Ga naar inhoud

versterker slaat af


Aanbevolen berichten

Hallo, ik zit dus met een probleem ik heb net een nieuwe home cinema set gekocht bestaande uit een Versterker met 5 boxen van 60 watt. hij is van JVC - QP-D11RSE hieronder de specificaties: • Uitgangsvermogen: Stereo: 2 x 60 W, 6 ohm bij 1 kHz, bij 10% THD; Surround: 5 x 60 W, 6 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD; Subwoofer: 60 W, 4 ohm bij 70 Hz, bij 10% THD • Dolby Digital/Dolby Pro Logic II • DTS/DTS 96/24 • 5-luidspreker systeem • 16 cm actieve subwoofer • Smart Surround Setup (Ver. 2.0) voor Hand Clap setup van de surround luidsprekers • Virtual Surround Back om een nog breder geluidsveld op te wekken met 5.1-kanaals luidsprekers • 3D-PHONIC • DAP voor meerkanaals digitale bronnen en 2-kanaals bronnen • 3D hoofdtelefoon • DSP digitale equaliser • Drie 21-pins SCART aansluitingen • Afstandsbediening voor meerdere merken • Satelliet luidsprekers voor wandmontage, met omnidirectionele surround luidsprekers [img:707f6c092b]http://img.photobucket.com/albums/v212/Bleeker/103554_qp-d11rs.jpg[/img:707f6c092b] het probleem is dat als ik hem bij een dvd tje kijken bijvoorbeeld het volume te hard zet hij gewoon uitvalt. ik heb hem ook op mijn pc aangesloten en hetzelfde geval. dus als iemand een oplossing voor dit probleem heeft hoor ik het graag.
Link naar reactie
DVD of PC input maakt niet uit denk ik, ik denk aan een mute over temperature. Gaat alles uit? Dus het schermpje, DVD stopt met draaien, geluid, en als er een fan in zit achterin, draaitd ie door of kapt hij er ook mee, of gaat alleen het geluid uit. En als dat het probleem is, dan zou je bij merken als Yamaha, Denon en Harman Kardon al helemaal mogen verwachten dat zij zichzelf terminaten bij overhitting, maar dat zal niet snel gebeuren bij die merken. Tenzij je er natuurlijk luidsprekers aan hangt met teveel vermogen.
Link naar reactie
[quote:d92d8e9987="Stefan B"]dus als iemand een oplossing voor dit probleem heeft hoor ik het graag.[/quote:d92d8e9987]Ook van een systeem van minder dan 300 euro mag je verwachten dat ie naar behoren werkt. Dus als je 'm niet absurd hard zet, moet ie het gewoon blijven doen. Anders gewoon terugbrengen naar de winkel en omruilen voor een ander systeempje. Of anders geld terug.
Link naar reactie
check alle aansluitingen opnieuw. Je weet nooit. Wat bedoel je met luid? De volume knop helemaal gedaarid, of op zeg pakweg de helft? Wat is het vermogen vd boxen wat ze kunnen hebben ?(rms) Ik ben geen electronicus, maar de 4 en 6 ohm kan problemen geven Je sub is namelijk 4 ohm. heb ik ooit bij Stafhorst gehoord. Het hoeft dus niet, hangt vd kawliteit af van je versterker. Als je dit probleem hebt bij zeg halve volume, dan suggestie van de star wars freek opvolgen. Helemaal uitgedraaid vindt ik geen maatsstaf om terug te gaan.
Link naar reactie
[quote:2450bb3e63="Stefan B"]hij slaat zeg maar helemaal af. als ik hem weer aan doe is het volume weer een stuk lager dan waar hij op stond.[/quote:2450bb3e63] Helemaal niet normaal; duid erop dat de voeding het niet kan trekken. Twee mogelijkheden: defekt toestel slecht ontwerp. Indien het geluid niet vervormd voor het systeem uitslaat, denk ik eerder aan een defekt.
Link naar reactie
Je had nog niet geantwoord op de vraag HOE luid? ik weet dat JVC wel eens firmware problemen kan hebben en dit zou er wel eens 1 kunnen zijn. Hij schiet te snel in zijn bescherming. Laat de winkel eens bellen met jvc met deze vraag. Het is wel degelijk normaal dat ie dit doet bij meer dan 90% van zijn vermogen.. Sommige cd's / dvd's zijn harder opgenomen dan andere EN bij een bron als een pc kan je hem ook te hard hebben staan bij de pc. Je "voert" hem een te luid signaal.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...