naar de driver moet worden gezocht. (via "stuurprogramma bijwerken"geloof ik. ) bij apparaatbeheer wordt hij nu weergegeven als "creative audigy audio processor" en bij geluidapparaten als "Emu10k" klopt dit wel? er staat hier trouwens nog meer bij :legacy audio stuurprgogramma's etc. hoewel ik geluid heb ben ik toch bang dat ik niet alle functies van de kaart kan gebruiken omdat de reguliere installatie niet lukt, evenals updaten. ik heb de kaart al in een ander pci slot gestopt en ook een schone windows installatie gedaan. ook voor of na SP2 installeren maakt niets uit mijn onboard sound staat op disable. ik gebruik een asus a8n-e moederbord met een athlon 64 3200. asus extreme n6600gt video kaart. windows xp home.met sp2. heb de zoek functie van dit forum gebruikt maar dit bracht niet echt uitkomst. misschien zie ik iets over het hoofd? vr groet frank
Link naar reactie
hallo gerben, bedankt voor je reactie, heb de chipset ge-update. helaas nog geen succes.ik zie op het forum van creative dat ik niet de enige ben met dit probleem. echte oplossingen staan er echter niet tussen, men krijgt uiteindelijk wel geluid maar de kaart blijft als "creative audigy audio processor" bij apparaat beheer vermeld. niet als audigy 2.net als bij mij dus. en aantal features zijn dan niet aanwezig (o.a EAX) ws zal ik die ander suggestie van je proberen (Kx drivers) vr groet frank
Link naar reactie
onboard geluid uitgeschakeld en ander pci slot geprobeerd, helaas!!! krijg nu ook de mededeling (na"er is geen audigy 2 aanwezig in uw systeem) kan een ondersteunings bestand: c:\docume~1\frank\locals~1\temp\{47b8a42e-6874-4118-ac217-687db3ea2965_ls user.dll voor de installatie niet installeren. ok hierna wordt de installatie afgebroken. mogelijk dat dit iemand op het spoor zet? vr groet frank
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...