Ga naar inhoud

Nieuwe speakers 2.0 of 2.1


Aanbevolen berichten

Mijn moeder wil bij de PC beneden nieuwe speakers. Dit omdat ze steeds meer luisterd naar radio over de stream en de muziek die op de PC staan. Het huidige Trust-setje is bijna op, dus we zijn op zoek naar een nieuw setje. Deze moet wel duidelijk betere kwaliteit hebben dan het huidige trust setje maar dat lijkt me niet zo moeilijk. Eisen: - Goede kwaliteit van het geluid - Vermogen (iets minder belangrijk want op feestjes etc gaat gewoon de receiver aan) - Budget: het liefst in de buurt van de 50 a 60 euro. Het liefst zoveel mogelijk voor zo weinig mogelijk geld :wink: . Een 5.1-setje is niet aan de orde omdat we al genoeg van die boxjes in de kamer hebben staan. De merken Logitech en Creative lijken de grote merken te zijn. Dus graag advies/ ervaringen over bepaalde merken en type's.
Link naar reactie
UTFS denk ik nu bij mezelf: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=151301&highlight=speakers[/url] Aangezien een z2300 te zwaar/duur is lijkt het me duidelijk. Waarschijnlijk is de z-3 goed genoeg. Misschien is er hier nog iemand met ervaring met Creative? Ik heb wel een keer een Creative I-Trique 3400 horen spelen en dat klonk ook hardstikke goed. Maar de vraag is of die de 20 euro hogere prijs waard is.
Link naar reactie
Specs van beide luidsprekers: [b:53ec0baf0b]Logitech Z-3:[/b:53ec0baf0b] Totaal RMS-vermogen: 40 watt RMS Satellieten: 17 watt RMS (8,5 W x 2) Subwoofer: 23 watt RMS Totaal piekvermogen: 80 watt Frequentiereactie: 35 Hz - 20 kHz Signaal-ruisverhouding: >92 db Drivers: Satellieten: 2-inch driver met aluminiumfaseplug Subwoofer: 8-inch drukdriver Luidsprekerafmetingen: Satellieten: (H) 7,75 inch x (B) 3,625 inch x (D) 3,125 inch Subwoofer: (H) 9 inch x (B) 8,875 inch x (D) 9,375 inch [b:53ec0baf0b]Creative I-trigue 3400:[/b:53ec0baf0b] 8.5 watt RMS per kanaal (2 kanalen) 24 watt RMS voor de subwoofer Frequentierespons: 30 Hz tot 20 kHz Signaal-ruisverhouding (SNR): 80dB De verstevigde houten subwoofer biedt een krachtig en oerstevig basgeluid voor een doorgedreven weergave Bedrade afstandsbediening met AAN/UIT-schakelaar & volumeregelaar Basniveau Hoofdtelefoonaansluiting Aux Line-ingang Wie kan me vertellen dat de creative de 20 euro meer waard is?? Wat is mezelf kan bedenken: - Minder RMS vermogen: -punt - Lagere frequentierespons: +punt (toch?) - Heeft een auxingang +punt (maar we maken er geen gebruik van dus blijft gelijk) - Signaal ruisverhouding: 80dB tegenover 92dB. Wat is beter?
Link naar reactie
Cijfertjes zeggen over het algemeen niks als het om pc speakers gaat. De regels voor het formuleren worden eigenlijk alleen goed gehanteerd door de echte merken: REL, Elac, B&W, KEF, Dynaudio, Dali, enz. En de pro merken, waar er eigenlijk maar twee leiders zijn: Peavey en Marshall. De cijfertjes die worden neergezet door Logitech en Creative, maar ook bijvoorbeeld Sony en Philips slaan vaak nergens op, en mogen op z'n minst met een korreltje (maak er maar een flinke schep van) zout worden genomen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...